hoi meiden, ik heb een verwijsformulier ivf aangevraagd voor het buitenland bij mijn zorgverzekering, hier staat echter de volgende optie op: Als bij ivf/icsi bijzondere behandelingen plaatsvinden kruis deze dan aan: mesa/pesa/tese/gift/pgd/pgs/assisted hatching/eicel donatie nu denken wij aan assisted hatchig maar ik had eerder gelezen dat de verzekering dan de hele poging af kan blazen en dat je het beter niet kunt declareren maar uit eigen zak kunt betalen. Zou dit een instinker zijn? want er staat wel dat eicel donatie niet wordt vergoed, en dit staat ook tussen dit rijtje. wat zouden jullie doen? wel vooraf aangeven of geen risico nemen en het hokje niet aanvinken? bedankt!
idd ASS HATCHING (als je daarvoor kiest bij jouw behandeling) niet aankruisen hoor! dan word je hele poging niet vergoed het is namelijk een behandeling die hier in NL niet uitgevoerd word?? (zoals ik weet) ECD word trouwens wel vergoed bij mijn verzekering(PNO) en word gerekend als een IVF poging staat er in de polis het staat er dus niet als instinker trouwens de meeste IVF formulieren voor behandeling buitenland bestaan uit dezelfde vragen S6
Ik heb toen niets ingevuld aangezien wij dat ook niet wisten... Doe anders net alsof je van niets weet, weet je zeker dat er vergoed wordt. Ik heb er tevens een begeleidende brief bij gedaan. Weet niet of dat van invloed was voor de goedkeuring, maar vond ik op zijn minst wel netjes.
Bedankt voor de antwoorden tot dusver, ik zal het hokje niet aankruisen, wellicht een of andere instinker! als wij wel besluiten om een AH te doen dan betaal ik deze wel uit eigen zak.