Hoi dames, Na veel onderzoeken bij de gyn de afgelopen maanden mogen wij deze maand EINDELIJK beginnen met Clomid 50mg. Bij mij is PCOS vastgesteld en mijn vriend zijn spermakwaliteit is maar net goed genoeg. Ik ben nu op mijn 5e dag van 10 dagen provera (opwekkers om ongesteld te worden) en daarna moet ik op de 3e dag naar de gyn en dan mag ik 5 dagen clomid gebruiken. Ik word dan wel heel goed in de gaten gehouden door hun en zal dan ook heel vaak op controle moeten komen voor echo's. Ik krijg soms wel een eisprong uit mezelf, maar niet elke maand waardoor mijn cyclus dus erg lang kan worden. Ik hoop dat Clomid zin heeft. Eerlijk gezegd heb ik er niet echt vertrouwen in omdat ik ook maanden heb gehad dat mijn eisprong perfect was en toen ben ik ook niet zwanger geraakt. 3 jaar geleden ben ik wel 1 keer zwanger geweest maar dat was niet van mijn huidige vriend. Dit eindigde in een opgewekte miskraam. Dat was in 1 keer raak. Zijn hier nog meer dames die deze maand beginnen met hun 1e ronde clomid? Lijkt me leuk om ervaringen met elkaar te delen.
Hai meid, Ik begin as vrijdag voor het eerst aan Clomid 50mg. Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat. Van mijn dochtertje ben ik spontaan zwanger geworden, toen wist ik ook niet dat ik PCO had. Volgens de gyn is het een medisch wonder, dat zij zo geboren is, omdat ik helemaal niet menstrueer en dus ook geen eisprong heb. Bijzonder he! Aangezien ik ook medicijnen gebruik voor MS (multiple sclerose) is het beter om met clomid te beginnen. Anders moet ik met dit medicijn stoppen als ik zwanger wil worden, en zonder clomid natuurlijke een grote kans dat het lang gaat duren. Zo zit ik erg lang zonder dit medicijn en dat is niet goed voor mijn lichaam. Nu neem ik dit medicijn totdat ik een echo krijg waar een goede eisprong te zien is! Wat een verhaal he..haha Ik hoop dat we snel zwanger mogen zijn! Liefs Guusje
Precies mijn verhaal! Dochter spontaan, nu pco al 15 mnd bezig voor n brusje! Zaadkwaliteit net voldoende. Maar zit aan de 3e ronde clomid... Mijn cycli duren nog steeds rond de 40 dagen....
Ben benieuwd dames. Hoop dat het voor ons maar snel raak mag zijn. Het duurt allemaal zo ellendig lang. De onderzoeken, wachten en nog meer wachten. Ben daar nu wel een beetje klaar mee. Daanxyz: Gebruik je 50 mg ? Is je eisprong wel gewoon goed, maar gewoon wat later? Want mij hadden ze gezegd, dat wanneer de clomid niet goed werkte, ze de dosis gewoon hoger maken.