Sinds een paar weken heeft Amy interesse in de letters die ze ziet. Ze herkent de eerste letter van haar naam en die van haar zus en oom. Vraagt ook steeds wat staat daar enz. Zou ik iets kunnen aanschaffen waarmee ze wat kan doen met letters? Zo ja wat? Ik heb al wel magneet letters en foam letters voor in bad. Iemand nog een idee?
Wij hebben hier letters van Duplo, zijn glade plaatjes waarop alle letters staan. En de Hema heeft letterstempels, ook leuk. Maar het allerleukste vindt mijn dochter mailen met oma, niet dat oma het kan volgen hoor! Maar een aantal letters herkent ze wel.
Mijn oudste heeft letters leren lezen met zo'n laptopje (Zonder muis wel met letters maar simpele versie)
Wij hebben een alfabetpuzzel, die mijn zoon erg leuk vind. Verder laat ik hem weleens typen op het toetsenbord en op spelletjessites op internet zijn ook wel letterspelletjes te vinden. Ik heb ook weleens plakmemo's met beginletters van dingen in huis geschreven en die in huis rondgeplakt, de l van la, de k van kast, de b van bank, etc. Was ook erg leuk, zal ik binnenkort weer eens doen, want het is alweer even geleden eigenlijk...
Mijn dochter heeft ook veel interesse in letters (en cijfers) Ze vind het erg leuk om uit foldertjes letters en cijfers te knippen en op te plakken. Net na haar tweede heeft ze ook zo'n fase gehad dat ze wilde lezen maar toen heb ik dat afgekapt (alleen het kleine alfabet geleerd toen). Daarna is de interesse naar de cijfertjes verschoven. Nu heeft ze weer een herleefde interesse en geef ik haar gewoon antwoord op al haar vragen. Met boekjes lezen wil ze steeds weten wat er staat met als gevolg dat ze al wat woordjes kan lezen nu. Voor 5 december heb ik letterstempels voor haar gekocht, maar ze leren ze het toch wel als ze het willen, daar hoef je eigenlijk geen speciale dingen voor te kopen.