Wie staat er wel eens op een rommelmarkt?

Discussie in 'De lounge' gestart door giebel, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    En kan mij wat advies geven. Als het zaterdag mooi/droog weer wordt, willen wij voor het eerst op een rommelmarkt gaan staan. Dit omdat wij best veel spullen hebben waar we van af willen. Veel ervan staat wel op marktplaats (of heeft erop gestaan) maar dat schiet nog niet zo op.

Het gaat met name om heel veel kinderkleding, dvd's, wat boeken. Verder hebben wij hééél veel mokken bijvoorbeeld die wel weg kunnen en wat losse dingen, chocoladefondue (nieuw), flessenwarmer, babyspeelgoed.

Wat ik lastig vind is prijzen bedenken voor de kleding. Sommige kleren zijn nog nieuw (miskoop) of niet nieuw maar van goed merk en nog heel mooi. Wat vraag je hier dan voor?

De dvd's heb ik al netjes gesorteerd in dozen, veel bij elkaar maar wel overzichtelijk zoeken naar titels, en daar komt één prijskaartje bij. Maar kleding, apart prijzen? Hoe doen jullie dat?

Iedereen die mij tips kan geven mbt presentatie, of wat verkoopt wel/ wat verkoopt niet, ik hou mij aanbevolen.

Ik zag er niet zo veel in, ik loop zelf over markten en koop nooit iets. Mijn man zegt dat er zoveel mensen zo vaak op een markt staan, dat ze dat toch vast niet voor niks doen. Het is het proberen een keer waard. Ik ben al die zooi zat en in elk geval hebben we het dan geprobeerd en een leuk dagje samen. (nog oppas regelen voor de kids)

2. Hex

Hex Lid

29 aug 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je echt wat wilt vangen voor je ongedragen kleding/ merkkleding dan zou ik het niet op een markt verkopen. Daar gaan sommige dingen gewoon weg voor 50 cent... Bizar en echt weinig als je er nog een leuke prijs voor wilt hebben.

Heb je het ook op je lokale facebook-pagina gepromoot? Wj hebben van de regio hier een marktplaats facebook pagina en dat gaat wel erg leuk en snel.

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik sta regelmatig op (kinder)rommelmarkten. En mijn ervaring; dvd's en boeken verkopen als een speer! Kleding daarentegen echt stukken minder.
    Dvd's moet je niet duurder verkopen dan €2, anders wil men ze echt niet. Iedereen download tegenwoordig etc, dus dvd's worden gewoon steeds minder waard.
    Boeken behouden aardig hun waarde, daarmee wil ik zeggen dat je daar echt wel enkele euro's voor kunt vragen.
    Mocht je nog stripboeken hebben, neem die dan ook mee. Die zijn binnen een uur allemaal weg. Gegarandeerd.
    En kleding gaat ook echt maar voor enkele euro's weg.
    Het zijn kleine prijzen, maar bijelkaar tikt het echt aan!
    Veel plezier!

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Afgelopen Koningsdag hebben wij een poging gewaagd. Ik heb de hele dag niet een stuk kinderkleding verkocht. Ik had alles 1 vaste prijs gegeven en echt heel goedkoop, geloof 50 cent per stuk. Helemaal niets!

Wat bij ons alleen goed liep was elektronica. Dat waren we na een half uur allemaal kwijt, voor redelijke prijzen. Wel irritant, aan veel buitenlandse mensen die niet altijd goed NL spraken en vreselijk liepen af te dingen. En dan ook nog, als ze eenmaal gingen betalen doodleuk minder geven en dan heel verontwaardig doen als je daar wat van zei. Ik ga nooit meer op een rommelmarkt staan....

5. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Dvd heb ik 2 euro p stuk en 5e gratis.

Ik hoopte juist dat kleding hard ging...

Boeken zal ik denk ik p stuk een prijsje voor verzinnen. En ik dacht aan een bak knuffels uitzoeken 1 euro.

Lastig . Ben niet v plan het vaker te gaan doen, maar wie weet.

6. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Gisteren bij vrienden geweest die op rommelmarkt stonden.
    Dvd%s en boeken beste meer leggen en niet in doos. Is overzichtelijk

7. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Als ik 100 dvd's plat neer leg, heb ik geen ruimte meer voor wat anders...

Rechtop in een doos lijkt mij makkelijk zoeken? Alle titels snel te lezen...

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Elektronica inderdaad, verkoopt altijd goed.
    Ik houd veel elektronica het eerste kwartier onder de kraam in een bak. Komen namelijk vaak heel irritante mannetjes op af die zelf ook op die markt staan, jouw spullen voor een habbekrats willen kopen om ze gelijk zelf weer duurder te verkopen in hun kraampje.
    Probeer mensen gelijk andere dingen te verkopen. Houden ze een stapel borden vast, dan noem je een prijs en zeg je dat ze een bestekset er 'gratis' bijkrijgen. Ben jij gelijk van de hele zooi af en anders had je die prijzen los ook gevraagd wat het nu in totaal is. Ook vragen waar ze verder nog naar op zoek zijn of dingen aan wijzen waar je het wel types voor vindt.
    Als het rustig bij je kraampje is, gewoon een van jullie beiden aan de voorkant laten rommelen. Mensen komen er altijd sneller op af als ze denken dat er al een klant staat. Echt grappig om te zien.
    Wij verkopen altijd best goed.
    Kleding loopt inderdaad voor geen meter, kun je beter een pakket op FB ofzo op een lokale vraag- en aanbodpagina zetten.
    Leg speelgoed duidelijk in het zicht van kleine kinderen. Kunnen die meteen aan hun ouders vragen of ze er iets van mogen kopen.

9. p1982

p1982 Niet meer actief

we staan 1 x per jaar op een rommelmarkt vlak bij de duitse grens
    boeken en dvds verkopen er niet maar wel kinderkleding, speelgoed en volwassen kleding

leg alles op maat neer en dan weer shirts bij elkaar etc

heb niks geprijsd en alles is gewoon lage prijzen

10. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Op een gewone rommelmarkt verkoopt kleding vaak wel slecht 0,50-1,00 mocht je in de buurt wonen is de ijhallen amsterdam een tip. Daar verkoop je kinderkleding & spullen wel echt heel goed.

11. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Vaste prijzen voor de kleding doen. geen aparte prijzen dus erbij voor bepaalde kleding waar jijzelf waarde aan hecht. En vooral lage prijzen, dan maak je de meeste winst hoor!

12. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Kleding idd 50 cent tot een euro, wat ik vreselijk irritant vind als je vraagt wat de kleding kost dan zeggen ze"ligt eraan wat je hebt" maak er gewoon 1 prijs van.
    Boeken ook 50 cent tot een euro.
    Speelgoed ligt eraan wat het is en hoe het eruit ziet.
    Dvd,s ook 50 cent, 2 euro betaal ik er echt niet voor en laat het gewoon liggen.
    Ik loop meer op de rommelmarkt dan dat ik er sta.
    Ik heb trouwens laatst zo goed als nieuwe nike air maxies voor 5 euro gekocht.

13. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Kinderkleding zoveel mogelijk per maat in een bak doen. Touwtje spannen en daar de leuke items Aanhangen. Desnoods zeg je een prijs per doos/maat. (Weg ermee) Knuffels wel eerst wassen in een bak schuin onder je kraam zetten. De kleine kinderen zien dat echt wel.
    En zorg voor heel veel plastic tasjes. (Desnoods een rol pedaalemmerzakken)

Deel Deze Pagina