Interessant wat er in Engeland zal gebeuren…

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by bunchy, Jul 19, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

Mar 17, 2021
    1,730
    4,878
    113
    Tegen.

YaelStone likes this.
  2. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

Aug 6, 2020
    4,890
    5,127
    113
    Female
    Hoe gaat het eigenlijk nu in UK?
    Was een beetje OT gegaan met de mondkapjes discussie.
    En dan niet de besmettingen (hoewel ik me afvraag of de eerder in de media genoemde 100.000 besmettingen werkelijkheid gaan worden) maar ook met name aantal IC opnames?

3. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

Mar 17, 2021
    1,730
    4,878
    113
    In de UK zit men eigenlijk nog steeds gevangen op het eiland. Vanuit Frankrijk (en binnenkort waarschijnlijk Spanje en Griekenland ook) inreizen betekent dat zelfs volledig gevaccineerden 10 dagen in quarantaine moeten. Ervan uitgaande dat practisch alle vakantieverkeer per auto via Frankrijk loopt kun je je voorstellen dat 'Freedom day' wel een beetje bleek aanvoelt.
    Ik heb nog geen alarmerende verhalen gehoord over de IC opnames...

4. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

Aug 6, 2020
    4,890
    5,127
    113
    Female
    @Loufoque dat laatste over de IC opnames stemt dan weer wat positief. Sinds wanneer is Freedom Day ingezet? 19 juli?
    Dan is de komende week ook interessant want dan zit je op die 2 weken waar de virologen het altijd over hebben.

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    We leven nog ;) Zelf heb ik nooit een masker gedragen op straat. Ik woon in een dorp dus zag er het nut niet van in. In winkels, drukke straten in de stad (waar ik 3 keer geweest ben omdat de jongste naar de tandarts moest) en openbaar vervoer wel. School wilde ook dat we een masker droegen op het plein dus dat ook.

Nu dat alle regels niet meer gelden merk ik hier toch dat heel veel mensen nog voorzichtig zijn. In de winkels draagt zowat iedereen nog een masker, openbaar vervoer ook als er wat meer mensen zijn.

Nu werd ik door een kennis gewezen op een artikel op xandernieuws... heb echt eens heel goed gelachen. Volgens hen hebben we hier verplicht de app en zitten er zoveel mensen thuis. Ook de schappen in de winkels zijn bijna leeg.

Echt die foto's moeten van 2020 zijn, toen iedereen aan het hamsteren sloeg omdat ze een volledige lockdown aankondigden.

De app is niet verplicht, wel aangeraden. En UK is echt niet de enige die die app gebruikt.

Na het EK voetbal gingen de pings op de app inderdaad omhoog maar die zelf isolatie is 3 dagen, geen 10.

Verdere verklaring waarom sommige producten in de supermarkt wat moeilijker te krijgen zijn is puur door de brexit. Maar dat levert echt geen 3/4 lege supermarkt op.

amdaa and Loufoque like this.
  6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,159
    23,239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #86 Liekje81, Jul 26, 2021
    Last edited: Jul 26, 2021
    Inderdaad sinds de 19e. Toen waren de aantallen besmettingen nog aan het stijgen, inmiddels zijn ze voor 4e dag op rij aan het dalen. De ziekenhuisopnames stijgen sinds begin deze maand wel. Bv op 1 juli 1698 in ziekenhuis, op de 21e 4395. Sterfgevallen blijven wel laag. Op 1 juli waren er 27556 besmettingen. De piek op de 21e 43.404.

Wondertje2020 likes this.
  7. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Weet iemand hoe het nu daar gaat?

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,159
    23,239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het R-getal is gezakt daar, schommelt tussen de 0,8 en 1,1. Aantal besmettingen is meer dan gehalveerd sinds begin juli. En het aantal ziekenhuisopnames lijkt over zn piek heen te zijn.

Zuul, SAARC, Baukje1985 and 4 others like this.
  9. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Dat klinkt best goed!

10. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Wij zijn nu in Zweden en daar hebben ze ook weinig tot geen maatregelen. Went toch wel weer heel snel en voelt goed. Hopelijk bij ons ook snel weer.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Is toch slecht te vergelijken helaas.

