Interieurstyliste/iemand die ik wat vragen mag stellen inzake kleurgebruik?

Discussie in 'De lounge' gestart door ashleyp, 9 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

#1 ashleyp, 9 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2015
    Is er een interieurstyliste (of gewoon iemand die veel van kleuren en styling weet) die ik wat vragen mag stellen?

We zijn met de woonkamer bezig. Hebben een grijze vloer en een aantal grijze en aantal witte muren. Kozijnen allemaal in RAL 9010 (gebroken wit).
    Alles is verleden jaar gestuct dus alles is strak. Helaas is de uitstraling niet het beeld dat we voor ogen hadden. We vinden het te kil. (al wat accessoires etc. gekocht om het op te leuken)

Nu willen we de muren opnieuw verven. We willen warmere tinten en materialen gebruiken.
    We zaten te denken aan een muur (achter een zwarte bank) met hout bekleden (zie bijgevoegde foto met de houtopties) OF een groentint op deze muur (zie foto kleuren strips), deze groentint komt ook in de accesoires terug. De tegenoverliggende muur (tv en kast) met een lichte beigetint en het plafond een héle lichte beige bijna wit. (zelfde kleurenkaart als die beige muur maar dan paar tinten lichter)

Ik ben alleen bang dat het niet bij elkaar staat omdat de vloer dan de enige koele tint is. Op de vloer willen we dan nog 2 hoogpolige matten leggen in een taupe of beige tint. De meubels zijn overigens wit. Wellicht willen we dan nog gordijnen ophangen i.p.v. het vouwgordijn omdat dit knusser oogt. Eventueel in een lichte grijstint.

Er komen nog plinten (RAL 9010) rondom ter afwerking tussen de muur en de vloer.

Edit: zie paar berichten verder voor foto's woonkamer

2. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Heb je een foto van de woonkamer?

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    #3 Abri, 9 aug 2015
    Laatst bewerkt: 9 aug 2015
    Wij hebben een dergelijke combi: grijze betonlook vloer, hout behang achter zwarte bank, groen tint op andere muur. Zelf eikenhouten meubels en wit verder. Plafond is echt wit, kozijnen ook wit.

Slecht op de foto te krijgen met de lichtinval nu. Straks nog eens proberen.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    #4 Abri, 9 aug 2015
    Laatst bewerkt: 9 aug 2015
    Indruk andere kant geeft misschien meer een goed beeld. Wij zijn nog bezig dus nog niet helemaal klaar haha.

Wij hebben een relatief kleine woonkamer, maar oogt zo heel licht en ruim.

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Wij hebben een stylist ingeschakeld voor de kleuren beneden en hebben een groene muur waar de bank tegenaan staat en de eettafel, de andere muur is in een soort geel. Ben er erg tevreden mee en geeft (vind ik) een warme uitstraling. Plafond is gewoon wit en onze vloer is eiken/grijs achtig. Zie foto's.

6. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Edit

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Andere kant.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ melanie: mooie warme kleur groen! Wilden wij eerst ook, maar uiteindelijk toch besloten dat het hier niet echt ging werken (helaas!).

9. misa

misa Niet meer actief

Abri, mooi!!! Vind de warme groene kleuren ook erg mooi, wij gaan dat binnenkort hier ook gebruiken..! In accessoires hebben we het al. :)

Ts, Ik denk dat de grijze vloer het lastig maakt. Dus kleden zijn denk ik een goede keuze!
    Het gebroken wit zou ik denk ik zo laten. Al krijg je het natuurlijk met die tinten wel warmer.

Misschien kun je denken aan meer accessoires in groene kleuren? En verschillende natuurlijke en grove materialen maken het vaak ook warmer/knusser. Of nog een extra muur dezelfde groene kleur geven?

Btw, ik ben geen stylist hoor. Vind het gewoon leuk..!

10. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Heb zelf ook witte wanden in de kamer. en 1 wand behang met taupe achtige kleuren. De vloer is ook taupe. Daarom heb ik donkere taupe vitrages opgehangen en dit maakt het heel warm. Verder leuk maken met accessoires.
    Ik vind oud-groene accessoires ook erg mooi. Bijv. die vazen en potten van Brynxx.

11. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

@Abri heel erg mooi! Misschien moeten we i.p.v. de plafonds beige maken deze dan gewoon wit laten. We hebben witte meubels. gekocht vorig jaar. Waren we en zijn we nog steeds heel blij mee maar je merkt dan toch ineens wat hout voor de uitstraling en sfeer doet. Ben dus wel met houtlook plakfolie aan de gang geweest.
    Onze woonruimte is vrij beperkt. Gewoon normaal qua oppervlakte in vierkante meters maar door bepaalde muren en deuren heb je weinig mogelijkheden qua indeling. Daarbij is het ook nog erg donker in ons huis waardoor de kleuren donkerder ogen eenmaal op de muur. Maar dat is op te lossen met wat leuke (sfeer) verlichting.

@Melanie mooie kleur groen. We vinden olijfgroen ook heel mooi voor op de muur. Vooral in combinatie met hout. Maar de muur waar die kleur zou komen ligt helemaal in de schaduw dus dat zou er super donker uit zien.

@Anica, hierbij 2 foto's :) De kasten zijn naar voren geschoven en het is wat rommelig aangezien we dus bezig zijn met nog wat kozijnen en buizen te schuren. De foto's zijn niet zo heel geweldig. Weinig lichtinval + een telefoon met weinig batterij (dus geen flits) is niet zo handig :cool:

12. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

En het uitzicht richting eetkamer

13. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

#13 ashleyp, 9 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2015
    Het groene vaasje achteraan, daar heb ik pas een aantal setjes van gekocht, gecombineerd met wit/grijze vaasjes. Zo is het idee gekomen voor groen op de muur. De kleur groen die we hebben uitgekozen hebben we ook hier op afgestemd.

