Hoi hoiii! Hele stomme vraag hoor... Maar ach misschien willen jullie je mening ff geven haha. We zijn weer ff bezig met wat veranderingen in huis. Er komt nieuw laminaat en ik ben hard aan t denken over ander zit meubilair... Ik, persoonlijk, zou een hoekbank heel mooi vinden. Ik las ooit dat een hoekbank een ruimtewinner is, wat vinden jullie? Ik heb er echt geen ervaring mee namelijk. We hebben namelijk echt een heeeele kleine woonkamer! hier ff 2 foto's: 1e foto: ik heb een hele mooie hoekbank gezien in dezelfde kleur als de stoelen.. Lederen bank in ecru kleur dus. Maargoed op de 2e foto kun je dus een beetje de woonkamer zien.. Wel een oude foto, de salontafel is inmiddels vervangen voor een witte, stoel staat anders, spulletjes zijn anders gezet/vervangen... maargoed dat zijn geen belangrijke dingen. Ik zit ook te twijfelen of ik echt een hoekbank neem, of zo'n bank met zo'n chaise longue er aan. Nouja hopelijk krijg ik wat goed advies haha.
wij hebben een hoekbank, en als ik eerlijk ben, ik zou geen ander willen. We hadden hiervoor en 2 en 3 zits, niet alleen kost het veel meer ruimte, ook zaten mijn man en ik zelden gezellig samen op de bank. Nu met onze hoekbank kruip je veel makkelijker bij elkaar en heb je alle ruimte dmv de L vorm. Dus ik zou het je aanraden. Nadeel is dat je niet zo snel of makkelijk de meubels kan verschouwen of anders zetten. Staat die, dan staat die goed en laat je het beter zo. Maar met een kleine kamer verplaats je de meubels toch minder snel lijk mij
Je zou kunnen kiezen voor een bank met chaise lounge! Eventueel 1 plekje met rugleuning en de rest dan die chaise lounge. Wij vinden het zelf ideaal en hebben nu een nieuwe bank gekocht ook met 1 plek rugleuning en verder die chaise lounge!
Wij hebben een u-bank, dus nog wat groter dan een hoekbank. Hij is eigenlijk wat te groot maar toch zou ik geen andere willen
wij hebben ook een hoekbank zou ook niet anders willen lekker rechtuit voor de tv en ik zou dan aan de ene kant van de bank geen leuning doen kunje ook nog lekker zitten om de kids aan te kleden. nadeel is dat je het idd niet kunt veranderen
neckermann.com | Hoekbank Dit is de hoekbank trouwens. Hij is wel behoorlijk groot, maargoed ik las laatst toevallig ergens dat zoiets juist beter staat in een kleine woonkamer dan een klein bankje met een stoel... Qua laminaat zit ik trouwens ook een beetje te denken aan dezelfde kleur als op deze foto. Veranderen zal toch zoieso nooit gebeuren hoor trouwens! Ik heb namelijk maar 1 plek waar ik hem kwijt kan haha! We willen wel nog verhuizen in de toekomst.. maar dan gaat-ie gewoon mee, en dan maar hopen dat de bank de chaise longue aan de juiste kant heeft (ach en je ziet ook vaak dat een hoekbank niet helemaal tegen de muur staat, als je de ruimte er voor hebt kan dat heel leuk staan!)
Wij hebben nu een 2 en een 3 zitsbank en willen straks gaan kijken voor een hoekbank. Heerlijk met z'n tweeën op de bank hangen, zoals we afgelopen zomer op onze loungeset buiten deden.
