Is dst niet ook voor een deel wisselwerking? Doelgroep is aan de beurt. Dus aandacht voor deze doelgroep met waaro. Wrl of juist niet. En dan gaan de verhalen dus circuleren. En omdat de betreffende doelgroep aan de beurt is worden deze verhalen meer gelezen dan daarvoor. Juist bij social media speelt dit meer een rol dan de sturing van bovenaf lijkt me.
Nou ik bedoel dus de berichten van Telegraaf, NOS, Nu etc. Zodra er sprake is van een bepaalde doelgroep, zoals voor de tieners, voor vaccinatie zie je berichten als: Pietje had Corona en kan na maanden nog steeds maar halve dagen naar school. Mijns insziens zijn deze berichten bedoeld om angst te wekken onder ouders zodat ze hun kinderen laten vaccineren. Het is anders wel heel toevallig dat het telkens op deze manier te zien is.
Maar is toch met veel dingen zo, ben je zwanger zie je opeens meer verhalen erover. Heb je kindje verloren zje he alleen maar newborn buiten ect
Ik ben benieuwd. NHS was voor corona al niet al te best namelijk. Maar andere kant vaccinatiegraad is wel aardig hoog dus kan meevallen
Klopt, zo in ons brein gewoon ingesteld. Daarom verdiend schoonzus van vriendin zoveel ook, als waarzegster achtig iets. Mensen onthouden niet waar ze fout zat, maar onthouden alleen maar de zaken die bij hun pastten. Confirmation bias zo uit mijn hoofd?
hahaha of de wappert of de wousie… ik vind t allemaal best. Ik doe er niemand kwaad mee door een mondkapje te dragen en mijn handen te ontsmetten. Voor mij is er op dit moment nog niet veel veranderd. Ik ben wel heel benieuwd wat er in VK gaat gebeuren en ik zie ook wel in dat dit de enige manier is om weer terug te gaan.. (naar normaal bedoel ik dan)
@Wondertje2020 Ik ontsmet soms liever mijn handen met eigen bacteriële gel dan die handpompjes die er staan! Maar deed ik hele corona periode al haha
Even referend aan mijn eigen bericht eerder vandaag. Hier dit bedoel ik nou: een stukje uit het nieuwsbericht van de wekelijkse update van nu.nl de afgelopen week zijn veertien coronagerelateerde sterfgevallen gemeld. Een van de overledenen was jonger dan 65 jaar: het gaat om een jonge twintiger van wie niet bekend is of diegene onderliggend medisch lijden had.
Als het ergens druk is doe ik ook nog steeds een mondkapje op. Hier in de buurt ( friesland) is het nu erg druk met toeristen uit Duitsland. Die hebben bijna allemaal een mondkapje op. Dus ik voel me niet alleen
Ze halen het inderdaad nu naar voren. In andere ( vaak armere landen...dus meestal minder gezond) zijn er toch al veel hele zieke jongeren en ook nog veel overleden. ( jonge meid sportief...maar geen idee of zij ook echt zo gezond was als men zegt) Ik volg een kinderarts uit Amerika op Instagram en die zegt toch ook dat het voor sommige jongeren ook wel een pittige ziekte is. Ik ken dus persoonlijk twee jonge 20ers die beide erg lang in het ziekenhuis lagen. 1 van die jongens is trouwens alweer aan het sporten en daar gaat het wel weer goed mee.
Dit dus. Vanaf het moment dat ze alles vol open gingen gooien zei ik hier tegen mijn man dat dit met opzet is. Iedere leek kan verzinnen dat wanneer je een groep mensen in een slecht geventileerde ruimte bij elkaar gaat zetten dat daar een walhalla aan besmettingen uit voorkomt. Ze hadden vast niet gedacht dat het zo de spuigaten zou uitlopen maar dit was wel het uitgelezen moment om nog meer druk op de jeugd te zetten om vooral maar te vaccineren want dit is jullie zgn sleutel naar de vrijheid. Het gros van de jeugd is daar gevoelig voor en nemen dan maar dat vaccin om dan maar vooral van het gezeik af te zijn en geef ze eens ongelijk. Ik was daar mogelijk ook wel gevoelig voor geweest op die leeftijd en vooral als je termen in de media hoort over longcovid ( dit woord kan ik ook niet meer horen), blijvende schade en denk aan je medemens, man man, ze doen er werkelijk alles aan om je een kut gevoel aan te praten, schaamteloos is het.
En ze vertellen er dan niet bij dat Pietje vast al hele andere problemen had en dat Corona nu even de druppel was Had ook de ziekte van pfeiffer kunnen zijn of een doodgewone griep.
Nieuwsgierig: waarom zou je een mondkapje op doen wanneer het druk is? Want die mondkapjes helpen niet om jezelf te beschermen.... Mondkapje voorkomt alleen een klein beetje dat jij anderen niet kan besmetten. Voor de drager doen ze niks.
Klopt las ik pas een artikel over. Bij het rvp willen ze het rotavirus en rs virus toevoegen. Toen legde die arts uit dan moeten we er wel eerst meer bekendheid aangeven anders is de bereidheid te laag. Daar heb ik persoonlijk wel moeite mee. Het stikt namelijk van de potentiël gevaarlijke virussen.
Klopt. Ik wil gewoon mijn verantwoordelijkheid nemen. Mocht ik wel ziek zijn dan zal ik het risico dus verkleinen. Dat heb ik altijd al gezegd. Je doet een kapje op om iemand anders niet te besmetten. Zo dragen ze die mondkapjes dus al veel langer in Azie. Als ze ziek zijn, verkouden et cetera...dan dragen ze die om een ander niet te besmetten. Logisch toch.
Daarvoor heb ik FFP2 staan ze me ook raar aan te kijken. Alhoewel ze t ineens een stuk logischer vinden als ze een zwangere pens zien valt me op. Die desinfect bij de winkel pakte ik nooit, heb mn eigen bij me weet ik tenminste zeker dat t werkt en wat er in zit.