@ mutzie: jaa ik ben wel benieuwd naar n foto! Opzich mag je er bij mij best n beetje doorheen kunnen kijken. De tuin wordt afgeschermd, dus heb niet ditecte inkijk.. Maar wel van ver af.. Ik heb nu rolgordijnen die alleen licht doorlatend zijn en woon op n flat en vind t toch best jammer dat ik zo weinig kan zien. Laat staan als ik straks een mooi tuintje heb ;D
De gordijnen gaan alleen dicht als t donker is, en die wil ik wel over de hele muur denk ik heen. Het gaat me meer om de ondergordijnen/ vitrage. Op 1 of andere manier lijkt me de vitrage in de sponning niet zo mooi, maar kk ga eens ff googelen!
Wij hebben over de gehele lengte van de muur gordijnen. Komt ook omdat het stuk muur tussen de ramen, net lelijke verwarmingsbuizen lopen. Dus dat is nu mooi gemasceerd.
Liggen je ramen niet wat diep in de muur, anders kun je iets daar tussen laten vallen. De paneelgordijnen zijn wel leuk idd, maar ik zou toch wel iets nog willen hebben, om inkijk s'avonds tegen te kunnen gaan ondanks afgeschermde tuin oid. Dus misschien toch een mooi set vitrages/gordijnen. En niet doortrekken en op de muur tussen de ramen in een mooie spiegel met tafeltje eronder bijv, om het een beetje te breken.
Waarom geen mooie vouwgordijnen? Deze kun je in allerlei soorten en maten laten maken, en dikkere en dunnere stoffen. Voor erover kun je bijvoorbeeld inbetweens gebruiken of paneelgordijnen. Wij hebben zelf wat dikkere stof zodat het de warmte ook tegenhoudt in de zomer. Die voor de achterdeur is nog in de maak. Jouw raam ismdan wel anders maar het idee is redelijk hetzelfde. Je zou er dan ook voor kunnen kiezen om ipv twee, drie overgordijnen op te hangen. Een die vanaf de muur voor je duur en raam langs gaan. Een voor het tussenmuurtje en een in de hoek die dan naar elkaar toe dichtgaan. Kun je dus als je savonds naar buiten wilt zo dat ene gordijnopen schuiven en zit je niet gelijk in de helft van je kamer te kijk.