baby minder voelen dan eerst!

Discussion in 'Zwangerschap' started by petitcherry, Dec 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. petitcherry

petitcherry Actief lid

May 26, 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi,
    Heb een vraagje.
    Ik voelde mijn baby best wel vroeg met bewegen en schoppen zo rond de 18 en 19 weken.
    Nu ben ik 25 weken en voel de baby toch minder dan eerst :(
    Eerst voelde ik echt stevige schoppen daarbinnen en nu word dat toch minder ook minder op een dag.
    Maak me best wel zorgen hierover!! of komt het omdat er meer vruchtwater in me buik zit waardoor je de bewegingen minder hard voelt??
    Toch even de verloskundige bellen???
    Ben 1,5 week geleden geweest alles was toen goed heb toen ook kunnen voelen hoe de baby ligt, hartje gehoord alles was goed, maar sinds 2 dagen voel ik de baby toch minder dan eerst!??

HELP!

2. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    dat is lastig.. hoorde laatst van mn collega dat ze geregeld op het eind had dat ze dr dochter een hele dag niet voelde.. en toch was alles goed.. maar je kunt bij twijfel gewoon bellen toch?? het zekere voor het onzekere

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik ben dan wel al enkele weken verder maar voelde vanaf begin vorige week de kleine ineens 2 dagen helemaal niet en heb toen de vk gebelt. mocht meteen langskomen en daarna aan de ctg.
    Ik ben geen goed voorbeeld van je geruststellen want zit nu op bedrust ivm weinig bewegen baby en groeiachterstand.
    maar bedoel te zeggen, altijd even bellen hoor!
    bij mij ging ook alles prima dacht ik, voelde haar elke dag en toen ook ineens niet meer

4. petitcherry

petitcherry Actief lid

May 26, 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Dank je wel!
    Ga ik morgen meteen even bellen, de vk zei ook als er iets is je mag altijd bellen.

5. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Zo wie zo altijd even bellen als je ongerust bent. Daar zijn ze voor.

Mijn vk gaf aan toen ik een periode had van minder bewegen dat vanaf ik meen ca 28 weken je min 10 bewegingen per dag zou moeten voelen.
    MEt bewegingen word dan bedoeld dat als je hem/haar op 1 moment 3 keer achter elkaar voelt schoppen zijn dat al 3 bewegingen. Dus het is echt niet zo heel veel wat je zou moeten voelen.
    Maar als je beebje de ene dag veel beweegt en dan weer niet kan ik me zeker voorstellen dat je wat ongerust bent.

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Waarom morgen pas bellen?!

Je voelt de kleine al 2 dagen minder... Ik zou NU bellen...

7. petitcherry

petitcherry Actief lid

May 26, 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Kan je s avonds ook bellen dan????:(

8. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Jaa tuurlijk... Als het goed is hebben ze gewoon een noodnummer waar je 24 uur per dag naar kan bellen...

Zou wat zijn anders als he zou moeten bevallen en ze zijn alleen bereikbaar tussen 8 en 5 ofzo :p

9. misa

misa Niet meer actief

Bij twijfel gewoon even bellen!
    Maar je baby groeit natuurlijk wel en de bewegingen zullen anders worden.

10. petitcherry

petitcherry Actief lid

May 26, 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Hahaha ja dat is waar, maar dacht dat je dat nummer alleen mocht bellen in noodgevallen zoals bevallen of bloedverlies enzo.
    Ik ben namelijk ook zo'n iemand die niet snel naar een dokter toe gaat.
    vandaar dat ik zo aan het twijfelen ben wel bellen niet bellen hahahaha lastige ik. ;)

11. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Oow nee hoor ook voor dit soort dingen mag he bellen..

He mag ALTIJD bellen als je je zorgen maakt..
    En tsjaa niet snel naar de dokter gaan.. Dit gaat niet alleen om jou he;)
    Beter een x teveel bellen dn te weinig

12. petitcherry

petitcherry Actief lid

May 26, 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Ja ben ik helemaal met je eens! zit nu ook een kleine baby in me, die heeeeeeeeeeel belangerijk is natuurlijk.
    Dank je wel!!:D

13. misa

misa Niet meer actief

Ja, bellen mag altijd..! En als ze zouden zeggen dat je daarvoor niet moeten bellen, dan moeten ze maar een ander vak zoeken..! En jij misschien een andere vk... ;)

14. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    En heb je nog gebeld?

15. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    2,169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik las laatst ook iemand hier op ZP die minder bewegingen voelde en bij controle bleek dat de baby in stuit was gaan liggen en ze hierdoor minder bewegingen kon voelen. Maar of dit ook bij jou zo kan zijn....? Jij bent nog een stukje minder ver dan zij was, dus zou jouw baby nog continu van ligging kunnen draaien...

16. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

May 31, 2011
    1,170
    15
    38
    TS, heb je al gebeld? en hoe is het afgelopen?
    Ik leef al met je mee;)

17. petitcherry

petitcherry Actief lid

May 26, 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi allemaal, sorry dat ik zo laat reageer, druk druk druk he ;)
    Maar had idd gebeld en de dag erna was ze enorm druk in me buik hahahaha, de verloskundige zei dat ik haar idd minder kon gaan voelen als ze anders is gaan liggen, maar ik voelde wel iets maar niet zo veel als het de volgende dag nog steeds zo was moest ik langs komen, maar toen werd ze weer een kleine drukte maker!!!
    Ze was denk ff mama aan het uittesten hahahaha.
    Alles is nu weer helemaal goed! voel haar nu de hele dag door draaien schoppen slaan ik weet niet wat ze allemaal doet daarbinnen maar druk is ze wel ;)

Share This Page