Ons zoontje was net met schaatsen gevallen, een kindje zag dat niet en schaatste tegen of over zijn vinger. Uiteraard gelijk gillen en deed veel zeer. Maar nu is de pijn weg maar zijn middelste vingerkootje dik. Ik mag hem gewoon bewegen en hij kan een vuist maken. Ik ben niet zo bang dat het gebroken is ofzo, maar wel vreemd dat het zo dik is. Moet ik hier wat mee? Hij heeft een sensorische stoornis waardoor prikkels wat minder goed door komen. Lijkt mij dat hij dit wel voelt als het pijn doet..
Ik zou zelf wel naar de huisarts gaan , Omdat ik als kind een gebroken arm had maar ik mijn pijn niet zo uiten leek het voor mij moeder op gewoon wat pijn na een val.
Ik zou er ook naar laten kijken! Daarnaast doet breken wel minder zeer dan een kneuzing. Heb je goed gekoeld? Dat kan de zwelling afnemen.
zou even bellen voor advies. Geen ervaring met die stoornis, maar een bewoonster (dementerend) had een keer 3 gebroken vingers (tussen de deur gezeten) en gaf hier geen pijn aan. Deed zelfs alles nog met die hand.
Ik zou het even aankijken. Goed koelen. Mocht het morgen niet wat beter zijn kun je tijd nog de HAP bellen. Hij kan zijn vinger goed bewegen en een vuist maken. Dan zal een breukje wel meevallen.
Ik zou het ook even aankijken. Inderdaad goed koelen. Kneuzing wordt ook dik. Vind dat op zich dus niet zo vreemd. Als je twijfelt natuurlijk wel bellen, eventueel morgen de eigen huisarts.
Ziet er ook nog vergelijkbaar uit gelukkig. Denk ook niet dat ze er wat aan kunnen/zullen doen omdat hij er geen last van heeft.