Ja ik volg het nauwlettend, maar dan meer op wereldniveau in plaats van enkel wat er in Nederland gebeurd. In de wereld van nu vind ik het belangrijk om een bredere blik te hebben en daardoor de ontwikkelingen in ons land ook weer beter te begrijpen. Ik kijk niet zozeer de programma's maar op internet houd ik al het belangrijke nieuws bij.
Het was echt de baan van mijn leven en hoewel ik ook van mijn huidige werk houd, zo leuk als werken in de Kamer wordt het nooit. Maar het is echt heel, heel hard werken. Zo'n beetje 24/7 bereikbaar zijn etc...
Ik ben geinteresseerd in het politieke, maar wat minder in de politiek om het zo maar te zeggen. Deoog is het allerminst in mijn optiek, het is eerder soms wat te zeer op het sentiment gericht naar mijn smaak.
Hier zijn de mensen waarmee te discussiëren valt erg zwart wit en te overtuigd van hun mening. Dit maakt het discussiëren er niet leuker op waardoor ik het vaak afhoud. Jammer is dat.
@Tuc Als je dit zo boeiend vindt, waarom word je dan niet actief bij een partij? Gemeenteraad is hartstikke leuk!
Ja ik snap je wel. Ik ken wel iemand (maar die zie ik niet zo vaak, bekende van mijn man) die politiek gezien lijnrecht tegenover mij staat, maar net zo fanatiek is en daar komen de leukst discussies uit. Maar zodra ik met iemand over iets praat en er komt iets uit in de trant van: nederland gaat naar de kl*te dan ben ik gauw uitgepraat, dat vind ik geen discussiëren.
Gemeente vind ik nu net het minst boeiende niveau. Zo kneuterig zeuren over wat de buurvrouw van de nicht van de juf denkt... Ze hebben het mij hier voorgesteld, maar ik heb vriendelijk gepast.