Eerste afspaak fertiliteitsarts, wat te verwachten?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Jane1981, Mar 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Goedemorgen,

Op 17-02 ben ik geopereerd aan een bbz waarbij ik een eileider kwijt ben geraakt, deze zag er slecht uit en na de operatie bleek de andere er ook niet goed uit zag, verklevingen aan de fimbriea.
    Dus doorverwijzing naar de fertiliteitsarts.
    Gelukkig hoeven we niet enorm lang te wachten maar hebben vandaag de eerste afspraak, 32 dagen na de operatie.

De vragen formulieren zijn ingevuld, om 10:45 de afspraak.
    Ik weet niet hoe ik me moet voelen, aan de ene kant blij dat we ondersteuning en hulp gaan krijgen, andere kant verdriet en teleurstelling in mijn lichaam.

Ik heb dus geen idee wat ik kan verwachten van vandaag en de toekomst vanuit de fertiliteitsarts.

Mijn vraag, kan iemand mij vertellen wat we kunnen gaan verwachten wat er allemaal gaat gebeuren?

2. tlc81

tlc81 Bekend lid

Jan 22, 2012
    684
    127
    43
    ik zie dat je inmiddels de afspraak al hebt gehad. waarschijnlijk heeft de fertiliteitsarts je vragen al beantwoord.
    Komen jullie op de lijst voor IVF?

Heel veel succes in ieder geval!

3. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Vandaag om 11:00 eindelijk aan de beurt bij de fertiliteitsarts.
    Een erg vriendelijke vrouw.
    Nu ook eindelijk te weten gekomen waar het vruchtje nou precies zat, het vruchtje zat helemaal bovenin de eileider, bij het vangarmpje.
    Goed fout dus en eileider was dus ook absoluut niet te redden.

Zoals we al wisten zag het andere vangarmpje er niet helemaal goed uit, er zitten verklevingen.
    Normaal hoort deze los te zitten zodat deze flexibel kan bewegen, nou dat is bij mij dus niet helemaal het geval.
    Maar hij zit niet helemaal vast dus de kans op een natuurlijke zwangerschap is wel degelijk aanwezig.

Normaal zou de overgebleven eileider het werk van de andere voor ca 80% overnemen, dat is bij mij minder maar niet uitgesloten.

Verder zag mijn eileider er gezond uit :D jippie dat is fijn.
    Hoe nu verder?

Komend half jaar moeten we het zelf proberen, ze geeft ons wel een goede kans dus ook dat is goed nieuws.
    Zodra ik zwanger raak moet ik me meteen melden.
    Mocht het niet lukken de komende 6 mnd moeten we terug komen.

Share This Page