Interieurtips

Discussie in 'De lounge' gestart door Nescio, 23 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben al een tijdje uitgekeken op ons interieur maar het is moeilijk om te zien wat ik dan wel wil. Er is zoveel keuze.

We hebben drie kinderen dus ook veel speelgoed. Een open boekenrek, mooi maar verrommelt ook snel.

Wat zijn jullie tips om je woonkamer en open keuken echt een geheel te maken? Wat zijn de do's en don'ts?

2. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Zorgen dat je gekozen kleuren matchen (bank, muren, meubels, accessoires), verschillende materialen gebruiken, een rustige basis hebben en voldoende opbergruimte zodat je niet teveel rommel in beeld hebt! Dat is hoe wij het doen less is more!

Nescio en Angel1980 vinden dit leuk.
  3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Speelgoed minimaliseren. Hoe minder je hebt, des te minder hoef je op te bergen. Een dichte kast ipv open kast. Houdt de basiskleur rustig en voeg eventueel wat fel gekleurde accenten toe. Oh ja. Less is definitely more maar smaken verschillen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.818
    113
    Dat doen wij ook. Veel spullen weg. Dichte kasten, lichte meubels en lichte kleuren.

5. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Accessoires groeperen. Liever 1 plek met 5 accessoires dan 5 plekken met 1.

Ik hou zelf niet van matchen in de zin van complete meubelsets, maar je kan ook een geheel creëren door bepaalde texturen of tinten terug te laten komen.

Speelgoed mag hier echt alleen in de speelkamer komen, en daar ligt het (of hoort het te liggen :rolleyes:) in de daarvoor bestemde manden.

Niet bang zijn voor kleur en het matchen van texturen en patronen! Als je je basis rustig hebt is dat echt de manier om meer leven aan te brengen en het persoonlijk te maken.

Nescio en Angel1980 vinden dit leuk.
  6. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik zou de basis rustig houden qua kleur, accessoires in tinten die je aanspreken. Inderdaad niet teveel accessoires willekeurig neerzetten en kies ook voor een groot opject (mooie plantenbak met grote plant). Dichte kasten nemen als je iemand bent die de kasten gaat vullen met 'prullaria'. Gebruik verschillende materialen, hout, linnen, katoen, steen, staal etc..

Je kan één hoekje creëren voor de kinderen en kies dan ook een meubel die dicht kan voor het speelgoed.

En qua stijl mag alles tegenwoordig ;) Dus bijviorbeeld een industriële stijl mixen met een landelijke stijl of modern met landelijk, alles kan.

7. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Als de ruimte groot genoeg is, durf dan meubels midden in de ruimte te zetten. denk aan een bank of tafel.

8. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dit is niet de allerbeste foto, maar ik heb even geen andere beschikbaar ;)

'Vroeger' was dit het speelhoekje van de kinderen, gezellig onder de trap :p. Links hebben wij zelf een krijtbord gemaakt. En waar nu de twee kastjes staan, stond een een bureautje een kist met speelgoed. Ze waren toen wel echt klein, dus het paste makkelijk.

Inmiddels willen we het dichtmaken met louvre deuren en als opslag gaan gebruiken.

Screenshot_20180823-165459_Instagram.jpg

Deel Deze Pagina