Ik vind het aan de ene kant spannend en ben benieuwd hoe het gaat. Tegelijkertijd vind ik het fijn dat er een land is die dit besluit neemt zodat hopelijk veel landen zullen volgen. Als iedereen die dat wil is gevaccineerd zie ik ook geen reden meer om vast te houden aan bepaalde regels. Besmettingen zullen er altijd blijven maar besmettingen zijn nog geen zieke mensen.
Je moet wel voor jezelf spreken. In mijn omgeving wordt er juist nog heel goed op de basisregels gelet.
Op openbare plekken waar veel mensen bij elkaar komen wordt echt amper afstand gehouden. In horeca (let alleen op aantallen volwassenen aan dezelfde tafels, die zijn echt niet structureel uit hetzelfde huishouden), winkels, sportscholen, gemiddelde kermis op dit moment enz enz.
https://www.nu.nl/coronavirus/6146562/alleen-volledig-gevaccineerden-krijgen-na-september-toegang-tot-britse-clubs.html Nou tot zover mijn respect voor het beleid in Engeland.
Ik ben blij dat iemand die experiment uitvoert. Ik ben blij dat wij dat niet (weer) zijn. Natuurlijk hoop ik van harte dat het goed blijft gaan en dat wij hierna snel kunnen volgen. Onze volgende persconferentie is 13 augustus. Drie en een halve week na "Freedom Day". Maar ik denk dat je vooral moet kijken naar de ziekenhuisbezetting 2 weken na komen weekend. Nu zijn er ook wel mensen gaan stappen, maar komend weekend zal het pas echt los gaan. Dat is dus precies in het weekend voor onze volgende persconferentie. Dus de cijfers van wat er in het VK gebeurt, kunnen mooi meegenomen worden in de nieuwe afspraken voor ons.
Jep, niet mee eens als niet-gevaccineerden geweigerd gaan worden. En in Nederland nu al vanuit het OMT het advies om mensen die wel gevaccineerd zijn in bepaalde gevallen toch verplicht te laten testen voor toegang. Aan de ene kant begrijpelijk. Want ook met vaccin kun je nog corona krijgen. Maar aan de andere kant wordt dat wel een hele dystopische werkelijkheid dan: zonder vaccin kom je nergens in, met vaccin moet je alsnog een stok in je neus. Als dat uitkomt, had "Team Wappie" toch gelijk. Ga ik lekker mee demonstreren.
Jep, wij zijn nu op vakantie op Texel en jemig, het interesseert mensen gewoon helemaal niks meer. Nu kun je hier prima lekker fietsen en op het strand afstand houden, maar supermarkten, terras, zit boven op elkaar en smoordruk. Dus wij halen maar lekker af.
Zal ik het vast voor je voorspellen? Natuurlijk gaat dit gebeuren. Wat ik jammer vind is dat je zegt dat " wappie" gelijk krijgt. Wappie zijn voor mij niet de anti vaxers of kritische mensen op het beleid tegen corona. Maar een heel ander slag die minimaal gelooft dat vogels spionage camera's zijn.
Dat laatste eens ja. En ik moet zeggen dat ik vorig jaar ook zei van dingen: dat gaat echt niet gebeuren. Maar dan nu toch wel gebeurd zijn. Ik heb ook steeds minder vertrouwen in de aanpak van de overheid en met sommige dingen zijn ze echt manipulatief bezig. Meer en meer begin ik dingen in te zien. Maar dat maakt me geen wappie. In complottheoriën geloof ik niet.
Mss gaat ze voort op dit forum? Ik zie soms zaken staan waarbij mensen beweren dat ze wappie genoemd worden (geloof ik dan natuurlijk niet veel van), terwijl het niet eens een rare redenering is.
Ik zie hier eigenlijk niet zoveel mensen 'wappie' genoemd worden, alleen mensen die zeggen dat ze 'wappie' genoemd worden, maar dan neem ik aan dat dat IRL gebeurt want niet hier. Of zelden.
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik zet bijvoorbeeld heel erg mijn vraagtekens bij het feit dat de stijging van besmettingen onder jongeren precies komt op het moment dat de vaccins voor jongeren beschikbaar komen. Alsof ze dit bewust zo hebben laten gebeuren zodat ouders de jongeren maar destemeer gaan pushen om wél dat vaccin te nemen. Dit omdat de vaccinatie bereidheid onder jongeren vrij laag was natuurlijk... En dat terwijl ik echt pro vaccinatie (van volwassenen) ben hoor, en qua beleid ben ik het er een hele tijd ook mee eens geweest. Maar vanaf het moment dat kinderen met een snottebel moeten testen om naar school te mogen... Ik weet niet, zit het me niet lekker
Het zou me idd niks verbazen als dit idd de bedoeling was. Er klopt te veel niet. Net als de berichten op sociale media. Zodra er een doelgroep aan de beurt was voor het vaccineren, kwamen er juist over deze doelgroep verhalen over Corona en longcovid etc. Ben overigens benieuwd wanneer de kinderen van 6-12 jaar aan de beurt zullen zijn….
Dan nog . Hoe kom je nu in een gesprek terecht waarbij mensen u wappie noemen ? Mss ligt het aan de mensen waarmee je een gesprek voert of aan de manier van gesprek voeren .
Ik heb dat hier toch regelmatig voorbij zien komen hoor. Het is niet iets dat verzonnen is. En hoe kom je in zo'n gesprek terecht: iemand die mij vraagt of ik gevaccineerd ben?? Nee ben ik niet. " O nee, jij bent toch niet zo'n wappie he".
De term wappie word op het forum allesinds vaker gebruikt door mensen die het volgens hen te horen krijgen dan omgekeerd hoor . Daar is geen twijfel over mogelijk. Top gesprek dan. Uw gespreks partners beter uitkiezen , al is vragen of je toch geen wappie bent nog niet hetzelfde als zeggen dat je een wappie bent natuurkijk. Beetje zoals de term schaap of gehersenspoeld e, niet zomaar gebruiken als mensen een andere mening hebben .
Het is niet hetzelfde nee. Maar iemand die dus antwoord dat tie niet vaccineert en dan direct de link leggen met wappies. Dat zegt mij toch voldoende.
O ik denk zeker dat de overheid manipuleerd. Ik denk ook dat dit gepland is. Ik word er alleen niet warm of koud van. Sommige dingen frustreren me maar uiteindelijk kan ik er toch niks aan doen. Een soort van bij neerleggen. Ik noem het voor mezelf meer mijn eigen plan trekken. Ik las net trouwens een stuk over Johnson dan denk ik: dat is nog wel een pittige gedachte om 3 milioen Britse ouderen eigenlijk op te geven. Tenminste...het zijn maar 3 miljoen mensen dus dan hoeven we niet in lockdown. Die gaan toch wel snel dood. De houdbaarheidsdatum is al een beetje geweest. maar...Long Covid en de lange termijn effecten van een corona besmetting kent ook nog niemand. https://www.nu.nl/coronavirus/6146628/voormalig-topadviseur-johnson-geloofde-niet-dat-zorgstelsel-onder-druk-stond.html Ik hoop echt dat het goed gaat in Engeland. Maar ik houd mijn hart vast.
Zogenaamd laten ze in VK alles los maar ik zie in NL niet veel anders ook geen afstand meer in de winkel. Ik word er nu zelfs op aangesproken dat ik mijn handen ontsmet en een mondkapje draag.