vakantie Dominicaanse republiek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missyb, 27 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

Wie van jullie is hier wel eens op vakantie geweest naar de Dominicaanse Republiek.
    ik vind het opzich wel leuk maar ben voor een paar dingen wel bang.
    zoals de vliegreis van 11 uren :confused:
    trombose, alles wat je daar kunt oplopen, druk in het vliegtuig.

wat hadden julie allemaal voor vacinaities bijvoorbeeld.
    en moet hoeveel weken vlogen julie in de zwangerschap.?

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Even contact opnemen metv de GGD. Daar ff vragen naar de arts, die kan je precies uitleggen waar je op moet letten daar en of je ook prikken nodig hebt. Heb ik ook gedaan toen ik naar Roemenië zou gaan.
    Verder zit je in de DR toch op een resort? Daar kan je je eten vast wel vertrouwen. Beter dan van krampjes onderweg.
    Veel plezier

3. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    DTP en HEPATITESCH A HEB JE NODIG ALS HET GOED IS..
    ik ben der ook geweest, is al wel 7 jaar terug ;)
    Maar kijk voor info ff op:http://www.gezondopreis.nl/zoekland.asp.
    Hier kun je alles vinden.

4. missyb

missyb Niet meer actief

DKP heb ik vroeger wel gehad dus hoeft niet meer.
    dus dan alleen hepatitus a.

5. Miguel

Miguel Lid

30 okt 2006
    87
    0
    0
    Emmen
    Ik ben daar niet geweest. Maar ik heb wel toen ik 5 maanden zwanger was een vlucht gehad van 12 uur naar San Francisco. Was makkelijk te doen hoor. Zorg ervoor dat je voldoende drinkt in het vliegtuig dan kan het geen kwaad.

6. missyb

missyb Niet meer actief

Het vliegen op zich vind ik ook niet echt eng.
    gewoon veel water drinken en af en toe even lopen denk ik.

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik zou het niet aandurven met al die ziektes die je kunt oplopen. Stel dat je kindje er wat van meekrijgt, dat vergeef je jezelf ook nooit. Maar ja dat is mijn mening hoor. Maar is het niet zo dat je na 24 weken niet meer mag vliegen?

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik ben op de Dominicaanse geweest, maar vond het zeker geen aanrader.
    Ook al zit je op een luxe resort...het eten is toch vaak een knelpunt voor onze hollandse gevoelige maagjes ...zeker als je zo zwanger bent zou ik het risico niet nemen en niet zo snel kiezen voor zo'n verre vliegreis.
    Mocht je echt gaan..Hep A is zeker nodig!

Mirre

9. missyb

missyb Niet meer actief

Het is zo dat mijn ouders dan 25 jaar getrouwd zijn en de reis al ver van te voren is geplant dus afzeggen kan niet meer, en qua ziektes dat kan je wel oplopen idd daar ben ik ook wel bang voor, vandaar dat ik ook hepatitus b vaccanatie ga doen.
    gelukkig zitten we in een luxe resort waaar heus ook wel nl eten is. en als je last van je maag krijgt krijgt het kindje daar weinig van mee.

en vliegen is niet gevaarlijk in de zwangerschap gewoon zo nu en dan de gangpaden rond lopen en veel drinken.

10. sandravg

sandravg Actief lid

11 apr 2006
    121
    0
    0
    zorg
    Nijmegen
    Ik ben er nu 8 keer geweest en vind het helemaal top. Het ligt er wel aan waar je heen gaat (Plaats en resort)...
    Voor het eten hoeft je je niet druk te maken. Gewoon geen hele vreemde dingen eten en geen niet teveel ijs in je drankjes...
    Ik zou zeggen geweoon genieten!

11. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Kben dr geweest maar niet tijdens een zwangerschap...kan me niet ehrinneren dat ik ingeeent was :> Toen we in maleisie waren ook niet. Eng idee dat wij geen rpik hebben gehad en je dat blijkbaar wel moet hebben :confused: niks overgehouden gelukkig, en wij eten altijd zo, dus mijn maag zou e rnu ook tegen kunnen, ligt er an wat je gewend bent denk ik.

12. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Mijn zus is er 2x op vakantie geweest en die vond het geweldig. Ik zou alleen niet water uit de kraan drinken, maar fleswater. Met het eten kan volgens mij niet zo heel veel mis zijn, als je oplet dat het goed gaar is.

Verder zou ik wel even navragen of het voor de inenting geen probleem is als je zwanger bent.

En voor de rest zou ik zeggen: Fijne vakantie en geniet ervan!

13. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik ben er (niet-zwanger) geweest, afgelopen maart/april.

Ik heb geen vaccinaties gehaald, was niet echt nodig had ik begrepen. Geen water uit de kraan idd en verder gaar eten.

Ik zat op een luxe all-inn resort (gran ventana) en het eten was geweldig! Ik heb geweldig gegeten en idd ze hebben ook europees eten!

Het vliegen daarintegen (10u) vond ik zeker tegenvallen, maar ik had nooit eerder zo ver gevlogen en kon niet slapen in het vliegtuig, maar dat is dus echt persoonlijk.

Fijne vakantie!

Gr. Cellie.

14. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ben er vorig jaar in mei geweest, vond het een hele mooie vakantie maar ben er wel echt ziek geweest. Opgelet met ijsblokjes in het water! En natuurlijk ook met het eten (bv rauwe groenten, vis, niet goed doorbakken vlees) en ijsjes! Heb geen vacinaties nodig gehad, bleek niet nodig. In het vliegtuig zou ik toch heel goed opletten dat je regelmatig rechtstaat en je benen goed beweegt. Heb namelijk op de terugreis bijna de volledig reis geslapen en gevolg, twee weken nadien waren mijn enkels en benen nog dik en pijnlijk en als je zwanger bent heb je hier nog meer kans op. Heb enkel nog gevlogen toen ik 6 weken zwanger was.

Grtz x

15. missyb

missyb Niet meer actief

Waar ben je dan precies ziek van geworden sylvie.
    van het eten?

16. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik denk van het eten maar zeker weet ik het niet. De avond van onze verloving zijn we lekker gaan eten en nadien vreselijk buikkrampen, heb na de vakantie nog een maand pilletjes moeten nemen om mijn lichaam te ontgiftigen dus was niet niks.

Grtz x

17. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik ben er in 2004 geweest, en was toen niet zwanger.
    De GG&GD raadde mij Hepatitis A aan, en DTP. Dus deze 2 prikken heb ik gehad. Je zegt dat je DTP vroeger hebt gehad, die heb ik ook vroeger gehad maar moest toch herhaald worden.
    Ook zeg je dat je de Hepatitis B vaccinatie wil laten zetten, maar mijn inziens zou ik dit niet doen. Het Hep B virus zit namelijk in bloed, en lichaamsvocht zoals sperma/vaginaal vocht. Deze inenting heb ik gehad omdat ik in de zorg werk.
    Hepatitis A daarentegen wordt overgedragen door met ontlasting besmette handen, voorwerpen, voedsel (schaal/schelpdieren, rauwe groente, fruit en salades indien ze in besmet water zijn gewassen) of water.
    Als je gewoon voorzichtig bent met het eten (goed verhit voedsel, niet teveel zeedieren, geen geschild fruit of rauwe groente) en water, dus alleen water uit verzegelde flessen en geen ijsblokjes dan hoeft er helemaal niets aan de hand te zijn.

Ik weet zeker dat ik ooit nog eens terugga naar de Dominicaanse Republiek. Een mooiere droomvakantie heb ik nog nooit gehad.

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben er nu 3 keer geweest en vind het een geweldig land.

Ik stuur je wel ff een pbtje

Liefs Ikke

19. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben er vorig jaar geweest en ik heb geen inentingen gehaald.
    Voel me nog steeds gezond :D ...
    En de resorts zijn daar zo luxe en schoon dat je je nergens zorgen over hoeft te maken hoor. Lekker genieten!

20. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ik heb wel de entingen gehaald, gewoon voor de zekerheid, je weet maar nooit dan kan je teminste nooit achteraf zeggen HAD ik maar.
    Maar dat is voor iedereen zijn eigen keuze

Deel Deze Pagina