Dan heb ik het niet over brood en standaard beleg enzo. Maar over de 'luxe' dingen die je niet nodig hebt. Ben nieuwsgierig. Hier zijn dat: - koffiecups van L'or. Dat zijn de enige naast Nespresso die ik lekker vind. Alle andere goedkopere varianten vind ik niet te drinken. - extra pure XL hagelslag. Ook onzin natuurlijk, maar voor mij is dat echt genieten. Door de yoghurt etc. - mijn man haalt wel eens kant en klare smoothie mixen. Terwijl we gewoon havermout en diepvriesfruit in huis hebben. de enige handeling die hij daarmee bespaart is het pakken van een lepel losse havermout. Maar hij denkt hier écht tijd mee te besparen . - ik haal wel regelmatig body en fit proteïne repen. Terwijl ik niet eens meer sport. Maar ik vind die zoete troep oprecht lekker. Erg hè! Nu jullie.
Grappig, door na te denken over deze vraag kom ik er nu achter dat wij vrij weinig geld uitgeven aan dergelijke luxe. Dat ik elke dag kook met verse groenten zonder pakjes e.d. vind ik luxe. Enige wat ik kan bedenken is een flesje wijn af en toe en chips. En als ik langs de planten loop raak ik vaak in de verleiding. Ik vind het luxe als ik duur fruit koop zoals blauwe bessen of frambozen terwijl er nog een zak appels in de koeling ligt.
Grappig. Dat van dat fruit doe ik dan weer niet. Wil echt eerst alles op hebben. Ojaaa planten en bloemen. Vind ik heel mooi maar koop ik vaak niet omdat ik dat ook een luxe vind idd
Ik haal regelmatig iets lekkers voor tussen de middag ofzo.. lekker een bakje kibbeling oid, daar kan ik echt van genieten. En mijn vrouw en ik gebruiken allebei graag een haarmasker van Andrelon en die tubes zijn niet goedkoop maar dat spul is echt heel erg fijn.
Hmm niet echt veel eigenlijk, let altijd wel goed op. Voor man wel altijd blauwe bessen etc, stinkend duur en een aparte soort granola. En brood van de bakker ipv de supermarkt vind ik eigenlijk ook wel luxe.
Gerookte zalm. Dat eet ik wel paar x per week als lunch. Vind ik vrij luxe. Pakje van 200 gram doe ik 2 x lunch mee. Verder weinig echt luxe dingen eigenlijk.. Die zalm vult voor mij goed, best gezond en vind 't erg lekker
Wat @DeeLighT hierboven zegt idd. Ook ik doe vrij ‘functioneel’ boodschappen, met veel verse producten. Zal ook eerder zomaar een zelfgebakken (mini)appeltaartje maken dan gebak kopen. Wel zwicht ik af en toe voor de rocky road van de versafdeling, maar dan alleen als er een 35% sticker op zit, want die gaat toch meteen op bij ons en dan heb ik nog het idee dat ik iets goeds doe, haha, omdat het niet weggegooid wordt . Enige wat ik vender kan bedenken is een reep 85% of 90% pure chocola, die heb ik bijna altijd in huis, heerlijke luxe voor mij alleen
Haha mijn boodschappenkar bestaat uit 70% "luxe" producten die ik niet echt nodig heb vs. 30% wat nodig is. Vanmorgen waren dat de dolce gusto cups maar dan van Star Bucks. Een pak ferero roche en een pak toffiefee. Kinder surprise eieren voor dochter. Altijd blikjes frisdrank en flesjes water.
Net een stuk spekkoek meegenomen (en al half opgegeten net bij de koffie). Ik gebruik weinig cosmetica, dus koop dan wel meestal A merken. In bad en onder de douche vaak rituals (al vind ik een simpel flesje dove ook heerlijk!), regelmatig een kortlopend abonnement op een tijdschrift, soms lekkere koffiebonen bij Simon Levelt oid..
Even denken, ik ben gisteren geweest..... Ik denk toch de 2 repen chocola die man en ik 's avonds op de bank oppeuzelen. Het zijn dunnetjes van nog geen 60 cent de stuk, maar absoluut niet nodig natuurlijk
Eigenlijk kan ik niet echt iets bedenken. In Nederland moesten we erg op de uitgaven letten. Nu gaat het financieel veel beter maar hier wordt er veel meer met basisproducten gekookt dan in Europa. Het ligt ook wel een beetje aan de economische klasse waartoe je behoort, voor sommigen is een stukje vlees of tros bananen al behoolijke luxe. Dus daarbij vergeleken leven we best luxe maar niet vergeleken ons leven voorheen in Nederland.
Ik kan eigenlijk niet zo veel bedenken... Man drinkt af en toe graag duveltjes en ik graag goede wijn en that’s it. Nou geef ik wel veel geld uit aan specerijen, gedroogde kruiden en verse kruiden, maar dat hoort voor mij dus gewoon bij de standaard voorraad. Het enige wat ik nog meer kan bedenken is dat we ieder weekend een zelfgemaakt ‘luxe’ dessert eten. Dat is verre van nodig, maar de meeste ingrediënten (zoals roomboter, suiker, slagroom, chocoladedruppels, e.d.) heb ik standaard in huis. Dus dat is dan weer niet zo luxe.
Precies... Wat is echt luxe. Hier gaan zoveel fruit door in huis, kaki fruit, bananen, druiven, appels, diepvries mango en frambozen. Verse groente, vlees of vega elke dag. Niet het goedkoopste brood. We eten goed en besef mij elke dag dat dit niet voor iedereen vanzelfsprekend is! Ook in 't weekend lekkere donuts van de lidl of lekkere verse pizza en thuis afbakken. Gewoon omdat't kan.