Intake

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Desjavu, 31 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desjavu

Desjavu Actief lid

29 dec 2015
    306
    0
    0
    Spannend
    Ik heb 18 januari mijn eerste intake gesprek. Heb een informatieboekje thuis gestuurd. Ik vind het echt nog lastig. Ik weet niet hoe ik met moet gedragen. Ik vind het raar als ik nadenk bij het idee dat ik zwanger ben en een klein mensje met me mee draag. Op het moment nog een kleine garnaal, maar toch.
    Ik ben echt heel zenuwachtig. Ik weet totaal ook niet wat ik kan verwachten. Ik krijg een echo om te kijken of het oké is en ik krijg een intake gesprek. Wat voor vragen kan ik krijgen? Of wat gaat het gesprek nou precies voorstellen?

2. Liekj

Liekj Niet meer actief

Ze gaan je vragen wat je leefgewoontes zijn, hoe het met je gezondheid is en je wat dingen uitleggen. Ik vond het bij beide zwangerschappen fijne gesprekken.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Meestal zullen ze ook vragen of er evt erfelijke aandoeningen in jullie families voorkomen, of familieleden diabetes hebben etc. Bepaalde aandoeningen kunnen er evt voor zorgen dat je extra controles krijgt tijdens de zwangerschap.
    Verder de standaardvragen: leeftijd van de vader en de moeder, leefgewoonten, etc.

4. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.908
    387
    83
    Gek idee is het he? Zo bijzonder! Had ik ook bij mijn eerste zwangerschap. Ze gaan vooral kijken of er bijzonderheden zijn, of je gezond bent en je leefgewoonten (roken alcohol, foliumzuur, werken etc). En denk ik ook een echo om te zien hoe ver je zwanger bent en of alles goed gaat.

Succes met wachten!

5. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ze gaan je allemaal vragen stellen over wat er in de familie voorkomt, of je rookt en drink, foliumzuur slikt enz.. de echo zal inwendig gemaakt worden.
    niet een heel fijn vond ik om me daar uit te kleden.. binnekort moet ik weer en doe ik dus een jurk aan

6. Ongeduldig26

Ongeduldig26 Fanatiek lid

7 jul 2015
    1.522
    1
    38
    Bij mij vroegen ze idd over mijn verleden,of ik rookte dronk drugs,of ik bij instanties liep heb gelopen.
    Hoe ik het vond om zwanger te zijn.
    Wanneer ik voor het laatst ongesteld was geweest en die dingen.
    Mijn echo en intake was bij 8.5 week,dus een uitwendige echo.

Ik maakte me zelf wel zorgen omdat ik een niet standaard jeugd heb,maar het viel me zo mee.
    Als het goed is staat in het boekje ook wat ze zo ongeveer gaan vragen,of op hun website.
    Succes!

Deel Deze Pagina