Je zwangerschap soms een beetje zat zijn..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Cherrylein, Feb 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Hebben jullie die buien ook? Ik ben nu 28 weken, en ik heb het vandaag echt even gehad.. Slaap slecht, en ik voel me er niet aantrekkelijker op worden haha! Mijn haar hangt als een dweil over mijn hoofd heen enzo :p, en ontzettend jankerig.

Ik weet niet hoelang ik nog moet (waarsch nog 10 weken ivm geplande keizersnede), maar van mij mag het er al wel zijn (natuurlijk niet nu, maar je snapt me wel).
    Lekker je eigen kleren weer aankunnen enzo, en die hormonen, bluh die pukkels!

Ik klaag vrijwel nooit over mijn zwangerschap, maar vandaag ben ik het echt even zat! Wie zeikt er lekker mee?

2. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik vind deze zwangerschap gewoon helemaal niet leuk :oops: :oops: :oops: in het begin elke avond spugen, toen mega last van maag als ik iets at, daarna last van mijn banden waardoor ik halve dagen ben gaan werken en nu is het lichamelijk gewoon zwaar! Mischien valt het extra tegen omdat ik bij mijn 1 e zwangerschap helemaal opbloeide? Maar goed we krijgen vast een heel mooi kindje...was het maar alvast zover..

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik kan niet wachten tot ik mijn kindje vast heb :) dan weet ik tenminste zeker dat alles goed is gegaan, ik vind het nog steeds super spannend allemaal of het goed gaat en of ze gezond is, zeik zeik zeik zeik....hihihi..... :evil:

4. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Hahaha! Ik heb dan nog het geluk dat ik nooit echt heel ziek ben geweest ofzo. Maar ik ben het gewoon zat! Mén 40 weken is echt wel lang hahaha
    En inderdaad, we doen het voor onze mooie kindjes. Maar die kindjes mogen wel een beetje doorgroeien hoor :p

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    hoi cherrielyn,

jep ik ben het soms ook erg zat, en ik ben pas op de helft... ban vanaf vorige wek 100% in de ziekte wet omdat ik continu harde buiken en buikpijn had... gelukkig mag ik wel therapeutisch werken dus ik vermijd nu alle zware dingen en dat gaat goed..

ik zit wel op een flinke roze wolk... maar er zijn dagen bij.... net als gisteren.. bijna niet geslapen want het getrappel houd me nu al wakker.. ik slaap namelijk erg licht en ben normaal ook nog en buikslaper.. maar dat doet nu pijn als ik erop ga liggen..

en ik heb ontiegelijke last van bandenpijn.... brandend maagzuur...

ik zit nu ook al 4 weken in een vreselijke verbouwing terwijl we nog in ons huis wonen.. had al lang en breed lekker aan de babykamer willen beginnen maar echt alles in huis is vies... ieder dingetje, boekje, vaasje, bekertje, kledingstuk moet gewassen worden ppffff

alles in huis is vies...

dus ja ik ben het even spuugzat..maar ik denk dat als het huis weer een beetje op orde is dat het dan wel weer gaat..

xxxxx jose

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ja, herkenbaar! Ik ben ook de hele zwangerschap ziek, zwak en misselijk geweest. Dag in dag uit, vreselijk.
    Ik heb vrijwel iedere dag van de zwangerschap gedacht... oooooooh, was het maar al voorbij.

Nu de laatste weken gaat t wel en kan ik t opeens nog best volhouden! Bizar, maar ja, de laatste loodjes zijn hier niet de zwaarste.
    Ze mag overigens wel komen nu hoor, want ben ook wel heeel benieuwd en ik ben graag van mijn misselijkheid verlost.

7. Loeka

Loeka Actief lid

Apr 29, 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Hier nog 1 . Heb tot nog toe een zalige zwangerschap maar nu ben ik wel heeel benieuwd naar onze dochter en hoop dat ik zeker niet tot 42 weken ga moeten wachten .. Dan kan ik ook eindelijk beginnen die ettelijke kilo's eraf te trainen ..

8. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Nog geen last ervan, maar uit ervaring weet ik dat dat nog wel komen gaat. Hier zijn het dus wel de laatste bekende loodjes.
    Ik geniet van mijn laatste zwangerschap en accepteer mijn nijlpaardenlijf. Hoe raar is het dat zodra je je kindje hebt er niks meer over is van de acceptatie vh nijlpaardenlijf :D

9. Nance83

Nance83 Actief lid

Apr 10, 2008
    190
    0
    0
    blij te zien dat ik niet de engste ben, maar ook ik heb helemaal gehad ben nu 33 weken, ik heb een zware zwangerschap met allerlei rare dingen zal maar zeggen, ben al vanaf week 20 volledig in de ziektewet, heel erg beperkt en het blijft, nu veel last van indalen,veel buikpijn slaap al maanden heel slecht etc, hoop niet dat ik tot 42 weken moet, hoop echt dat het eerder geboren wordt zo met 38 weken zou heel fijn zijn anders is het nog dik 10 weken pfoehoe.

Ik heb het al zolang volgehouden het laatste lukt ook nog wel, krijg er wat moois voor terug he!

Maar leuk is het zeker niet.

Dames heel veel succes met de laatste weken!

10. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

Dec 13, 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik ben het ook zat.
    Ben van de week al naar de stad geweest om naar kleding te kijken.....voor NA de bevalling.
    Ik heb opzich neits te klagen hoor. Heb wel wat harde buiken gehad, maar heb een prima zwangerschap.
    Ik wil zien en horen dat hij helemaal gezond is en ik wil mn kleding weer aan.
    Lekker weer hoge hakken en een strakke spijkerbroek.

11. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    blij dat ik niet de enige ben. heb het ook helemaal gehad!
    het huishouden lukt me niet echt meer, overal staan spullen in huis vanwege het in orde maken van de kamer van de oudste, het werken is eigenlijk te zwaar maar ja ben te eigenwijs om dat toe te geven.
    ff boodschappen doen lukt me niet eens is meer, krijg echt last van mijn buik dan.
    daarbij hoor ik van iedereen om me heen dat ik echt wel een hele grote buik heb, :evil: ben drie kilo aangekomen dus volgens mij valt dat nog reuze mee maar ik krijg wel het idee dat ik een aangespoelde walrus ben.
    zo hehe dat lucht ff op, ik wil gewoon weer lekker de deur uitkunnen, mijn huishouden bij kunnen houden en weer normaal leven, maar dan met twee kindjes uiteraard!
    moet er maar niet te lang bij stilstaan dat ik nog zo een 11 weken moet, de eerste was 2 weken overtijd :rolleyes: , ook dat nog!

zo ff lekker geklaagd en nu maar weer de draar oppakken want als de kleintjes nu al komen is het ook niet goed.

joyce

12. loesje

loesje Bekend lid

Mar 1, 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    een beetje......kom eruit en wel nu :)

ik ben het zooooo zat :(

13. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ben nog niet eens op de helft, en ben t nu soms al zat.
    Eerste weken mega-misselijk geweest, doodmoe en constant verkouden. Oja en nu al 3x griep gehad, dus wederom de wc-pot al veel te vaak van dichtbij gezien :evil:
    Mn weerstand is gewoon weg ofzo :rolleyes: Dus ja, als ik daar na kijk, dan ben ik mn zwangerschap wel zat...
    Kan niet wachten tot ik mn beebje voel, hopelijk maakt dat t ff weer wat leuker voor de komende maanden.

14. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

Oct 29, 2008
    183
    0
    0
    oh dames heerlijk om te lezen, wat fijn dat ik niet de enige ben! Ik ben bijna op de helft maar er zijn dagen bij dat ik het verfoei! Ik ben tot 16 weken misselijk geweest, weinig kunnen eten, en vanaf zo'n 12 a 13 weken geloof ik ,verschrikkelijke buikpijn, bandenpijn, darmproblemen, dood- en doodmoe maar geen rust in je lijf, 100x per dag en nacht naar de wc blehhhhh. Hoezo zwanger zijn is leuk? Zo dat is er ook weer uit voor vandaag hihihi

15. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Alhoewel ik me best beroerd heb gevoel van week 5 tot en met week 8, voel ik me nu gewoon goed!

Ben ook nog niet zo ver, maar ik kijk juist uit naar het moment dat ik over de 20 weken ben.

Maar misschien praat ik ook heel wat weekjes anders?
    :p

16. meisjex

meisjex Actief lid

Aug 9, 2008
    128
    0
    0
    Het eerste trimester vond ik vreselijk met al die misselijkheid en overgeven e.d.

Tweede trimester vond ik eigenlijk wel leuk.. weinig tot geen klachten.

Derde trimester vind ik ook niks hoor.. maagzuur, hele pijnlijke rug, harde schoppen, etc.

Maar ik hoorde pas bij een bijeenkomst van een vroedvrouw dat het laatste trimester indd erg zwaar kan zijn, maar dat je toch blij moet zijn dat de kleine er nog veilig in zit, want het ging daarna over prematuurtjes, en dat is wel het laatste waar ik aan moet denken.

Succes allemaal dames!

17. klaassien

klaassien Lid

Feb 5, 2009
    19
    0
    0
    groningen
    hallo allemaal
    ik heb een vraagje ik ben 5 weken zwanger van de eerste d7us geen idee wat er van kwaaltjes er bij kom kijken
    maar heb met flagen last van mijn onder buik beetje menstruati gevoel is dit nomaal ?
    maar veder mag ik jniet klagen
    gr klaassien

18. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

@klaassien, dat menstruatie gevoel is normaal, je baarmoeder groeit en je banden rekken mee ;)

ik kreeg laatst een opmerking van een nogal onvolwassen persoon: hey! met die buik ben je net bassie, bretels erover en rode neus en klaaaaar!

nou ja! :confused:

19. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Ik vond/vind zwanger zijn nooit leuk....Maar ik wil wel me kindjes :) :) Ik heb dat ook! Het kan voor mij niet snel genoeg gaan...Ik heb me vandaag lekker laten verwennen. Me nagels/haar laten doen...Volgende weekend beginnen we aan de babykamer, dus hoop dat het tijd dan zo snel mogelijk voorbij vliegt..

20. suhe

suhe Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,049
    0
    0
    Oh, wat heerlijk dat er meer zijn! Iedere dag vragen wel en par mensen hoe het gaat en natuurlijk zeg ik altijd goed, maar ik heb het zo gehad! Ik loop voor mijn bekken bij de fysio, kan 's nachts bijna niet slapen en moet zeker drie keer per nacht mijn bed uitspringen vanwege kramp in mijn kuiten.

Verder volg ik voor mijn werk een opleiding en wil ik eind maart afstuderen. Ik moet nog 1 grote opdracht inleveren, maar na een half uur achter de computer moet ik eerst liggen voordat ik weer verder kan gaan.

Ik vind het ook allemaal heel bijzonder en vind het erg leuk als ik die kleine voel, maar soms...

Zo, dat is eruit! Nu kan ik weer tegen de mensen om mij heen vertellen hoe geweldig ik het allemaal vind. :)

Share This Page