Goedemorgen dames, ik heb vandaag een sollicitatie gesprek en aangezien ik echt altijd onwijs zenuwachtig ben en daardoor dicht klap heb ik tips van jullie nodig Het gaat om de volgende profiel eisen: Jouw functie Jij bent verantwoordelijk voor het correct en nauwkeurig terugboeken van niet-geleverde bestellingen; Je handelt de online betalingen af; Je werkt nauw samen met de agents van Customer Service en met de supervisors; Je hebt een ondersteunende rol voor onze internationale Customer Service. Jouw profiel Gestructureerd- en binnen protocollen werken ervaar jij als prettig; maar je durft ook zeker beslissingen te nemen; Je vindt administratief werk uitdagend en raakt niet gauw uitgekeken; Integriteit en betrouwbaarheid zijn zeer belangrijk in deze functie, jij bezit beide eigenschappen; Je hebt een aantoonbaar MBO+/HBO werk/denk niveau; De Nederlandse taal beheers jij uitstekend, de Engelse taal goed - in zowel woord als geschrift. Jij hebt affiniteit of ervaring met Customer Finance. Ik heb om 15.00 uur gesprek met een supervisor. Wat voor vragen kan ik naar aanleiding van deze vacature verwachten? En hoe kan ik mijzelf het beste presenteren? Achtergrond info: ik werk al voor meerdere jaren in callcenters (nu bij de belastingdienst), en heb hier basis administratief werk gehad zo nu en dan. Maar tijdens mijn opleiding (secretaresse) hebben we veel meer administratieve opdrachten gehad ook tijdens examen en zo. Alvast heel erg bedankt!
Heel veel succes. Tip 1: blijf jezelf, hoe moeilijk het ook is. Tip 2: bereid wat sterke en zwakke punten van jezelf voor, met evt voorbeelden Tip 3: als je iets niet weet zeg het gewoon eerlijk, er wordt echt doorheen geprikt als je een antwoord ter plekke bedenkt Tip 4: kijk op de website van het bedrijf naar wat ze naar buiten uitstralen en bedenk evt een vraag over iets dat je hier opvalt of niet helemaal kan plaatsen. Dit laat zien dat je moeite hebt gedaan om verder te kijken dan de vacature tekst. Tip 5: relax!
Blijf jezelf is inderdaad echt de beste tip. Als ik een sollicitant aan tafel heb zitten die mij naar de mond praat vind ik dat heel vervelend, omdat ik dan nog geen idee heb wie ik nu aan tafel heb zitten. Het is ook voor de sollicitant het fijnst als hij/zij wordt aangenomen op wie hij/zij echt is ipv op een toneelstukje, want dat toneelstukje moet je dan wel heel lang vol gaan houden. Aanvulling op bovenstaande reactie: Je zou iets kunnen vragen over het betreffende team waar je in zou komen te werken (grootte, sfeer, aansturing etc.). En probeer niet heel je cv nog een keer te behandelen (tenzij zij dat heel graag willen), als het goed is hebben ze die al gelezen en hoef je dus niet uit te leggen dat je ervaring hebt met administratief werk. Het is wel goed om aan te geven wat je er zo leuk aan vind en waarom je dat nu dus weer zoekt. Ik denk ook dat je wel een vraag kunt verwachten in de trant van waarom je op zoek bent naar een andere baan. Was die andere baan niet leuk? Waarom dan niet en wat verwacht je dat er hier anders zou zijn. Paste de sfeer van het bedrijf niet bij je? Etc. En oja, probeer niet te negatief over je vorige werkgevers te praten. Dat wordt meestal niet zo gewaardeerd. Heel veel succes vanmiddag!
Allereerst alvast veel succes! Ik sluit me aan bij de eerdergenoemde tips. Wat nog goed kan zijn: Probeer bij de punten die genoemd staan bij “jouw profiel” om daar een ‘waarom-vraag’ op te stellen en deze te beantwoorden. Bijvoorbeeld: je vindt administratief werk uitdagend. Waarom vind je dat uitdagend? Heb je voorbeelden uit eerdere werkervaringen? En wellicht kun je nog googlen op de STAR methodiek. Op deze manier laat je concreet en goed zien waarom jij het juiste profiel hebt en voor jezelf kan het rust geven als je de vragen alvast kunt beantwoorden.
Succes met je sollicitatie! De lastigste vragen bij een sollicitatie vind ik dat ze vragen naar je goede en minder goede eigenschappen. Daar denk ik graag wel even van tevoren over na. Hopelijk kunnen ze je op je gemak stellen en heb je een prettig gesprek!
Gesprek ging voor mijn gevoel echt super! Hele relaxte man, waardoor je zelf ook ontspant en goed gesprek kunt voeren. Hij kon alleen nog niet aangeven wanneer ik antwoord krijgt maar hij probeerde zsm.
Fijn dat jij er een goed gevoel over hebt. Dan ben je in ieder geval lekker jezelf geweest. En ook fijn dat blijkbaar het bedrijf en de functie ook echt zo leuk was als dat je dacht. Dat afwachten is altijd lastig.... Ik ga voor je duimen!
Helaas niet aangenomen. Hij vroeg tijdens het de gesprek waarom ik weg wou bij de belastingdienst en ik gaf aan dat er bij de belastingdienst zeer weinig uitdaging is. Ik moet 80 procent van mijn gesprekken doorverbinden. Ik ben nu afgewezen met de reden dat hij bang is dat hij mij te weinig uitdaging en afwisseling kan bieden. Helaas heb ik hem vandaag niet ervan kunnen overtuigen dat het überhaupt al meer uitdaging en afwisseling is tegenover de belastingdienst. Hij was bang dat ik na paar maanden zou gaan vervelen en ontslag zou nemen. Ik baal echt enorm van deze reden want hij vond het ook echt een enorm fijn gesprek. En had mijzelf zo graag willen bewijzen dat hij het verkeerd heeft met deze reden
Jammer dat je het niet bent geworden. Wel fijn dat hij eerlijk is, ik denk dat hij de functie goed kan inschatten en vanuit daar kan opmaken of het wel of niet bij je past. De vacature klinkt mij zelf ook redelijk eentonig als ik deze nalees. Cliche misschien maar, er komt vast iets veel beters op je pad, en dan heb je deze fijne sollicitatie ervaring op zak!
wat jammer dat je het niet bent geworden. Zit je voor vast bij de bd of als uzk? Ik heb uit zeer betrouwbare bron dat Duo zometeen ook vacatures open zet voor 1ste lijn, lijkt je dat niks?
Uitzendkracht. Bij belasting word je heel lastig voor vast aangenomen. Welke locatie is dat voor duo?