menstruatie te laat

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cat2, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik ben 22 december voor het laatst ongesteld geworden. Ik ben in mei met de pil gestopt was kort daarna vrij regelmatig ongesteld. De laatste 3 maanden zitten er steeds langere periodes tussen.
    Ik had verwacht alweer ongesteld te zijn. Maar in plaats daarvan heb ik nu 'last' van witte/doorzichtige vloed. Maar van menstruatie nog geen teken. Herkennen mensen dit?

2. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    hier nog een wat met vraagtekens zit.....
    zwanger ben ik niet volgens de testen, altijd een cyclus gehad van 28 dagen, vorige maand ineens 5 dagen te vroeg, nu inmiddels 2 dagen later en nog niets, ook bijna geen afscheiding of zo. Ik ben er 40 maar vraag me af of ik niet al ben begonnen met de overgang. Momenteel ben ik geveld door de griep, weet niet of dit ook invloed kan hebben.......word hier best onzeker van.

3. kiimberleeyy

kiimberleeyy Actief lid

18 mrt 2011
    230
    1
    18
    Vrouw
    Thuizorg
    Markelo
    ik ben vandaag 9 dagen overtijd en heb al een week menstruatieklachten en had 2 dagen met vlagen misselijk gevoel en soms bijna de neiging om te spuugen.
    ik heb nu 2 test's gedaan van de kruidvat allebei negatief.
    pff, zo irri

4. cat2

cat2 Niet meer actief

Zou iemand mij advies kunnen geven? Ik ben dus voor het laatst eind december ongesteld geweest. Inmiddels heb ik een test gedaan en die was negatief. Maar ongesteld ben ik nog steeds niet. Ik heb wel de hele tijd het gevoel dat ik ongesteld moet worden, maar geen druppel bloed te zien.

Ik wil een 2e test doen begin maart als ik nog niet ongesteld ben geworden. Als deze ook negatief is denk ik dat het beter is naar de huisarts te gaan? Ik heb dit nog nooit gehad dat het zo lang duurde voordat ik ongesteld werd.

5. MamaKita

MamaKita Actief lid

21 jan 2013
    135
    0
    0
    thuismama
    Almere
    ik zou als ik jou was nu al naar de huisarts gaan. Die kan een bloedtest doen om te kijken of je zwanger bent of niet heb je gelijk zekerheid want die uitslag heb je dezelfde dag nog. En als het niet zo is, kan de huisarts gelijk verder onderzoeken gaan doen en je doorsturen naar een gynaecoloog. Mag ik vragen hoe oud je bent? Het klinkt namelijk inderdaad alsof je misschien al in de overgang zit maar ik weet niet of dat mogelijk is.
    heel veel succes meid, dit is niet leuk!
    xxxx

6. cat2

cat2 Niet meer actief

ik ben 32. Ik weet niet of je dan al in de overgang kunt zitten?

Ja het is echt niet leuk want je weet niet waar je aan toe bent.

7. MamaKita

MamaKita Actief lid

21 jan 2013
    135
    0
    0
    thuismama
    Almere
    ja, het kan zelfs al als je 20 bent geloof ik.

Maar!!! ik probeer je niet bang te maken, ik probeer je te helpen.
    Ik zou toch morgen even je huisarts bellen en uitleggen hoe het zit, en dat je graag een bloedtest wil om te kijken of je zwanger bent of niet.
    Ik wens je heel veel succes! xx

8. Lady Luck

Lady Luck Nieuw lid

12 feb 2013
    1
    0
    0
    Juf
    Blijkbaar zijn er best wat dames die hetzelfde hebben als ik nu. Sinds ik ben gestopt met de pil, was ik spot on, na 28 dagen ongesteld. Nu na 35 dagen nog steeds niet. Test was negatief, en bij mijn huisarts doen ze blijkbaar alleen tests met urine, geen bloedtest. Is dat gebruikelijk???
    En wie weet wat er de oorzaak van kan zijn dat je opeens niet meer regelmatig bent?
    Groetjes!

9. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik haal hem weer even naar boven. Ik blijf er mee bezig. Ik heb nog steeds een soort menstruatiepijnachtig gevoel. Ik denk de hele tijd dat het elk moment door kan zetten. Dat is al een tijdje zo maar er is dus geen bloedverlies. Ik voel me niet helemaal lekker maar kan ook niet zeggen dat ik misselijk ben. Ik heb ook geen last van mijn borsten. Wel moet ik heel vaak plassen op een dag. dat is ook zo als ik ongesteld moet worden. Verder heb ik vaak erg heldere afscheiding.

Ik denk zelf dat de kans om zwanger te worden erg klein is. Maar het is natuurlijk niet onmogelijk. Inmiddels ben ik nu 25 dagen overtijd. Ik word er gewoon erg onrustig van ook omdat zwangerschapstesten negatief aangeven. Ik ga nu achter elk kwaaltje iets zoeken. Ik word er gek van. Ik kan nu als beste denk ik aan de huisarts vragen om een bloed test net als mamakita aangaf? Of zal hij zeggen dat het door het stoppen van de pil komt? Maar waarom voelt het dan wel als menstruatie pijn (ongeveer) Ik ben nog nooit zo lang niet ongesteld geweest.

10. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ja.. moeilijk te zeggen..
    Wij zijn hier ook geen dokters..

