Sharing the happy-vibe!

Discussie in 'De lounge' gestart door NoukjeTygo, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Gewoon; omdat iedereen wel een stukje extra happy kan gebruiken toch?

Wij zaten in de penarie. En hadden het niet aan zien komen, althans, niet in zijn geheel.
    kort gezegd: ik wist al vier maanden dat ik zonder werk zou zitten en heb al die tijd alles op alles gezet vóór het moeten aanvragen van uitkering al iets anders te vinden. Mission impossible. Ik eindigde met 25 afwijzingen en 1 evt optie maar dat was seizoenswerk en zou eerder afgelopen zijn dan het contract wat ik bij huidige werkgever uitdiende. Was dus nutteloos.

Vriendlief kreeg 20 december te horen dat 23 december zijn laatste werkdag was. Mooi knudde. patsboem, ineens ben je in 2014 beide werkloos na beide zo keihard gevochten te hebben in 2012 om 2013 weer fijn te kunnen beginnen. (snappen we het nog? ;) )

En nu?
    Na een kort geding -alsof we nog niet genoeg rechters/advocaten/rechtzalen gezien hadden in 2012/2013- om het concurrentiebeding van mijn vriend zijn ex-werkgever (euh, die vóór de laatste dus) alsnog van tafel te krijgen.... kreeg hij eergisteren de definitieve uitslag. Het was gelukt. Hij is concurrentiebeding-vrij. Dat hadden we al ingeschat en GODDANK had hij een sollicitatieprocedure bij een 40-uurs baan al doorlopen en hoefde we het alleen nog zwart op wit te krijgen. Check.
    20 januari mag hij beginnen :D
    Terug in zijn eigen branche, helemaal blij is hij er mee en ik ben zó trots op hem! Zo hard doorgebikkeld, zo zijn best gedaan en zoveel moeite gestopt in het zichzelf bewijzen tijdens die sollicitaties!

Maar nu ik nog.
    Ik werd weggeschopt bij de Supermarkt waar ik me omhoog heb gewerkt van schoonmaakster tot countermedewerkster en nét aan nog niet teamleidster in opleiding.. nieuw management; bam, weg baan. Ik ben te oud (23 ;);)) en dus te duur. Adios Anouk.
    No way. Ik heb geprotesteerd, geschreven naar hoofdkantoor maar men was onverbiddelijk. Doei.
    Precies dát was daarna dus ook mijn antwoord en ik besloot na een hint van mijn beste vriendin te solliciteren bij een franchise.
    Onwijs goed sollicitatiegesprek gehad!
    Dit weekend word ik terug gebeld.
    Ik HOOP zo ontzettend dat ik word aangenomen!!
    Het is voor dezelfde functie als waar ik mee ben vertrokken en de doorgroeimogelijkheid is onwijs goed. De man zat overduidelijk te vissen of ik daar voor openstond en ik heb afgerond met de wedervraag "als je je afvraagt of ik graag in de running wil voor teamleidster is het antwoord JA. Ik weet namelijk dat jullie er eentje tekort komen."
    Hij heeft gelachen en dat opgeschreven met een dikke streep er onder, inclusief uitroepteken. I'm feeling gooooood about this!

Maar.... het moet dus nog langs hoofdkantoor van de franchise. En daar ben ik dan weer wél een beetje nerveus onder.
    Ach, we hebben iig geen probleem meer zoals we hem verwachtte. vriendlief is al aangenomen en dat is opzichzelf al helemaal prachtig!

Ik stuiter hier de toko door!
    (als ik word aangenomen neem ik beste vriendin mee uit eten. Zou de tweede keer zijn dat ze me ergens heeft aangeprezen mét baan als resultaat. Die schat is goud waard!)

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Blij!

Gefeliciteerd iig met de baan voor je vriend. Kun je iig nog ademhalen. Nu jij nog! Maar als je zo positief over komt als dat je hier doet, MOET! het goed komen!
    Ik zal duimen voor je!!

3. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

4. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Zit in het zelfde schuitje :( hoop voor je dat je lekker aan de slag kan :) niets zo lekker ls aan het werk kunnen :)

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Gefeliciteerd voor je vriend!
    Jouw baan komt ook vast goed! Succes, ik duim voor je.

Deel Deze Pagina