Ik heb een vraagje. Ik werk op een school als schoonmaakster ( erg leuk werk daar) maar een medecollega van mij is net 5 maand zwanger, en kreeg te horen dat zij dit werk niet meer mag uitoefenen. Nu zit ik dus met de vraag of iemand die ook zwanger was gewoon door is gegaan als schoonmaakster? Stel is raak zwanger en ik werk zoals nu 2,5 uur per dag zou ik graag willen door blijven doen tot de 8e maand want dan heb iki meer vrij na de bevalling, zodat ik net ff iets meer kan genieten van de rust en daarna weer opstarten, alleen nu had ik me begeleider gevraagt, die weet niet precies hoe het in elkaar zit. Het punt is, ik kan het nu ook niet aan mijn baas vragen want kreeg gister te horen dat me contract de 19e wordt verlengt, en ik dit anders nog wel eens kwijt kon raken. Mijn contract wordt met een half jaar verlengt en vanaf daar met 1 jaar. please kan iemand een antwoord geven?
ik heb zelf ook als interieurverzorgster op een school gewerkt. en zou niet weten waarom je dat niet kan blijven doen hoor. ligt er wel aan hoe je je blijft voelen natuurlijk, tijdens een zwangerschap. want het is wel veel buk werk, vond ik. maar verder......thuis maak je toch ook schoon, dus waarom zou je dat ergens anders niet kunnen doen.
nou ik maak me wel al zorgen, kan er niks an doen, wil gewoon heel graag blijven werken als het geluk mij gaat vinden. Bukwerk valt opzich wel mee op mijn werkplek.
Ik heb ook als interieurverzorgende gewerkt (vanaf 2001 tot aan 2006 in de thuiszorg, daarna tot heden in het ziekenhuis). Maar het ligt puur aan je situatie. Bij mn dochters gewoon gewerkt, bij Denyce tot aan verlof, bij Jadey mocht ik niet langer dan ik geloof 28 weken ivm een groeiachterstand. Maar nu zit ik vanaf 24 weken al definitief thuis (en vanaf een week of 15 op therapeutische basis gewerkt) maar ik heb veel complicaties in deze zwangerschap.
ohh meis dat is minder, hoop dast je verder een gezonde en fijna zwangerschap mag hebben en je straks een mooie gezonde kleine op je armen mag hebben. Ik zeg natuurlijk tegen mijn baas niks, gelukkig heeft hij zelf koters maar goed soms is het wel wat lastig, als je bv met vragen zit.
Nou, ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor. Ik ben nu 7 maanden zwanger en hoewel ik me op zich best aardig voel, heb ik erg veel last van harde buiken. De verloskundige heeft me al als dringend advies gegeven om geen huishoudelijk werk meer te doen, dus niet meer stofzuigen, geen boodschappen meer tillen, niet meer op z'n kop in bad hangen om het bad schoon te maken. Ik kan me dus voorstellen dat je dit zeker als je normale werk op een gegeven moment niet goed meer kunt doen.
Hoi Ik werk ook in de schoonmaak. Ben op dit moment 31 weken zwanger en zit sinds 2 jan in de ziektewet. Maar ik liep al veel langer met klachten rond, weken lang kon ik slecht slapen van de pijn in mijn rug en buik, die ik door het werken kreeg. Ik werkte ook ongeveer 2,5 uur per dag. Ik kon het gewoon niet meer opbrengen, het fietsen er heen alleen al is te zwaar voor mij. Daarbij heb ik erg veel last van mijn rug. Ook kreeg ik tijdens het werk vaak een harde buik. Wel heb ik een erg flinke buik, die dus ook echt in de weg zit. Toen ik de brief kreeg over mijn verlof, gingen hun uit van 6 week voor de uitgerekende datum, omdat het gewoon zwaar werk is om langer door te kunnen gaan. Maar ja het verschilt per zwangerschap. Toen ik een ruime 41 weken zwanger was van mijn 1e, fietste ik nog zonder moeite de bult op en af om bij de mac te gaan eten. 3 uur later begonnen de weeen. Ik kon toen veel meer, fietsen kon ik erg goed zonder pijn of moeite, maar nu, kleine afstanden gaan, maar niet wat slechter weer.