Interieurstyliste/iemand die ik wat vragen mag stellen inzake kleurgebruik?

Discussie in 'De lounge' gestart door ashleyp, 9 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Al wat accesoires gehaald. Het roze kussentje en het met de teakhouten schaal. De schaal is eigenlijk voor op tafel maar vind het ook wel leuk staan zo op het krukje
    naast het krukje komt een rieten of juten mand te staand voor het speelgoed.

2. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Leuk, die accessoires! Maakt het gelijk veel meer af. Ik ga binnenkort ook weer eens een rondje Kwantum, Karwei, Leen Bakker en Xenos doen. Kom je leuke en goedkope dingen tegen.

3. XoXo

XoXo Niet meer actief

Heel mooi!! Is dat krukje van de action? Ik zag hem staan en wilde hem ook, maar vond hem zo stinken :)

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Nice! Hier willen wij in onze woning ook die kleur zo rustgevend, licht ed. :)

5. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Jip alle accesoires tot nu toe (kussenhoes, teakhouten schaal, krukje) zijn van de action :) Goedkoop maar ik vind dat je dat er niet aan ziet. Vind het hele leuke spullen. Haha ja hij ruikt wat muf maar dat zal hopelijk wel weg trekken en anders spray ik er van die kledingverfrisser overheen :p Heb je het andere krukje ook gezien? Houten poten maar dan met een rond leren zitvlak. Was in het wit en een soort terracotta kleur. Die heb ik ook nog gepakt.

@VeroniQue86 toen ik de pot verf open trok en begon te verven toen dacht ik nog...ojee wat heftig! Maar ben echt super blij met de kleur. Bij ons komt er weinig licht in de kamer dus bij ons lijkt het een stuk donkerder dan op de voorbeelden die je op internet ziet. Maar alsnog is het heel mooi!

6. misa

misa Niet meer actief

Wauw wat een mooie kleur! Dus dat early dew is wel meer groen dan blauw?

Je hebt het al leuk aan gepakt..! Ben benieuwd naar meer foto's!

Trouwens, leuke foto van jullie samen..! Mooie ogen hebben jullie allemaal..! :)

7. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Dankje voor het compliment :)

Ja klopt de kleur is absoluut meer groen dan blauw. Eigenlijk zie ik nu zo op de muur er helemaal geen blauw in terug. Afhankelijk van het licht en welke kleur je ervoor houd kan het iets meer naar grijs neigen maar het groen blijft er toch wel duidelijk in naar voren komen.

Vanavond worden de andere muren geverfd. Zodra het zo ver mogelijk af is zal ik met de fatsoenlijke camera wat foto's maken. Dan komen de kleuren beter over en dan ziet het er toch al wat mooier uit dan die telefoon foto's :cool:

8. MammaMaaike

MammaMaaike Actief lid

1 feb 2008
    234
    0
    0
    Ben benieuwd naar het eindresultaat! Ook wij krijgen minder licht binnen door het plaatsen van een overkapping... Wil de muur dus lichter verven maar wist nog niet goed welke kleur. Hebben ook grijze plavuizen, dus werd al heel nieuwsgierig hoe het bij jou zou worden..

9. Koon

Koon Niet meer actief

Heel mooi!

10. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Wij hebben achter ook een overkapping die inderdaad een hoop zon tegen houdt maar dat heb ik er wel voor over. Echter is de achterzijde van de woning nog altijd zonniger dan de voorzijde. Daar komt bijna helemaal geen licht door alle bomen die bij ons in de straat staan.
    Als je nog even geduld hebt tot het weekend dan kan ik hopelijk een mooie foto plaatsen :D
    Ik heb 1 kast al ergens anders gehangen. Ik heb nog meer accesoires gehaald en gisteren de verwarmingsbuizen gelakt. Vanavond ga ik de overige muren verven. Dus tegen het weekend is het meeste klaar (op de plinten na)
    Hebben jullie plinten? Wij wilden dat eerst niet. Strakke tegelvloer en daarop strak gestucte muren, zo moest het worden. Echter zijn we daar op terug gekomen. Mooie (witte) mdf plinten geven toch net die afwerking en maken het net wat mooier.
    Welke kleur hebben jullie trouwens nu dan op de muur?