Heb je last van stress? Dat kan de menstruatie ook uitstellen..
    Symptomen/klachten wil eigenlijk niks zeggen, ik heb in mijn lange cyclussen alle zwangerschapsymptomen + menstruatieklachten wel gevoeld, maar was niks.

Ik zou toch even langs de huisarts gaan, en voorleggen wat je probleem is.. op die manier kan hij/zij jou wel advies geven.
    Een bloedtest heeft denk ik geen nut op zwangerschap, aangezien je test negatief was.
    Ze kunnen wel bloedprikken om te kijken hoe t met je hormonen staat, miss kun je een menstruatie opwekker meekrijgen, en dan kijken hoe je volgende cylcus gaat, maar miss stuurt hij je ook door naar de gynaecoloog..
    Moeilijk te zeggen zo voor n ander..

Nouja, mijn advies is toch de dokter ff bellen.
    Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

11. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde probleem. Zit vandaag op dag 70 en nog niks. Mijn laatste paar cyclussen waren ook steeds wat langer aan het worden. Heb ook al een aantal weken het gevoel dat het doorgaat zetten maar behalve vrij veel doorzichtige afscheiding komt er nog niks.
    Ben vandaag naar de dokter geweest en omdat al mijn testen negatief waren gaat ze niet uit van een zwangerschap. Moet nu bloed laten prikken om te kijken of er wat te zien is in mijn bloed wat betreft hormonen en zo.
    Afhankelijk van die uitslag krijg ik nog een echo of ander onderzoeken.
    Het is nu toch nog even afwachten maar ben al blij dat er in ieder geval serieus naar wordt gekeken.

Ik zou als ik jou was de dokter bellen.
    Nu blijf je ook maar piekeren over wat het kan zijn en de enige die je daar wat over kan zeggen is toch een dokter.

12. Steppie29

Steppie29 Actief lid

10 mei 2012
    316
    95
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik was 1 nov voor t laatst ongesteld, nu nog steeds niks, alweer 4 weken geleden dat ik d8 ongesteld te worden maar nog steeds niks en ook niet zwanger, word niet goed van dat wachten is toch niet normaal zo lang, in april zijn we een jaar bezig, en in de tussentijd maar 4x echt ongesteld geweest

13. MamaKita

MamaKita Actief lid

21 jan 2013
    135
    0
    0
    thuismama
    Almere
    heb je de dokter al gebeld? wat heeftie gezegd? ben erg benieuwd meis xx

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Kan zijn dat je een langere cyclus hebt en je eisprong er nog aan komt....!

15. cat2

cat2 Niet meer actief

#15 cat2, 15 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2013
    Het zou goed kunnen dat de eisprong er nog aan komt. Ik heb geen idee. Ik voel me al meer dan een week alsof ik ongesteld ben, maar ik ben dat niet. Is dat normaal voor ontpillen of zijn er dames die zich zo voelden toen ze net zwanger waren?

@ mama: ik ga morgen nog een test doen. Als het weer negatief is ga ik maandag de dokter bellen want ik ben het eigenlijk helemaal zat.

Ik kan me wel voorstellen dat als je stopt met de pil dat je dan de eerste maanden onregelmatig ongesteld bent. Maar ik was meteen regelmatig. Bij mij lijkt het wel precies andersom. Is dat normaal?
    Ik moet heel vaak plassen. Dit heb ik ook als ik ongi moet worden. Maar nu heb ik ook hoofdpijn en daar heb ik eigenlijk nooit last van. Ook ben ik wat vermoeider. Maar wie weet zegt het allemaal niets. Ik ga nu overal iets achter zoeken.

16. cat2

cat2 Niet meer actief

Vandaag getest en weer negatief. Ik snap er niets van. a.s dinsdag ben ik 4 weken overtijd.

Het is nu toch wel een goede reden om de huisarts te bellen? Ik blijf het vreemd vinden dat ik eerst na het stoppen meteen regelmatig was en dat de cyclus een half jaar later iets later komt en vervolgens helemaal niet meer. Is dit normaal?

17. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest. Ik heb daar ook een zwangerschapstest gedaan (urine). Deze was ook negatief.
    Ik ben nu doorverwezen voor een echo om te kijken waarom ik niet menstrueer.

Zou het kunnen zijn dat ik toch zwanger ben? Of is dat nu helemaal uitgesloten?

18. cat2

cat2 Niet meer actief

Gister was er ineens 1 bloeddruppel te zien.Met het afvegen daarna 1 heel licht streepje bloed. Het mag eigenlijk geen naam hebben. De rest van de dag en vandaag niets meer te zien, geen menstruatie. Weet iemand of dit ook bij ontpillen hoort? Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

19. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Vervelend zeg al die onzekerheid! Wanneer heb je de echo? Hopelijk weten ze dan wat er met je aan de hand is! Het doet me wel heel erg denken aan PCO, heb dat zelf ook... Dat heb je een overschot aan kleine eitjes die allemaal niet groeien, waardoor er dus ook geen menstruatie komt. Hierdoor kan je ook heel onregelmatig zijn en cycli kunnen soms erg lang duren. Al eens aan temperaturen en/of ovulatietesten gedacht? Heel veel succes!

20. Steppie29

Steppie29 Actief lid

10 mei 2012
    316
    95
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Cat2 , dat heb ik ook gehad, tussen 1nov en nu, maar nog stteds geen ongesteldheid, om gek van te worden he

Deel Deze Pagina