Ik zou voor de hoekbank van de foto gaan.. Heb je wat meer plek in je huisje en je kan er lekker languit in liggen
Wij hebben ook een hoekbank en zou ook niet meer anders willen. Onze woonkamer is ook niet zo groot en we hadden als bijkomstig probleem dat 1 muur 2,40 was en de meeste hoekbanken 2,50 en met 2 lossen banken kwam je zeker voorbij de 2,40 en dan zouden de banken voorbij dat muurtje steken. Dus uiteindelijk toch bij Ikea uitgekomen en daar hebben we de karlstad hoekbank gekocht. Voordeel van deze bank is dat je er als je de hoekbank zat bent er ook zo 2 losse banken van kan maken, of andere bekleding erop. Wel vind ik banken met een chaisse longue de kamer juist weer kleiner maken. Dus persoonlijk zou ik dat dan weer niet doen.
onze woonkamer lijkt op die van jullie, en wij hebben deze ik zou nooit meer anders willen, ondanks dat ik het "vroeger" nooit zou willen.... Hoekbank Mallorca links van Leen Bakker - Meubelboek
even gekke vraag hoor.. maar wat zijn de afmetingen van jullie bank als ik mag vragen? al gevonden. Ja zo'n bank wou ik in eerste instantie, maar mijn man vind dat niks.. Hij vind 'm te klein. pff..
Wij hebben sinds augustus ook een hoekbank (ook de Karlstad van Ikea) en we vinden het ideaal! Het neemt minder plek in en je hebt meer zitplaatsen dan wanneer je twee banken hebt. Ook kunnen we allebei lekker languit op de bank liggen. En onze zoon is er ook helemaal fan van! Ik denk dat het bij de meeste banken wel kan, maar bij onze bank kun je ook het 2zits en het 3zits gedeelte omwisselen. Dus dan is er toch een beetje variatie mogelijk.
ik heb ook een hoekbank gehad, en ik vond het niet zo fijn eigenlijk. Met visite die je niet goed kent zit je allemaal zo opgehoopt op een bank dat vond ik heel irritant. Ook krijg ik het vaak in me bol dat ik de kamer om wil gooien en met een hoekbank kan je niet veel kanten op, staat altijd een beetje hetzelfde. Ohja persoonlijk vind ik de donkere kleur die je nu hebt wel mooi, zou het niet allemaal wat te licht worden in je huis met ook een lichte bank erbij (witte muur, lichte kleur vloer, lichte eetstoelen). En ik zie dat je kindje net 1 is geworden, pas maar op met die kleur bank en snelle voetjes/handjes (en stiften en andere rommel) Ik ben wel blij met mijn donkere bank daar staan al zo veel pen strepen op maar je ziet ze niet
jouw hoekbank zou voor je radiator komen te staan en dat scheelt echt warmte... je moet veel meer stoken voor het warm wordt... Ik heb zelf een hoekbank gehad en vond het maar onhandig. Je kan hem maar op 1 manier neerzetten en dat vond ik echt niet fijn...
Hier ook niet een al te grote woonkamer... maar ik vind een hoekbank zo ontzettend druk ogen in een kleine woonkamer. Ik zou zelf een grotere bank aanschaffen, dit hebben wij ook gedaan en dan oogt het ook een stuk rustiger en meer af. Onze bank is bv 2,60 m. Hebben geen hoekbank, maar gewoon een rechte. Ik zou er wel even goed overna denken of je een lichte kleur bankstel neemt, ik vind het ook erg mooi... maar ben heel erg gewaarschuwd voor bv als er iemand op gaat zitten met een nieuwe spijkerbroek... uiteindelijk krijg je op het zitgedeelte toch een wat lelijke verkleurde plek (is mij verteld in de winkels)... Wij hebben daarom ook gekozen voor een zwarte bank.
Trouwens, heb je de banken die je graag wilt, ook op proefgezeten? Want je plaatst linkjes van otto en neckermann maar ik vind een heleboel banken niet echt lekker zitten. Zo hebben wij voor de hoekbank een bankstel gehad die mooi was, maar eigenlijk niet goed zat. Zo was bijv de zitting te kort waardoor je niet lekker met je voeten op de bank kon zitten.