Help! Enkele vragen!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Naomitje, 11 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naomitje

Naomitje Lid

5 jun 2015
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik kom net terug van de dokter met bloeduitslag. Ben nu 14w zwanger en er staat op mijn uitslag: grote discordantie tussen de opgegeven zwangerschapsduur bij de bloedname en de zwangerschapsduur berekend uit de echografie.. Wat is dit??
    Ook nog verontrustwekkend: risico op down = 1/301 < 1/300 volgens mij is dat toch veel kans? Staat wel geschreven eronder dat er geen verhoogd risico is,ma ik vind da toch nie goed da resultaat,
    Kmaak mij ongerust &#128546; weet iemand raad?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    De bloedwaardes zeggen mij niet veel maar alles wat boven 1 op 200 zit qua down syndroom is geen verhoogd risico.
    (Dit gaven ze mij vorige week telefonisch door ;);))

Jij zit dus zelfs boven de 300 dus dat is heel goed. Geen verhoogde kans dus.

3. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Het eerste deel snap ik niet helemaal, maar heb je tijdens het bloedprikken zelf je zwangerschapsduur doorgegeven?

Verhoogd risico is 1/200

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je hebt idd geen verhoogd risico op down. Wbt de bloedafname, snap niet zo goed wat ze ermee bedoelen? Je hcg waarden misschien? Dat kan toch sowieso heel erg verschillen? Ik zou ze even bellen, dan kunnen ze je vast gerust stellen.

5. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Risico van de combinatietest is idd niet verhoogd.
    Was dit je eerste echo? Want blijkbaar kwam de zwangerschapsduur die zij hadden staan bij de bloedafname niet goed overeen met de grootte van je baby. Misschien een simpele schrijffout, of iets verkeerd overgenomen, dus zou inderdaad even bellen morgen om het te vragen, kunnen ze het je gewoon uitleggen.

6. Naomitje

Naomitje Lid

5 jun 2015
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    De gynaecoloog heeft doorgegeven hoeveel weken ik was bij de bloedafname.. Zij had me als uitgerekende datum 9/02 gegeven en nu op resultaat van bloed staat 04/02 ..
    Het was mijn 2de echo en het kindje was 6,18 mm op 27 juli.. En op 3 augustus bloed getrokken

7. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Ze kunnen aan je bloed nooit precies zien hoe ver je zwanger bent, iedereen maakt op een ander tempo HCG aan, ik zou me daar niet druk om maken!

8. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind 5 dgn ook niet zo'n groot verschil... En idd, vanuit bloed is geen precieze zwangerschapsduur te meten... Maar als je je zorgen maakt, even bellen! Succes!

9. momo83

momo83 Bekend lid

17 jan 2015
    626
    0
    0
    Ik werd ook vijf dagen terug gezet, dat schijnt heel vaak voor te komen. Soms is je eisprong later geweest dan je zelf berekend had of een late innesteling. Ik zou me daar niet druk om 'proberen' te maken.

Deel Deze Pagina