Ik kan het haast niet geloven maar het is gelukt na 10 maanden, zwanger van de 2e! Vorige week nog een dag tranen met tuiten gehuild omdat ik al zeker wist dat ik weer gewoon ongesteld zou worden. Bij mijn oudste heb ik de innesteling heel duidelijk gevoeld en had ik daarna vrijwel meteen symptomen. Ik dacht, laat ik me maar instellen op een ongesteldheid want anders had ik nu wel wat moeten merken. Bovendien had ik afscheiding die ik ook altijd heb voor ik ongesteld moet worden en waren mn borsten eerder slap dan vol. Ik zat al te stressen dat de volgende eisprong zou komen als mijn man een weekend weg moet. Ook zat ik te twijfelen om toch maar eens naar de huisarts te gaan, ook omdat ik een vleesboom heb die misschien wel het zwanger worden lastiger maakt. Toen mn menstruatie uitbleef durfde ik nog niet te hopen. Vast morgen alsnog. Maar toen deze ook niet kwam begon het toch te spoken in mijn hoofd.. zou het dan toch. Op moederdag deden we een test en bleek ik zwanger! Pas sinds vandaag merk ik dat mn borsten voller zijn. Je hoeft dus echt niet meteen symptomen te hebben, ook niet als je dit bij een andere zwangerschap wel had. Ik zet nog even op een rijtje wat ik allemaal heb gedaan of gelaten in de hoop dat het zou helpen om zwanger te worden. Uiteraard zou het heel goed kunnen dat dit helemaal niets heeft uitgemaakt maarja, je weet maar nooit. Misschien heeft iemand er wat aan. Wat ik al maandenlang deed: -Over het algemeen gezond eten en nauwelijks alcohol -ovulatietesten. Ik heb er heel wat versleten. (Koop die van de action vooral niet, super onbetrouwbaar) - davitamon mama +visolie -cafeïnevrije koffie ipv gewone -walnoten en andere noten eten, vooral na eisprong -granaatappelsap drinken, vooral na eisprong -minimaal gebruik van margarine Wat ik specifiek deze maand anders heb gedaan: -mijn man rond de eisprong wel gewone koffie gegeven, waar ik zelf cafeïnevrije dronk. Had ergens gelezen dat dit een positieve werking kan hebben op de bewegelijkheid van zaad. -Ik heb een energetix-magneet gedragen ongeveer op de plaats van de baarmoeder. Deze had ik nog liggen. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor maar het kan blokkades in je lichaam verhelpen en zorgen dat organen optimaal werken. Je moet er n beetje in geloven natuurlijk. Ik droeg deze omdat ik hem nog had liggen (ooit aangeschaft toen mijn man langdurige darmklachten had) onder het mom: baat het niet dan schaad het niet. Ik moet zeggen dat ik er meteen een goed gevoel bij had. Maar misschien slaat het nergens op. Ik heb deze vanaf zondag niet meer gedragen omdat het voor de zekerheid in het begin van de zwangerschap wordt afgeraden. Voor alle lieve meiden bij wie het niet zo snel gaat als je had gehoopt, of die er misschien al veel langer op wachten dan ik. Ik wens dat jullie ook allemaal heel snel een positieve test mogen doen. XXX