Geen maatregelen maar wel veel mensen die netjes 1,5 meter bij je vandaan blijven en als je ziek bent meteen maatregelen nemen( testen, thuisblijven)

Mijn zusje woont daar en ze nemen daar gewoon hun verantwoordelijkheid.

Maar ik vergelijk het wel een beetje met Friesland ( woon ik) en als er geen toeristen zijn is het hier ook niet druk, mensen zijn redelijk schuw en over het algemeen staat niemand in je nek te hijgen als je voor een schap staat.
    Hier zijn de besmettingen meestal ook laag.

12. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    1,5 meter doen ze hier echt niet aan. Dit was gisteren, maar al op meer plekken gezien. Restaurant in het hotel had gewoon ontbijtbuffet, daar liep ook iedereen door elkaar en niemand doet spastisch. Ook niet als je een keer hoest, wordt je niet gelijk als een melaatse aangekeken.

Attached Files:

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Je zit bij een toeristische locatie.

Ik heb het over het gewone leven in de stadje waar mijn zusje woont.

Hier zijn nu ook toeristen en dan gaat het wel anders.

Hoesten moet ik trouwens rond deze tijd ook best vaak. Droge hoest van mijn allergie. Ik hoest gewoon...ik heb nog niemand spastisch weg zien rennen. Ik ga echt niet kijken als iemand anders hoest of niest.
    Ik zeg gewoon gezondheid net als anders :roflmao:

Martini and Nellie4 like this.
  14. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Ja was inderdaad wel toeristische attractie, maar voor 90 procent Zweden. Hotel waar we zaten, waren we ook de enige buitenlanders.

Ik heb zelf na een luchtweginfectie regelmatig een droge hoest, maar wordt in NL toch vaak raar aangekeken. Ho

15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,681
    18,753
    113
    Female
    Mss kan je ook meer hebben omdat je op vakantie bent en de focus op andere dingen legt.
    Ik ben begin juli in Nederland geweest en daar was er helemaal geen corona sfeer of boze blikken (integendeel, eerder beetje nonchalante houding). Ik vind het altijd wat raar om te lezen als mensen het hebben over Nederland en hoe het er aantoe gaat en het dan ook vrij negatief laten overkomen, terwijl het allemaal wel meevalt toch ?
    Of is dat in het echte leven totaal anders ?

Suzy85 and Nellie4 like this.
  16. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Nee dat klopt ook wel, maar je wordt hier ook wel echt minder met corona geconfronteerd en dat is echt heel fijn en went heel snel.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik heb echt geen idee hoe ik word aangekeken. Ik let daar niet op.

Ik reageer zelf sowieso daar niet op. Hoesten komt bij zoveel mensen voor.
    Mijn man niest en hoest altijd door chronische verkoudheid. Hij heeft tot nu toe altijd een negatieve test gehad ( voor zijn werk moet hij die nemen)

Maar ik snap dat je je aangekeken voelt.

18. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ik denk dat het vooral ook te maken heeft met hoe je het zelf ervaart en waar je komt. Ik ben zelf redelijk voorzichtig, dus was wel verbaasd hoe het er aan toe ging bij de Wok waar ik vorige week was. Echt onmogelijk om afstand te houden. Dan wordt er op het plaatje van @nelta veel meer afstand gehouden. Maar dat vond ik een redelijke uitzondering op mijn ervaringen verder, men probeert best een beetje afstand te houden, maar zonder al te spastisch te doen. Ik ervaar helemaal niet dat het overal ontzettend druk is, maar ook niet dat iedereen constant spastisch doet. Dus ik denk toch dat een confirmation bias wel aardig meespeelt.

Nellie4 and Neuzeke like this.
  19. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Zonder toeristen is het bij ons in de provincie echt gewoon zoals anders. Maar Friesland is wel echt een rustige provincie.
    Als ik om 19.00 uur in de grote albertheijn sta kan ik daar gerust 1 van de 6 mensen zijn die er dan boodschappen doen.

Neuzeke likes this.
  20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,681
    18,753
    113
    Female
    Ik was niet lang genoeg in Nederland om te wennen denk ik ;), allesinds heb ik daar nooit het gevoel gehad dat er veel speelde.

Share This Page