Pauze tussen IUI 's

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Liz21, Jun 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liz21

Liz21 Bekend lid

Oct 9, 2008
    500
    0
    0
    Hallo iedereen,

Wij zijn sinds sep 2008 bezig om zwanger te raken. Bij beide niets gevonden.
    Sinds begin dit jaar bezig met IUI en inmiddels al 4 behandelingen gehad.
    Ik ben altijd vrij positief geweest en heb het steeds op me af laten komen. De laatste 2 weken valt het me echter zwaar. Ik zit totaal niet goed in mijn vel.
    Mijn gevoel zegt me dat ik het even op een beloop moet laten gaan.
    Ben het even zat om steeds naar het ziekenhuis te gaan.

Is het wel verstandig om een pauze in te lassen tijdens IUI behandelingen? Ik zit te denken aan en maand of 3.
    Iemand ervaringen?

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Waarom zou het niet verstandig zijn om een pauze in te lassen? Voor je lichaam is het juist wel goed, ik neem aan dat je ook hormonen gebruikt? Als je niet lekker in je vel zit, dan zijn de behandelingen ook veel zwaarder. Je moet er wel met hoop en moed in staan.

Dus als je daar behoefte aan hebt, moet je een pauze inlassen. Neem even rust en tijd voor jezelf. Een poos niet steeds naar het ziekenhuis, niet steeds die spanningen. Je kan na de zomer weer verder gaan, toch?

Succes!

3. framboos

framboos Actief lid

Nov 19, 2010
    468
    0
    16
    België
    Ook hier luidt het 'onverklaarde onvruchtbaarheid', bij beiden is dus alles prima. En wij hebben al 5 mislukte iui's (met hormonen, in de hoop op meedere eicellen, maar 'helaas' steeds slechts eentje) en ook nu een rustmaandje ingelast omdat we toch op reis waren.
    Denk niet dat een rustpauze kwaad kan.

Ikzelf heb weer iets vreemds voor echter: net deze ene cyclus zonder gehol naar het ziekenhuis, is mij ei netjes gerijpt, maar niet gesprongen! Ik temperatuur (altijd gedaan) en hij is helemaal niet gestegen, zit nu op 8d na ei. Dit heb ik nog nooit gehad. Ik vraag me af of dit door de voorbije maanden vol hormonen komt..

4. Liz21

Liz21 Bekend lid

Oct 9, 2008
    500
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie's.
    We hebben besloten om zeker 1maand even rust te houden. Ik kijk er nu al naar uit om komende maand eens niet te tellen en me in allerlei bochten te wringen..Voel me al een stuk rustiger!

@Framboos: Ik heb ook steeds maar 1 eitje. Het kan natuurlijk aan de hormonen liggen dat je ei niet is gesprongen. Ik ben na het spuiten van de pregnyl, 2wkn niet lekker. Voornamelijk misselijk en doodmoe. Het schopt toch je hele lichaam in de war. Ben benieuwd hoe mijn lichaam reageert op een maand zonder hormonen.

Succes!

5. framboos

framboos Actief lid

Nov 19, 2010
    468
    0
    16
    België
    @Liz: geniet van je maandje 'off' :) Het is inderdaad een bevrijdend gevoel om niet in die wachtzalen te gaan zitten en pillen te nemen of spuiten te zetten. Het zal jullie vast ook als koppel goed doen!
    En wie weet.. lukt het jullie alsnog op eigen houtje!

6. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier dus na elke iui een maand rust moeten nemen, ivm regelmatig een cyste, vakantie, feestdagen enz. Moet zeggen dat ik het erg fijn vond. Heb iui 4 en 5 wel achter elkaar gedaan, omdat er niks tussen kwam en vond dat best zwaar. Je leeft dan helemaal van ziekenhuisafspraak naar ziekenhuisafspraak.

Nu bij de icsi ook verplicht een maand rust gehad na de punctie en vorige ronde ook ivm vakantie.
    Je moet zelf ook goed in je vel zitten en het nog trekken, dus het kan geen kwaad hoor.
    Doe wat je gevoel je ingeeft. In het begin vond ik het eerst zonde als ik een maand oversloeg. Maar je moet ook aan jezelf denken.

Succes en hopelijk komt je wens ooit uit.

Share This Page