Hoeveel Follikels mag je max. hebben in totaal voor ivf/icsi

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kimm17, 15 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Hoi Dames,

Heb net mijn 2de echo gehad voor de FM en ik had aan iedere kant 15 follikels in totaal 30 stuks. Dit is veelste veel kreeg ik te horen en moet donderdag weer terug om te kijken hoe ik er dan voorsta en anders word het afgeblazen en moet ik opnieuw beginnen. ik spuit decapeptyl en puregon 100eh voor ICSI.

nu was mijn vraag:
    Hoeveel Follikels mag je max. hebben in totaal?

Ben benieuwd wat jullie hebben/hadden en wanneer het wel doorging of werd afgeblazen.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Pfoe dat is inderdaad wel veel hoor..

Exacte getallen verschilt geloof ik per ziekenhuis, en vooral hoe groot je follikels zijn. Bij mijn ziekenhuis vonden ze tussen de 12 en 16 het max. Zodra je meer kreeg ging je richting overstimulatie en dat willen ze graag voorkomen.

Ik heb drie keer tussen de 11 en 14 follikels gehad, en alle drie gingen dus ook door.

Succes, hopelijk valt het allemaal mee en kan de punctie doorgaan!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ze kijken niet echt naar het aantal follikels, maar hoe groot de kans op OHSS is (overstimulatie-syndroom). Bij heel veel follikels heb je daar meer kans op, maar je hoeft het niet te krijgen.

Het hangt van bepaalde waarden in je bloed af. Aan de hand van die waarden kunnen ze bepalen of de punctie kan doorgaan of niet. Hier een keer meegemaakt dat het van die waarde af hing. Was de waarde te hoog, dan zou de punctie worden afgeblazen. Zat de waarde onder de maximale grens, dan mochten we doorgaan. Gelukkig ging de punctie door en ik heb daarna geen OHSS gekregen. Ik geloof niet dat we die keer extreem veel follikels hadden.

Succes!

Deel Deze Pagina