Zwangerschapstesten en bloedtest negatief; toch zwanger???

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door miekkie, 7 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Na het al bij mijn huisarts te hebben neergelegd en hier op het forum, wil ik het toch nog eens aan een verloskundige vragen, omdat het nog zo lang duurt voordat ik bij een internist terecht kan.

    Ik heb niet gepland zwanger te worden en altijd de (lichte) pil geslikt. Echter eind december heb ik wel antibiotica geslikt en is het soms niet geheel velig gegaan.

    Sinds begin januari ben ik al erg moe en vanaf half januari heb ik mij ziek moeten melden omdat het echt niet meer ging; zo ontzettend moe! Daar kwam al snel misselijkheid bij en een klein beetje duizeligheid. Kort daarna werden mijn borsten gevoelig en iets voller en had ik het steeds warm (terwijl ik normaal een enorme koukleum ben). Weer wat later kreeg ik een opgeblazen gevoel en een aantal dagen later was het niet meer alleen het gevoel, maar was mijn buik opgeblazen. Dit voornamelijk in de loop van de middag en helemaal 's avonds.
    Op dit moment ben ik nog steeds extreem vermoeid, is mijn buik 's avonds nog steeds helemaal opgeblazen, is mijn buik de laatste dagen overdag ook redelijk opgeblazen, ben ik op de gekste tijdstippen misselijk, is mijn smaak van eten veranderd, ben ik iedere keer super emotioneel, zijn mijn borsten niet meer zo gevoelig en minder vol, maar komen er nu wel melkachtige druppels uit wanneer ik in mijn tepels druk, heb ik obstipatie, heb ik de laatste week af en toe veel witte vloed en heb ik bloedend tandvlees!

    Inmiddels heb ik vijf zwangerschapstesten gedaan, maar allemaal negatief. Daarna heeft mijn huisarts bloed geprikt en vandaag heb ik te horen gekregen dat dit ook negatief was.
    En naar aanleiding daarvan ben ik dus doorverwezen naar de internist, omdat er dus duidelijk iets inwendig verkeerd is.

    Is het nog mogelijk dat ik op een of andere manier toch zwanger ben of kan ik naar aanleiding van al deze (zwangerschaps)verschijnselen ook iets anders mankeren.
    Een schijnzwangerschap lijkt mij echter zeer onlogisch omdat ik in het geheel niet bezig was met zwanger worden. Dit kwam juist eigenlijk helemaal niet goed uit op dit moment, maar als ik het toch blijk te zijn is het niet gepland, maar zeker wel welkom.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Miekkie,

    als al die testen en zelfs de bloedtest negatief zijn, is het zeer onwaarschijnlijk dat je zwanger bent.
    Waar die klachten dan wel vandaan komen is een goede vraag, en ik vind het heel wijs van je huisarts dat hij je aan een internist laat zien, want dit moet uitgezocht worden.
    Ik weet ook niet wat het wel kan zijn. Laat je het even weten als je bent geweest?
    Sterkte ermee!
    Mirjam
     

Deel Deze Pagina