Hallo, Morgen heb ik mijnintake bij de VK, nu is mijn vraag wat gaan ze dan allemaal doen. Krijg je ook een echo, en luisteren ze naar het hartje, of is dat allemaal pas de keer erop. Ik heb namelijk 18 december mijn volgende afspraak, maar ben natuurlijk nu al erg benieuwd of alles goed gaat met onze kleine. Ik heb nergens last van, als alleen erg moe zijn 's avonds en daar maak ik me wel erg zorgen over. Dat komt denk ik vooral omdat we toch pas zwanger zijn geworden in ronde 14, en ik nu een beetje het gevoel heb soms van, ben ik wel eht zwanger(alhoewel een test niet liegt en 2 helemaal niet). Verder ben ik benieuwd of het er 1 of 2 is, mijn schoonvader is er een van een tweeling, en mijn moeder ook, en mijn nichtje is net bevallen van een tweeling. Aangezien het een generatie overslaat zouden we dus wel een kans hebben... Nou ik hoop dat jullie me wat raad kunnen geven. Liefs Jetje
het gaat niet overal hetzelfde, ik kan je wel vertellen hoe het bij mij ging. bij mijn intake (was toen 7 weken) heeft de assistent mijn hb geprikt en de verloskundige bloed geprikt (3 buisjes)en naar de medische geschiedenis van mij en mijn man gevraagt, bij mijn zoontje was mijn intake met 10 weken en toen heeft ze wel naar het hartje geluisterd, deze keer niet omdat 7 weken te vroeg is. jij bent 9 weken zwanger dus de kans zit er in dat ze wel luisteren naar het hartje, anders gewoon even vragen hoor! veel plezier morgen meid!
Mijn intake bij 9,5 week ging als volgt: Inleidend gesprek, waarbij alle noodzakelijke gegevens besproken worden Echo, uitwendig (moest volle blaas hebben) En kreeg informatie mee, moest ook bloed laten prikken (maar dat moest ergens anders en nuchter, dus op andere dag) (het verliep enigzins anders omdat er bij mij dus twee vruchtzakjes gezien werden, dus mocht naar de gyn, en vervolgens weer terug naar vk omdat het er toch maar 1 was)
Kijk even op http://www.babyopkomst.nl Dit is een site van verloskundigen, hierop vind je antwoord op al je vragen, ook staat er een vragenlijst, kun je vast zien wat de vk van je wil weten over familiegeschiedenis (ziektes e.d.). Op deze site kun je je alvast goed voorbereiden. Heel veel succes en vooral veel plezier!