Interieuradvies gevraagd!

Discussie in 'De lounge' gestart door samarinde01, 8 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    De zwarte grote tafel en de muur kunnen zo blijven met de nieuwe stoelen.
    k Zou eerder het kleine tafeltje in een andere kleur nemen, bijv. ook zwart. En ja wat iedereen al zegt, accessoires kussen, mooie frisse tak in glazen vaas enz.
    Dus volgens mij hoef je niet perse dure dingen bij kopen.

2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
  3. Kusho

Kusho Niet meer actief

Ik zou het wat meer opfrissen met wat lichtere accenten, zo op de foto kijk je best een donkere hoek in. Idd kussentjes maar ook een lekker wollig plaid zorgt ook voor een warmere sfeer, plantjes, mss mooie souvenirs van reizen. En je andere meubels zijn ook vrij donker. Mag ik vragen waarom dat kastje en die plant daar staan? Het sluit je zithoek, voor zover ik kan beoordelen van de foto, behoorlijk af. Qua salon tafeltje; ik denk dat ik de tafel iets te klein/kort en te hoog vind bij de bank. Mss is het een leuk idee om meerdere tafeltjes bij elkaar te zetten? Eventueel gedeeltelijk over elkaar heen? :)

Nog een toevoeging: de kleur op de wand achter de bank, die is vrij grauw zo lijkt, mss die oververven voor iets fleurigers/lichter?

4. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik vind je salontafel qua kleur juist goed passen bij je nieuwe eetkamerstoelen. Een zwarte tafel geeft mooi contrast met cognac. Ik zou voor meer kleur koperen accessoires op de eettafel zetten of een koperen lamp. De kleur op de muur staat juist super bij de nieuwe stoelen.

5. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik zou accessoires in de kleuren oker geel (suede) en cognac (suede) toevoegen. Dat past over al mooi bij. En dan licht het het donkere hoekje op. En warmt het het licht kleurige hoekje op zonder hem donker te maken.

Eventueel een mooie droomvanger in die kleuren zou ook mooi staan maar daar moet je van houden.

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Kastje staat daar om een zithoek te creëren. Anders kijk ik recht de keuken en speelhoek in. Vind ik ongezellig 's avonds. De plant verhuisd nog wel eens naar naast de eetkamertafel op het rode poefje.Het is daar onder de trap verder toch ongebruikte ruimte. Ook lopen we daar niet langs omdat de trap daar schuin omhoog loopt. De salontafel is vrij lang! Hij is bijna 1,5 meter. Wel ovaal, omdat het anders teveel ruimte inneemt. De hoogte valt mee, maar ik snap wat je bedoeld. Toch is dat wel praktisch voor nieuwsgierige hondenneuzen en wapperende staarten (en haaaaarrrrrbrrr). Ook wordt daar geknutseld en gepuzzeld. Meerdere tafeltjes bij elkaar vind ik super staan, maar is helaas niet praktisch.

Kleur achter de bank ga ik veranderen. Dat is idd wel nodig! En wollen plaids heb ik ook, die zal ik weer eens opduikelen. (en hopen dat het lang duurt voordat ze naar hond/pindakaas/appelsap ruiken) :p;)

7. Ballon

Ballon Niet meer actief

Nu wel? :D

Bijgevoegde bestanden:

8. Kusho

Kusho Niet meer actief

Aha ik snap het, dan is dit ook handiger:) lastig inschatten van een foto. Leuk! Plaids staan altijd zo gezellig, goed dat je ze al hebt jammer dan alleen van die appelsap/pindakaas/honden geur op een gegeven moment :p maar ach, dat krijg je in een huis waarin wordt geleefd! :D

9. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Wat voor kleur heb je verder nog in huis? Ik zou een ander vloerkleed doen, bijvoorbeeld een kelim in een lichtere accentkleur. De salontafel zou ik weg doen en kiezen voor verschillende kleinere bijzettafeltjes.

10. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik zou idd andere natuuraccenten toevoegen zoals witte wollen items, hout ed

11. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113

Oooooh die is cool!

12. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ja he. Zo denk ik er ook over hoor, maar als mijn hoofd en dagelijks leven al vol zit, is een strak en schoon huis heel fijn (niet dat dat altijd lukt :p). Dan kies ik toch voor praktisch. Toen we nog met zn 2en waren kreeg ik kokhalsneigingen van het woord praktisch. Toen koos ik ook voor een witte vloer :)

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dit inderdaad :), en dan kan je altijd vanuit daar nog verder werken naar bijvoorbeeld andere kleur muur. Maar ik vind het zelf persoonlijk niet nodig!

@2littlemonkeys ik ben wel benieuwd naar jouw kleur muur, wil het ook heel graag in ons nieuwe huis, met het liefst een leren cognac kleurige bank.

Deel Deze Pagina