Zwanger..., maar het vruchtzakje zit laag!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mirre, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hallo,

Ik ben een jaar na de geboorte van ons eerste kind nu zwanger van ons 2e kindje en er enorm blij mee, maar het is wel nog even afwachten hoe de verdere ontwikkelingen zullen zijn.

Zal ff proberen kort te omschrijven wat de feiten zijn zodat jullie me -hopelijk- jullie mening/ervaring(en) etc kunnen geven.

15 juli was de eerste dag van m'n laatste menstruatie
    Vrijdag's de 24ste was ik bij de gyn en had ik een follikel van 19,7 en zei ze dat hij nu elk moment kon springen...dus aan de klus;)
    1 augustus (na vele rare zw.symptomen) teste ik een hele lichte streep...logisch .....vrij vroeg met -ongeveer- 9 dagen na evt,eisprong
    Zaterdagavond 8 augustus heb ik enorme buikpijn gehad en dacht : Hmm m'n menstruatie. Toen de volgende ochtend geen rode duivels zich aandiende heb ik getest en er stond ZWANGER.
    Dit is nu 10 dagen geleden.
    Maandag 10 augustus was m'n HCG 45 en een week later ...gisteren maandag 17 augustus was m'n HCG gestegen naar 1120.
    Vanmiddag had ik een afspr voor een echo bij de gyn ..omdat -gezien de buikpijn en m'n vage testen ze dachten aan missch een BBZ..gelukkig niet!!

Gyn zag het vruchtzakje, maar deze zit wel in de baarmoeder, maar heel laag!?
    Hij wees een plek aan waar het beter zou kunnen zitten.
    Wie heeft hier ervaring mee??
    Ik vroeg wat dit betekende..., maar als ik het goed begreep kan het toch iets omhoog komen (de goede kant op!?)
    HCG was goed volgens hem, noemde het een "gewone"zwangerschap...tot nu toe, en benadrukte de inname van foliumzuur..(wat ik overigens al geruime tijd slik)
    Hij heeft me niet direct het idee gegeven dat het mis hoeft te gaan/zal gaan , maar ik heb over 10 dagen weer een echo staan en hopelijk is dan wel het vruchtje te zien.

Gevoelsmatig heb ik het idee dat het allemaal nog wel heel pril is (maar 10 dagen na de -innestelings-pijn/en dikke positieve test)
    en daarom nog geen vruchtje zichtbaar is.

Geen enkele zwangerschap is hetzelfde, maar ik hoor graag jullie reacties/meningen hierover.

Liefs Mirre

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wij hebben ivm de IVF een vroege echo gehad en ook omdat mij HCG met 4wkn maar 140 was.
    Ik moest een week later komen voor bloed en een echo.
    Op de Echo was een vruchtzakje te zien maar hij was veel te klein.... het bloed onderzoek moest uitwijzen of het een goede zwangerschap was en dan moest mijn HCG boven de 1000 zijn.

Dit was zo en dus was ik zwanger....en kijk nu :D

Ze hebben ons uitgelegd dat ze een idiaale plek hebben van waar ze het vruchtzakje willen hebben en dit kunnen ze met IVF redelijk beinvloeden. Maar ze hebben ook verteld dat het embryotje ook naar beneden kan zakken en dan laag in de baarmoeder innesteld...........dit had niks te maken met een gezonde of niet gezonde zwangerschap.
    Dit vertelde ze voor dat ze de echo gingen doen omdat het nog wel eens vervelend kan zijn wat ze zien.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :D

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Dank je wel voor je uitleg zeker wat betr de ideale plek!!
    Trouwens gefeliciteerd natuurlijk met je zwangerschap van een prinsesje!
    M'n HCG was oke zei hij (weet wel zegt ook niet alles), maar je weet denk ik uit ervaring wel wat onzekerheid is en bevestiging (al is niets zeker;) is wel heel fijn...zeker in het prille stadium van zwanger zijn.

Hij had het alleen over de moederkoek die eromheen groeit ofzo en aan 1 kant afbreekt. Als het dan zo laag zit dan kan het niet aan die kant groeien ofzo ...iets.....en dan zou het evt daardoor fout kunnen gaan omdat er dan aan geen 1 kant meer iets zit.
    Maar dit was nog theorie hoor, want er is nog feitenlijk niks zeker...
    Eerst over 10 dg weer een echo.

4. ecila1982

ecila1982 Actief lid

19 jul 2009
    207
    0
    0
    office manager
    Katwijk a/z
    Ha Mirre,

Allereerst onwijs gefeliciteerd met het wondertje in je buik!

Verder wilde ik aan je vragen wat bij jou de vage zwangerschapssignalen zijn geweest.

Alvast bedankt!

xx

5. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Dank je wel ;)
    Of vage wel de juiste woordkeuze is....weet ik niet, maar ik voelde lichtelijk brandende borsten, had al snel last van vieze luchtjes...en echt een rot gevoel in m'n eierstokken/eileiders!! Dat laatste maakte waardoor ze twijfelde of het misschien wel fout kon zitten.
    Hmm denk dat ik het het beste kon omschrijven als het gevoel dat er nietjes door je lichaam heenkruipen (klinkt beetje vreemd misschien, maar zo voelde het ook!)

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Mirre: Ik weet zeker wat het is om in de onzekere fase van de zwangerschap te zitten! Wij hebben het altijd heel positief benaderd en gezegd dat het kleintje voor ons zal vechten :D
    Wij hadden al die jaren nog geen positieve test gehad dus we waren al heel gelukkig dat we toen "zwanger" waren en dit gaf ons heel veel moet als het niet goed zou zijn :D

Ik ga voor je duimen dat je straks een goede echo hebt hoor!!

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Goed nieuws!!
    Afgelopen vrijdag een echo gehad en het vruchtzakje zat veel hoger...gelukkig!!
    En ....hartje gezien dus de onzekerheid wat betr het te laag zitten is verdwenen.
    We krijgen echt een kindje!!

Liefs Mirre

8. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Gefeliciteerd meid!!

9. misstiana

misstiana Fanatiek lid