Vliegangst??

Discussion in 'De lounge' started by Vlinder3, Sep 12, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Ik zou zo graag met mijn ventje op vakantie willen maar met het vliegtuig.
    Maar ik heb zo'n vliegangst, als ik eraan denk krijg ik al de kriebels. :oops:
    Ik heb vroeger al eens 2x gevlogen maar sinds dien nooit meer.

Hebben jullie misschien tips of sites wat ik eraan kan doen??

Dank je

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Dank je wel maar mijn angst is eigenlijk ontstaan toen ik de laatste keer gevlogen heb had ik kaakholte onstekening en met opstijgen en dalen ging ik door de grond van de pijn en natuurlijk ook die stoome documantaires op tv en zo.

blee heb nu gewoon de kriebels

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ja dat is begrijpelijk dat je vliegen dan accoicieert met die pijn.

Misschien kun je dan eerste een weekendje londen doen. dat is opstijgen en dan direct weer landen. dus lang pijn kun je dan niet hebben.
    en als je dan merkt dat het geen pijn doet, misschien durf je dan wel langer te vliegen.
    er zijn ook allerlei homeopatische middeltjes te krijgen tegen vliegangst.
    valeriaan is een aanrader, dat maakt je rustig.

5. Katootje

Katootje Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,909
    0
    0
    Gelderland
    @Noesje....bekend verschijnsel! Heb ik in het verleden ook eens gehad. Ik kwam snotverkouden van vakantie terug. Auwah...
    Heeft met het binnenoor te maken. Er zijn homeopatische druppels voor. Alleen werkt dat ook weer niet zo snel. Praat eens met een arts hierover. Eventuuel wat kalmeringstabletjes, dan slaap je de reis maar hoor. Als het een keer goed gaat ben je waarschijnlijk in het vervolg ook niet meer zo bang!

6. Jodi

Jodi Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    1,696
    0
    0
    OOk ik heb elke keer als ik moet vliegen vliegangst.
    Ik ben aan het behin van het jaar ook nog wat aantal keren op dienstreis geweest naar Engeland, ja weer vliegen, vreselijk.
    Ik gebruik normaal (als ik niet zwanger ben) een prima tour, helpt goed. word je n klein beetje wappie van en vind je het vliegen minder eng, en is natuurlijk tegen reisziekte.
    En gebruik nu dat ik zwanger ben SOS Resque Remedy, is op homeopatische basis en kalmeert je :) :)
    Nou dat heb ik echt nodig hoor.

heel veel succes

7. jetteke

jetteke Bekend lid

Apr 21, 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Ik heb bij de stichting Valk een paar jaar geleden de cursus vliegangst gedaan. Heeft echt goed geholpen. Wel duur, met name ook omdat je aan het einde van de cursus dus echt gaat vliegen. Maar het geld dus wel waard.
    Alleen, nu heb ik een man met vliegangst. En hij heeft niet echt de behoefte er iets aan te doen. Nu heb ik dus al een paar jaar niet meer gevlogen :(

8. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Ik had vorig jaar na een duikvakantie last van mijn ene oor. Dat is juist óver gegaan in het vliegtuig. Voelde ineens: "PLOP" en weg was het :D . Dat kan dus ook.

Maar ik kan me voorstellen dat je bang bent voor die pijn, want dat is niet echt een pretje. Als je zorgt dat je buis van eustachius goed open is (dit zit tussen je neus en je oor), dan kan de druk goed weg. Je kunt dit doen door je neus met zout water te spoelen (yech..) of je kunt er speciale neusdruppels voor gebruiken (bijv otrivin).

Maar goed, dit is allemaal theorie... Dat neemt je angst niet weg natuurlijk. Daarvoor moet het waarschijnlijk eerst weer een keer goed gaan. Ik hoop voor je dat dat gaat lukken, want het is natuurlijk wel heel lekker om er even tussenuit te gaan!

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik moet de 26ste :( Ik heb 1 keer eerder gevlogen, naar Turkije en ik vond het een ramp. En nu ga ik voor de tweede keer, zucht. We zullen wel zien.

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Het is niet de angst voor die pijn maar gewoon het idee van vliegen, ik weet niet vind het gewoon een eng idee
    :cry:

11. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb last van beiden.
    Heb pijn heel de vlucht m'n oren 'klaren' niet...is een defect :( )dus er staat constante druk op, wat erg pijn kan doen(meestal zit ik behoorlijk paars in het vliegtuig)
    Opstijgen vind ik eng , integenstelling tot bijna iedereen die landen niet het prettigste vinden...
    Waarom ik het niet leuk vind!?? Weet niet, maar ik vlieg wel...ook verre vluchten Cuba, Dominicaanse etc etc
    FF afzien 11 uur, brr...je moet er iets (veel) voor overhebben.

:idea: Trouwens er zijn ook boekjes te koop voor mensen met vliegangst.

Mirre

12. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Dank je voor de tip meis, ik ga snel op zoek naar zo'n boekje ;)

13. Terese

Terese Fanatiek lid

Ik heb dus ook enorme vliegangst. Met de jaren is het steeds erger geworden.

En nu moet ik over een week of 2 met een propeller (!) vliegtuigje naar Engeland!!!

14. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Terese in de Cityhopper ;)
    Sterkte!

Share This Page