20 weken echo/pretecho

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Sammetje, May 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sammetje

Sammetje Actief lid

Mar 11, 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Ik snap er nu niets meer van!! Maar toen ik 5 jaar geleden voor een 20 weken echo ging, een medische echo dus, vroeg ik naar het geslacht. (dat was in het ziekenhuis). Mevrouw werd een beetje boos en zei dat dit geen pretecho was. Oke klaar, had dus een afspraak gemaakt voor een pretecho. Ik wilde eigelijk alleen maar weten wat het zou worden. Al die 3 en 4d foto's boeide me niet echt. Had toen 44 euro betaald. Nu ben ik weer zwanger. En had weer een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepaling bij een pretecho bureau, wat nu al 55 euro is.
    Mijn zus en schoonzus hebben allebei in het ziekenhuis bij de 20 weken echo gehoord te kregen wat het geslacht was. Gratis dus.
    Wat zouden jullie doen? Eerst maar de 20 weken echo afwachten? Of anders vragen? Zijn er meer mensen die het geslacht ook te horen hebben gekregen bij een 20 weken echo in het ziekenhuis?

2. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    1,585
    1
    0
    Den Haag
    Ik heb 20 weken echo gehad en toen vroegen ze wil je het geslacht weten en gingen ze even kijken. Maar hij of zij lag er niet goed voor dus hield het op. Ze kijken er dus volgens mij wel na als je dat wil maar niet lang of uitgebreid. Ik zou dus gewoon wachten.

3. jac

jac Fanatiek lid

Nov 12, 2010
    1,027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    hier ook het geslacht te horen gekregen bij de 20 weken echo!

4. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

Nov 3, 2009
    2,007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Had met 17 weken al een geslachtbepaling gehad maar ook bij de 20 weken echo werd dit gewoon verteld :)

5. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb ook een pretecho gehad omdat ik het gewoon eerder wilde weten, maar bij de 20 weken vragen ze idd of je het geslacht wil weten. Bij ons is het zelfs met 32 weken nog een keer extra gecheckt omdat ik het niet geloofde!

6. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Hier uit nieuwschierigheid als een geslachtsbepaling laten doen met 16 weken (30 euro, 15 minuutjes in 2D kijken en 2 foto's) maar met de 20 weken echo was dat zo'n beetje het eerste wat ze vroegen, of we het wilde weten. Daarna heb ik nog vele medische echo's gehad (baarmoedermond metingen, groeiecho's, dopler echo's) en bij iedere echo vroegen ze "Weten jullie het geslacht?" en meteen daarna liet ze het weer even zien en bevestigde het.

7. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik kreeg t ook beide keren met 20 weken echo te horen, deden ze echt niet raar over. Ze hebben ook nog even moeten zoeken, ze vonden t wel leuk. misschien had je net die dag een chaggie echoscopiste.. balen. zou t gewoon even afwachten hoor. pretecho kan daarna nog.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Tegenwoordig zijn ze veel soepeler. Nu werd mij ook gevraagd of ik het wilde weten terwijl 2 jaar terug de echoscopsite niet wiode kijken.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Raar hoor, dat ze daar zo bozig op reageerde.

Als je kindje er niet goed voor ligt, of de beentjes stijf tegen elkaar houdt, gaan ze niet extra lang zoeken en proberen om het geslacht te zien als ze alle medisch relevante dingen wel hebben kunnen zien.
    Maar als het zichtbaar is, kijken ze echt wel even voor je.

Ik wilde het beide keren niet weten. Ze vroeg het uit zichzelf aan me, voor ze begon, of ik het geslacht wilde weten. En toen ze daar in de buurt kwam (nieren, blaas) zei ze dat ik even weg moest kijken. Anders had ze het me zéker verteld.

Als je kunt/wilt wachten tot die echo, zou ik niet op voorhand al een pretecho plannen als het je alleen om die geslachtsbepaling gaat. Als je het eerder wilt weten wel natuurlijk.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik kreeg het in 2007 ook gewoon te horen. Zowel bij de 20 weken echo bij een onafhankelijk echoburo (deed alleen 12-20 en pretecho's) en bij 27 in het ziekenhuis.

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

Vanmorgen de 20-weken echo gehad, en ze deed helemaal niet moeilijk. Maar het is wel een feit dat het natuurlijk een medische echo is, en ze dus geen 15 minuten kunnen gaan zoeken naar het geslacht...daar is de echo ook in principe niet voor bedoeld. Maar ze kunnen best een klein beetje hun best doen....

12. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kunt de 20 weken echo ook bij sommige pretechobureaus doen en dan hoef je niet te betalen. Je hebt een groot scherm, kunt evt een dvd aanschaffen met alles gefilmd, en ze vertellen je vaak zonder meerkosten het geslacht (tenzij hij echt verkeerd ligt).

13. Sepmama2be

Apr 1, 2011
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij hebben de 20 weken echo in Nijmegen gehad. Hele leuke mensen waren dat. Heb zelf wel even gauw verteld, het nog niet te willen weten. Netjes gevraagd of ze het op een briefje wilden schrijven. Geen enkel probleem. Ze zagen het al wel heel gauw. Dus als we het wilden weten hadden we het wel gelijk gehoord.

14. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik had de 20 weken echo en toen vroeg hij direct of ik het wilde weten, ook ging hij 3d voor mij proberen een shotje te maken, helaas lag het kindje erg slecht ervoor maar alsnog had hij hem uitgeprint. super fijne man maare heel veel krijgen het toch te horen tijdens de 20 weken echo? raar dat ze zo kwaad werdt zeg pfff !

Share This Page