Interieur mening gevraagd.. wel of geen hoekbank?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iris89, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Wij hebben sinds een aantal maandjes een hoekbank + chaisse longue en zou echt niet meer anders willen! We kruipen 's avonds veel makkelijker tegen elkaar aan, en vinden deze bank gewoon heeel erg lekker zitten. Zou zelf nooit meer anders willen...

2. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    #22 Iris89, 15 nov 2011
    Laatst bewerkt: 15 nov 2011
    Ik heb ook nog een grijze muur he... Niet alles is dus wit. :) En nee online kun je natuurlijk niet proef-zitten, dat is een gok die we nemen. De zit-breedte staat er wel bij. Dus ja nogmaals, een gok die we nemen.

Want het soort bank wat we dus willen, heb je niet bij leenbakker, ikea.. We hebben wel 2 woonboulevards maar daar zijn ze minstens vanaf 1500,-

en proefzitten heeft dan ook niet zoveel zin want het is toch niet hetzelfde als die je online koopt... en word me anders een beetje te duur.:p

3. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik zou het niet gaan doen.

de bank zal idd. voor de verwarming staan en ik ben bang dat de kamer er kleiner door lijkt doordat de witte stukken muur/verwarming die nu tussen de meubels doorkomen, wegvallen. het wordt nu als het ware iets gebroken.

Hier geen hoekbank, maar losse 2 en 3 zit. bij mijn ouders wel altijd een hoekbank gehad (een hele lange die je kon inkorten). echt erg gezellig, maar neemt behoorlijk veel plek in.

4. Als je het doet, zou ik niet zo'n grote hoekbank nemen. Meer een met chaise longue. Anders hou je echt geen kamer meer over.

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

een hoekbank is in ons geval zeker een ruimtewinner, wij hebben een L vormige woonkamer en we hebben dus beperkte mogelijkheden om meubels neer te zetten.

Als ik zo naar je foto's kijk, lijkt me dat het voor jullie wat lastiger wordt.
    Waar wil je de hoekbank neerzetten? want voor de cv lijkt me niet slim (met de koude dagen) dat neemt alle warmte weg en je stookt je zo een ongeluk.

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik denk dat voor de verwarming niet veel uitmaakt, (die eerste) daar zou dan de chaise longue voor staan.. Wij hebben de 2zits voor de verwarming en we merken er niks van als we het allemaal anders zetten verbruiken we net zoveel.

De kleur is wel moeilijk. Je moet altijd een plaid op minimaal het zitgedeelte hebben omdat nieuwe spijkerbroeken enz enz afgeven. Je krijgt het wel goed schoon met billendoekjes ;)

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey....hieronder zie je bank die wij hebben ik denk dat hij ook perfect in jou huis zal passen...

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Wij hadden vroeger bij mijn ouders een hoekbank en ik zou het niet aanraden. Een hoekbank is een enorm gevaarte: als je die in een kleine kamer zet, is je kamer dus echt vol. Het is echt een enorm gevaarte in de ruimte! Wat je nu hebt, met een bank en bijpassende stoel, is veel subtieler en oogt veel ruimer.

En zoveel meer mensen passen er niet op, dan op twee banken, want in de hoek kun je niet zitten, als er op de rest van de bank ook mensen zitten, omdat er dan geen ruimte is voor je benen. En zelfs als de hoek vrij is, zitten de mensen direct naast de hoek altijd met hun benen tegen elkaar.

Als je dan toch voor één van die twee banken wilt gaan, zou ik de eerste doen. Die staat wel onder de noemer "hoekbank", maar zoals je zelf al zegt, is het niet een "echte" hoekbank. Eigenlijk vind ik het meer een 3-zits met een grote chaise long.

@Cynnie: Dat denk ik niet. Zo'n bank als van jou heeft juist ruimte nodig: daarom staat ie bij jou zo mooi. In ben bang dat zo'n bank bij ts heel propperig staat.

9. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik vind een hoekbank geweldig, maar in de winter moet je hem wel draaien zodat hij niet voor de verwarming staat en dat scheelt veel ruimte. (aan de andere kant kijg je hier meer een hoekje en dat is in de winter dan wel weer knus;))
    (hier maakt het dus wel echt uit of hij ervoor staat, en het scheelt gewoon ook stookkosten)

10. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Wij hebben dezelfde bank als cynny.
    Ik vind zo'n bank zo gezellig. Hiervoor hadden wij een hoekbank. Een bank voor de verwarming hoort niet uit te maken als je de bank maar een stukje (paar cm)van de verwarming afzet, dan kan de warmte gewoon vrijkomen.

11. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Heee meiden.. Goeiemorgen. :D

Ontzettend bedankt voor al jullie reacties!! Ik heb sommige ff in overweging genomen en ben toen ff verder gaan kijken.

Voordat ik hier kwam wonen, had mijn man een 2zits bank tegen de verwarming en een 3zits bank op de plek waar onze bank nu staat. Van warmte verlies heeft hij nooit last gehad iig zegt hij...

Goed hoe dan ook, ik wou ff uitleggen waarom ik zoveel wit wil haha, omdat ik aan sommige reacties merk dat het niet slim is. :p

We wonen al errug klein, en door zoveel wit er in te doen hoop ik het huis wat "lichter" en dus "ruimtelijker" te maken. Overigens wil ik al dat wit wel "breken" door de nieuwe laminaat vloer, die word namelijk veeeel mooier en warmer dan de huidige. (en dan die grijze muur er dus nog bij.. het word dus niet klinisch wit :p)

ik heb deze hoekbank nog gevonden, en ik denk dat dit 'm word.. Ik heb ff goed gemeten en eigenlijk is 't formaat van deze bank exact hetzelfde als mijn huidige bank + stoel hoekje bij elkaar! (80x262x170 cm)

Het is wel met een chaise longue, dat mijn man dus niet wilt, maargoed ik heb ook ff een normale hoekbank er in gemeten en dat word gewoon echt veel te groot inderdaad...

*foto*

Wel lekker simpel toch?

Haha over die pootjes onder de bank ook weer een hele discussie gehad. :p Hij vind t niet mooi, ik wel omdat iets op pootjes ook weer ruimtelijker toont omdat je er onder door kunt kijken. (toch?:))

Hij is wel veeeel duurder dan ik gepland had, omdat hij van echt leer is.. Dat had van mij nou weer niet gehoeven.. Maar goed ik kan nergens anders zo'n exemplaar vinden dus heb 't er wel voor over. ;)

12. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    mooie bank.

*hij is wel erg wit hè :p*

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

achterhaald berichtje had ik hier neergezet want je hebt je keuze al gemaakt. ;)

14. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

haha ja maar op een andere site (van het merk montel zelf) ziet hij er iets minder spierwit uit.. had ff een mailtje gestuurd welke kleur hij nou precies is.. En ach.. maakt anders ook niet uit.;) Paar leuke kussentjes om t spierwitte een beetje te doorbreken. :p

Maar nogmaals, het warmteverlies valt wel echt mee. De chaise longue komt op dezelfde plek als waar de stoel nu staat dus we hebben nog een heel stuk verwarming over. :)

Deel Deze Pagina