Zwemdiploma ABC ervaringen met ENVOZ ipv NRZ

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Haags Zonnetje, 5 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haags Zonnetje

Haags Zonnetje Actief lid

26 jun 2008
    173
    0
    16
    Beste allen,
    Ik ben een leuke zwemschool tegen gekomen en deze geven les/diploma via ENVOZ. Zijn er mensen die hiermee ervaringen hebben? Is dit echt heel anders en wordt dit wel landelijk erkend?
    Alvast bedankt!

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Ik ken het niet, maar maakt het wat uit of het landelijk erkend is?
    Ik zou denken dat het oké is, als ze maar goed leren zwemmen. Er vraagt later niemand meer naar.

3. Haags Zonnetje

26 jun 2008
    173
    0
    16
    nou, er kan dus nog wel naar gevraagd worden, als je bijvoorbeeld lid wilt worden van een zwemvereniging/waterpolo. Of als er schoolzwemmen is en dat zij opeens zeggen dat het A en B niet geldig is, bijvoorbeeld dan.

Niemand hier die via ENVOZ gezwommen heeft?

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

ENVOZ ken ik niet maar mijn dochter zwemt in onze sportclub wat niet een 25 meter bad is en daar krijgt ze een ander uitziend diploma van ZON (ZwemOnderwijs Nederland) of zo en dat ziet er ook anders uit maar is wel gewoon erkend hoor. Anders zou niemand hier zijn kind daar laten zwemmen denk ik.

Kan je er iets over vinden via google? Anders even bellen en navragen hoe het zit.

Charlie

5. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Onze oudste heeft ook zijn ENVOZ zwemdiploma en onze tweede wemt er nu ook voor. Als het goed is zijn dit gewoon erkende diploma's! Wij weten niet beter in ieder geval

6. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Volgens internet zijn ze zelfs internationaal erkend

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.832
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ze zijn anders, maar wel erkend. Zwembaden die niet aan de eisen voor het zwem-abc voldoen (ik meen minimale diepte 2 meter, lengte 25 meter o.a) en wél in hun eigen bad willen afzwemmen, kiezen nogal eens voor dit diploma.

Ik denk zelf dat het meeste afhangt van de lesgever en hoe strikt zij de diploma-eisen naleven bij het daadwerkelijke afzwemmen.

Qua afstand lijkt envoz wat zwaarder te zijn - qua inhoud lijkt zwem-abc wat zwaarder te zijn. Opvallendste nu vind ik vooral dat bij envoz de kleding-eisen bij A en B gelijk zijn. En bij C - vergelijkbaar met de eisen van B- bij het zwem-abc.

Maar oke. Zoals gezegd: Het ligt meer aan het bad en de lesgever. Ik ben zelf van mening dat kinderen beter en met meer zelfvertrouwen afzwemmen in een groot bad, van minimaal 2 meter diep, dan in een klein - knusser bad, waar ze maar nét niet bij de bodem kunnen.
    In principe is zwemmen in een buitenbad ook érg goed vind ik - misschien niet handig bij A -maar zeker bij B en C wel erg goed, omdat buiten zwemmen gewoon wat zwaarder is (en daarmee dichter bij de realiteit komt wanneer een kind in het water valt, of zomers in een buitenbad zwemt).

8. Haags Zonnetje

26 jun 2008
    173
    0
    16
    Dankjewel voor jullie reacties.

Het is mij redelijk duidelijk en het zwembadje waar mijn zoontje dan evt met envoz gaat (nog niet helemaal zeker) is idd een erg klein badje en daarom twijfel ik dus. Maar, als ze afzwemmen doen ze natuurlijk wel gewoon de afstand en of iets nou 1.50 diep is of 5 meter, dat zit toch eigenlijk tussen de oren? Ze kunnen er niet staan, of het nu 1.50 diep is of 5 meter.

De mensen die hier dus ook via envoz zwemmen, hoe groot is dat badje? En zwemmen zij daar ook af of in een groter zwembad?

Deel Deze Pagina