Echo, moet ik me zorgen maken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sil1, 17 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    #1 Sil1, 17 dec 2014
    Laatst bewerkt: 17 dec 2014
    Gister had ik de echo, ik dacht 6,6 weken te zijn.
    Toen ze ging kijken zag ze vrijwel meteen het vruchtzakje met daarin iets kleins, en ook zag ze een kloppend hartje, alleen klopte het hartje nog niet heel snel. Ook kon ze nog geen goeie berekening maken, maar zag ze wel dat het wat klein was dan 6,6 weken zwangerschap, ze schatte me op een zwangerschap van 5,5 weken volgens haar, want de echo apparaat kon geen berekening doen.
    Ik moet over een week terug, om te kijken of het goed groeit.
    Ze feliciteerde ons wel met onze zwangerschap.

Gaat dit fout?
    Heb genoeg symptomen heb vannacht en vanmorgen weer behoorlijk boven de pot gehangen.

2. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Volgens mij hoef je je geen
    Zorgen te maken. Een hartje dat klopt is al heel goed!
    Je eisprong kan wat later zijn geweest of de innesteling later.
    1 mm kan bovendien al een week verschil maken!
    Mag je snel terug komen?
    De eerste weken zijn erg spannend maar het hartje klopt!

3. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Ik mag aankomende woensdag terug komen, 1dag voor kerst.
    Mijn vriend zegt ook dat ik me geen zorgen moet maken, maar uiteindelijk doe je dat toch wel.

En ik wist niet dat er rond 5,5weken al op de echo een hartje te zien was, dacht dat dat pas kater was.

4. SamenGelukkig

12 jun 2014
    50
    0
    0
    Ik heb precies hetzelfde.. Dacht 6 weken te zijn maar op de echo 5 weken. Nog geen hartje.

Ik mag pas over 2 weken terugkomen
    Maakt mij ook heel onzeker :(

5. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Dat is niet zo leuk nieuws, ik snap dat je er onzeker van wordt. Maar echt zorgen maken zou ik nog niet doen. Het is heel moeilijk om een precieze schatting te doen op dit termijn, dus het kan best dat je met de termijnecho weer vooruit wordt geschoven. Daarom doen ze die echo ook pas later. Soms doet een eitje er ook langer over om zich in te nestelen en het kan zijn dat je eisprong toch wat later is geweest dan je verwachtte.
    Of het hartje te zien is ligt trouwens ook aan de echoapparatuur!
    Ik duim voor je dat het de volgende keer goed is (en ook voor de meiden die in hetzelfde schuitje zitten), want van zulke stress wordt niemand vrolijk en de tijd gaat dan zooooo langzaam!

6. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Dat het hartje bij mij klopte gister op de echo gaf me wel rust en was best opgelucht, maar dan nu hoop je dat de baby goed groeit

7. Smiley23

Smiley23 Actief lid

9 aug 2014
    232
    55
    28
    Vrouw
    Zuidholland
    Ik snap dat je onzeker word bij mijn eerste echo dacht ik op 7 weken te zitten.. Ze zagen een hartje kloppen maar konden ook nog niet precies zien hoe ver ik was, ik werd een hele week terug gezet dus op 6 weken toen. Ik snapte het ook niet helemaal maar na 3 weken mocht ik een 2e echo laten maken zodat ze konden zien hoe ver ik zou zijn en ja hoor ik bleef die week terug uit staan en het kindje was goed gegroeid, hartje deed het nogsteeds dus ook al word je terug uit gezet hoeft het niet meteen iets slechts te betekenen. 😉 ik duim voor je op een goeie 2e echo!

8. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Ik hoop het zo dames, heb nu al meerdere miskramen gehad, maar die begonnen anders dan deze zwangerschap, toen begon het met bloeden.
    Ik ben behoorlijk beroert, sinds vannacht, goed misselijk, en moe!

9. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Ik heb hetzelfde gehad. Dacht zelf 6,5 week zwanger te zijn, maar volgens gynaecoloog was het vruchtje 5,5 week (met knipperlichtje). Twee weken later afspraak bij vk en toen termijn vastgesteld op 8,5 week. Dus weer op termijn die volgens mijn berekening de juiste was. Klein meneertje is 1 dag na uitgerekende datum geboren!
    Succes met wachten nog even, maar het komt vast goed!

10. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Dankje blosjes, ik hoop het zo, zat gisteren ff terug te kijken op mijn berichten op dit forum, en toen gaf mij clearblue 1-2 aan op 26 November, ik ging van 4weken zwangerschap uit, misschien wat ik toen wel 3weken.

11. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Ik was 6.2 dagen, het vruchtje was ook ietsje klein en het hartje klopte, maar nog vrij langzaam. Helaas is dit een missed abortion geworden.

12. demi84

demi84 Actief lid

12 mei 2014
    245
    0
    0
    Ik ben ook bij de eerste echo en ook op de tweede nog een week terug gezet. Bij de termijnecho klopte het ineens weer! Bij klopte met 6 weken het hartje nog niet. Week erop wel. Komt goed! Hebben ze inwendig gekeken? Kan uitmaken ivm de meting. Ik weet hoeveel spanning het geeft na miskramen (uit ervaring). Het gaat vaker goed dan niet goed ��

13. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Ze hebben inwendig gekeken, en ze zagen vrij wel meteen de vruchtzak en de kleine en het hartje klopte al langzaam. Alleen de berekening kon ze nog niet goed maken, daar was het nog te klein voor, woensdag mag ik weer komen, ben zo benieuwd en zo zenuwachtig

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Met een positieve test op 25/11 ben je rond de 7/8 weken. Ik vind een langzaam kloppend hartje niet heel positief klinken voor die termijn. Sorry! Ik hoop natuurlijk van harte dat het goed zit en je gewoon een trage starter hebt.

15. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Vandaag voor de echo geweest.
    En alles was goed, het hartje klopte flink, en het was in een week tijd goed gegroeit, we zagen echt verschil met afgelopen week.

Wij zijn blij!
    Iedereen fijne feestdagen!

16. Loesje78

Loesje78 Actief lid

28 okt 2014
    396
    0
    0
    Heb t ook gehad. en inmiddels al op zoooooo veel topic met hetzelfde verhaal gereageerd.

Bij mij was er nix te zien...en een week later was de schade ingehaald. liep het op schema MET hartje dat klopte.

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat fijn! Ik heb vanochtend niet gezien dat ik op een 'oud' bericht reageerde. Mooi dat je kleintje nu op termijn was.

18. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Ben opgelucht dames, bedankt voor de berichtjes, nu lekker me bed in ben best beroerd.

19. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Lees nu pas het resultaat van de laatste echo. Wat een super goed nieuws! Wat zullen jullie een fijne kerst hebben gehad! Nu proberen echt van je zwangerschap te genieten en op naar een heel mooi 2015!

20. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Wat fijn!!!! Geniet er van!

Heb t bij m'n tweede zs gehad, met 6 weken een echo, niks te zien, moest rekening houden met mk zei de gyn. En 2 weken later een gezonde zs van 8 weken 😊

Deel Deze Pagina