11. misa

misa Niet meer actief

Ik ben nog een klein beetje aan het twijfelen maar ik denk dat wij ook voor die kleur gaan. Ik wilde een klein muurtje doen, maar ws gaan we ons grijze behang met ornamenten erop aan de andere muur (in het verlengde) eraf halen en ook deze kleur doen. Spannend!!

12. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Spannend! Kom jij dan ook je resultaat laten zien?

13. misa

misa Niet meer actief

Ik hou niet zo van herkenning dus misschien dat ik het dan even kort doe en weer weg haal. Maar euh... Dan moet dit topic nog wel open zijn, want het duurt hier nog wel eventjes. :D

14. MammaMaaike

MammaMaaike Actief lid

1 feb 2008
    234
    0
    0
    Wij hebben wel plinten op de muur, ook stenen in dezelfde kleur als de vloer.
    De muur is nu taupe/bruinachtig, maar maakt zo donker in de kamer. Ik zal morgen een foto maken dan heb je een idee.

Ik heb het kleurstaaltje al op de muur geplakt, nu moet ik alleen mijn man nog zo ver zien te krijgen... Daarom wacht ik geduldig op jou foto's ;)

15. misa

misa Niet meer actief

Ik wacht ook (on)geduldig op de foto's.. ;)

16. MammaMaaike

MammaMaaike Actief lid

1 feb 2008
    234
    0
    0
    Nog geen foto's??... 😉

17. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Nee sorry nog niet :) ik hoop vanavond misschien al een foto te kunnen plaatsen.
    Ik was begonnen aan het verven van de lichtgrijze muren. Had de kleur soft pearl gepakt. Maar die viel op onze muur erg gelig uit. Ik was er absoluut niet blij mee :(
    Nu dus de kleur stylish pink gehaald (en ik twijfel alweer terwijl het er nog niet op zit :$) daar ga ik zometeen mee beginnen.
    Hebben vanmiddag even een ritje Ikea gemaakt om nog wat decoratie en gordijnen te halen.

18. MammaMaaike

MammaMaaike Actief lid

1 feb 2008
    234
    0
    0
    Oeh ik snap waarom je de kleur stylish pink moeilijk vind! Ik heb hem even bekeken maar hij lijkt net niet oud roze.... Moeilijk hoor! Ik blijf je berichtjes volgen!

19. misa

misa Niet meer actief

Maar waarom laat je de andere muren niet wit dan?

Ben benieuwd...!

20. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

@mammamaaike het is inderdaad niet oudroze maar meer zachtroze. Ik had een kaartje met oudroze in mijn handen maar mijn vriend wilde persee deze aangezien deze op de site van Flexa als een goede combi staat met early dew en omdat de man van de verf deze ook aanraadde. Maar ik vind het niet mooi :( ik ga echter niet weer niduwe verf kopen en alles opnieuw verven dus ik laat het voor wat het is. Het is niet lelijk maar er ook niet mooier op geworden in mijn ogen. Mijn vriend vind het wel leuk. Staat lekker fris volgens hem. Misschien als de gordijnen hangen en de kamer meer een geheel is dat ik het dan leuker vindt.

@misa de muren waren niet wit maar grijs :) achteraf was deze grijze kleur nog het mooist i.c.m. early dew. Maar omdat we van het kille af wilden vonden we het beter om de muren een licht fris kleurtje te geven. Onze meubeltjes zijn wit en pas een jaar oud dus vervangen is geen optie en witte kastjes tegen een witte muur vonden we dan weer zo saai. Achteraf misschien toch beter geweest maar nu eerst eens wachten tot de gordijnen hangen.

morgen worden de gordijnen opgehangen en de kastjes eindelijk opgehangen wat betekend dat ik alle zooi die nu in de kamer ligt in de kastjes kan doen en dan eindelijk een foto kan maken.

Deel Deze Pagina