Edit: heb ff foto gemaakt

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zo aan de foto's te zien zou jullie kamer inderdaad wel een warmere kleur kunnen gebruiken. Komt denk ik ook vooral door de vloer verder dat het 'kil' oogt. Wij zijn sowieso heel erg van warmte en sfeer in huis (daarom ook het beton en strakke gecombineerd met een warme, maar ook frisse kleur en hout).

Blijft lastig vanaf foto's advies geven maar ik persoonlijk zou neigen naar het kleurtje achter de bank, denk ik, eventueel raamkozijn bij de woonhoek er bij. Maar lastig hoor met al die hoeken in huis. Misschien is er iemand met meer verstand van kleuradvies en styling haha :D

Gordijn (al is het voor de sier een klein stukje) in de hoek voor de verwarmingsbuis oogt ook 'warmer' inderdaad. En je bent meteen van die lelijke buizen af :p

15. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ja dat komt zekerweten door de tegels. We vinden beiden een houten vloer prachtig maar vanwege een aantal praktische overwegingen hebben we nu voor een tegelvloer gekozen. Hopelijk in ons volgend huis over een paar jaar wel een houten vloer.

Dus je bedoelt groen achter de bank i.p.v. hout? En dan de rest laten zoals het is (wit plafond en licht grijze muren achter tv-muur en eetkamer muur?) of deze dan de licht beige tint geven?

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ben bevooroordeeld omdat ik van kleur houd (en niet van beige!) haha, dus ik zou zeker voor die groentint gaan op die muur en beige skippen. Zou van daaruit beslissen wat er met de andere muren moet gebeuren denk ik (gewoon om te kijken hoe het dan aan doet).

Het hout-idee vind ik ook helemaal leuk, maar ik denk dat je het meeste warmte nu binnenhaalt door een kleurtje en aankleding. Het hout zou natuurlijk ook achter de bank kunnen en dan groenig alleen in accessoires en misschien wel een kleed, of een stuk groen dat terugkomt op een van de andere muurtjes. Maar blijft lastig hoor.. Helemaal voor een bevooroordeelde kleurtjes-gek als ik whahaha. Hopelijk kunnen andere dames je ook van ideetjes voorzien zodat jullie kunnen beslissen hoe en wat.

17. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Je tips zijn heel welkom! We hebben wat folders doorgekeken en merken dat we kleur juist meer gaan waarderen nu. Ben nu aan het twijfelen voor hout achter de bank, groene op de andere muren maar dan misschien nog een tintje lichter en inderdaad een kleur in een groene of taupe/beige tint.

@misa, ik ga inderdaad eens kijken naar andere materialen. Wanneer ik voor accessoires kijk dan val ik toch vaak terug op het zelfde soort of dezelfde stijl waardoor het wat eentonig wordt.
    Overigens heb ik wel kussentjes voor op de bank, harige, grof geweven, groot en klein. Maar die liggen nu in de was. Dus de bank ziet normaliter wat gezelliger uit ;)

18. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Ik heb even meegekeken maar is het een optie (een deel van) de meubels te vervangen? Je zou een groot vloerkleed bij de zithoek kunnen doen en een andere salontafel. Verder zou ik zeker gordijnen ophangen, al is het maar voor de sier.

19. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Een mintgroene tint zou bij jullie ook erg mooi zijn.

20. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook de muur achter de bank een kleur geven. Ik denk dat het echt de combinatie van de vloer met de strakke zwart en witte meubels is. Kussens op de bank zal zeker veel doen, misschien wat meer aan de muur met kleur. Of een steigerhouten plaat maken met allemaal planken naast elkaar, daar fotolijstjes op en ophangen achter de bank op de (olijf)groene muur.
    En dan zeker een kleed. Misschien een sisal kleed?

Ik zou zo min mogelijk zwarte, een chroom kleurige dingen gebruiken hier. Misschien wel in eventuele fotolijstjes zoals ik op het voorbeeld gaf. Ligt eraan waar je het mee combineert. Maar zwart, wit, chroom maakt het niet gezellig.

In dit geval zou ik meer houten dingen (sloophout/steigerhouten), oude accessoires, stof en grove materialen gaan zoeken.
    Rieten poef (Ikea?), krukjes, tafeltjes. Google maar eens op deze woorden en dan kijken naar de afbeeldingen.

Deze is ook leuk!
    ALSEDA Voetenbank/tafel - IKEA

Vloerkleden (puur qua stijl, niet qua prijs hoor)
    Vloerkleed jeans labels 160x230cm -
    Zuiver Nienke vloerkleed - LENTstyles Woonaccessoires
    bol.com | Louis de Poortere Vintage Vloerkleed Kelim - Sea Blue 8006 140x200 cm |...
    bol.com | Label 51 - Karpet Jute - 150 cm - Naturel | Wonen
    bol.com | Asko L Grey 170x240 | Wonen

Ook leuke dingen/voorbeelden:
    http://www.lamplord.nl/staande-lamp/vloerlampen/theaterspot-op-driepoot-ca-1950-3617
    Robuust Maatwerk Meubelen Verstelbare lamp - Robuust Maatwerk Meubelen
    Robuust Maatwerk Meubelen Decoratie Archieven - Robuust Maatwerk Meubelen
    Extreme rond natuurlijk houten krukje - Krukjes - Meubelen - PTMD
    Krukje - Fisherboat Furniture
    Sloophout krukje - EYEspired

Deel Deze Pagina