Hoi dames, even een vraagje aangezien ik weer bijna moet beginnen met de gonal-f spuiten. Hebben jullie ervaring met het tijdstip van spuiten of dat verschil maakt? Misschien gekke vraag, maar ik heb nu rondes iui achter de rug en beide keren ronde de klok van 17.30 uur spuit gezet. Zou het verschil maken of je 's morgens spuit dat je stofwisseling de stof beter kan verwerken? Mijn gevoel zegt me dat ik een keer 's morgens moet gaan proberen maar is soms natuurlijk ook wel wat lastiger met werk etc. Kortom, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen Oh trouwens ik heb ook het gevoel dat ik met gonal-f tragere ei-ontwikkeling(?? weet niet hoe ik het anders moet omschrijven haha) heb dan zonder gonal-f. Ik spuit 50IE
Ik deed altijd om 7.30 Je kunt het toch een ronde proberen? Als het niet bevalt kun je altijd de volgende ronde weer terug gaan naar een andere tijd.
Volgens mij maakt het niet uit. Ik heb ook wel eens gewisseld tussen ochtend en avond ( wel elke cyclus hetzelfde trouwens, dus of in de ochtend of in de avond prikken) ivm wisseldiensten. Maakte voor mij niks uit.
Bij mij in het zkh adviseerde ze 'savonds zodat ze bij controles altijd nog konden bijstellen of stoppen.
Bij mij adviseerden ze juist 's ochtends.. en de reden ben ik kwijt maar ze hadden er een reden voor.
Zkh adviseerde ook s avonds te spuiten, net zoals Zuuske, zijn de echo's s ochtends en kunnen ze evt het eea bijstellen. Als he twijfelt bel je toch even met de arts? Succes!
Ik begreep van me gyn dat t niet uitmaakt welke dagdeel Ik deed het zelf altijd smiddags en gewoon na 14 dagen een mooi groeiend ei die wilde springen
Qua werking maakt het niet uit. Je lichaam verwerkt het 's ochtends niet sneller dan 's avonds. Ik spoot altijd 's avonds na het eten. Als ik 's ochtends voor een follikelmeting moest, kon ik 's avonds meteen de dosis aanpassen als dat nodig was. Die manier was ook het advies van de gyn.
+1 hier net zo ivm echo's en het bijstellen/stoppen van medicatie. Op advies van het ziekenhuis. Stel dat je vroeg in de ochtend spuit en volgens de echo daarna moet je stoppen ivm rijping kan je dat niet meer tegenhouden omdat je de spuit al hebt gezet en de gonalf zijn werking die dag nog gaat doen.
Bedankt voor alle reacties dames. Ze hebben wel tegen mij gezegd dat het niet uitmaakte Hoe laat ik spuit zette maar was benieuwd of er verschil maakte. Voor iui maakt niet zoveel uit meen ik maar ik ga ronde drie dan toch maar weer gewoon 's avonds spuiten omdat dat handigste is. Nogmaals bedankt voor het meedenken