Mmm ik zit met een dilemma of nou ja dilemmea een aanbod van het werk wat ik ook graag zou willen... Ik mag namelijk de cursus evv-er gaan volgen (eerst verantwoordelijke verzorgende), heel leuk omdat ik meer uitdaging wilde in mijn werk! Maar ja nu hoorde ik via via (weet het niet zeker) dat die cursus 1 jaar duurt (verspreid over verschillende dagen) dus als ik snel zwanger raak zou ik daarmee in de knoop komen.... Nu vraag ik me af zou ik het toch doen en ik zie wel wanneer ik zwanger raak? of zal ik "eerlijk" zijn tegen de manager en zeggen dat ik bezig ben met zwanger worden? Ik heb dan misschien wel de kans dat ze me eruit proberen te werken (al heb ik een vast contract) want ze zijn nu bezig met het "opfrissen" van het team.... Wat zal ik doen? iemand advies? Ik dacht zelf misschien gewoon met die cursus beginnen en dan zie ik wel of ik zwanger raak of niet en als de manager vind dat ik dan moet stoppen dan doe ik dat alsnog en dan ga ik later kijken of ik alsnog die cursus kan doen of ergens anders ga werken...
Gewoon die cursus doen. Wie weet hoe lang het duurt voor je zwanger bent? Misschien heel snel, maar kan ook zijn dat je al bijna klaar bent met de cursus en dan pas zwanger raakt.
Ik zou ook de cursus gewoon gaan doen. Raak je in de tussentijd zwanger dan zie je dat dan wel. Best mogelijk dat je de cursus zwanger kunt afmaken toch?
ik zou ook gewoon de cursus doen, wat als het een jaar of langer (ik hoop het niet) duurt voordat je zwanger bent, ik zou mijn leven niet stopzetten in die tussentijd, ik zou ervoor gaan
Ik heb jammer genoeg het aanbod niet gekregen om de opleiding tot EVV'er te gaan volgen.. ( ben ziekenverzorgende thuiszorg) Als ik in jou schoenen zou staan zou ik het met 2 handen aanpakken.. Stel dat je nu al zwanger zou zijn, dan zou ik het bespreken met de leidinggevende.. maar nu de wens er is die nog niet in vervulling is gegaan zou ik gewoon starten en zien tot hoever je komt.. MIssschien loopt het allemaal goed door en kun je de opleiding agsluiten tegen de tijd dat je met verlof zou gaan.. Meid heel veel succes met de opleiding!
Annemarie kun je daar dan niet zelf om vragen om zo'n cursus? Want ze vroegen aan mij wat zou je willen? dus ik zeg zo nou ik zou best evv'er willen worden dus mijn manager zei meteen: Nou dat komt dan mooi uit want ik had al zo'n vermoeden en ik heb je opgegeven En dan ben ik nog maar net 4 maanden gediplomeerd (wel bbl opleiding gedaan dus al wel werkervaring) en werk hier pas sinds oktober... En ja jullie hebben gelijk ik moet het maar gewoon gaan doen en mocht het zo zijn dat ik het niet af kan maken ofzo dan zien we dat dan wel weer....
Ik heb t bij mn vorige werkgever wel eens aangekaart in een fuctioneringsgesprek.. maar "pot was leeg" en dan zou iedere EVVér op scholing moeten.. Waar ik nu werk was ik tot vorige week nog geen evv'er ( eav'er).. Maar in het functioneringsgesprek dat we 5 weken geleden gehad hebben gaf ik een hele andere wending aan t gesprek door bij t punt "toekomst" te vertellen dat ik in verwachting ben en dat ik er samen met mn man voor gekozen heb na de geboorte thuis te blijven... Misschien iets voor "later".. Als de kids ( ga er vanuit dat het niet bij 1 blijft) echt groter zijn..
Ik werd in augustus 2006 gevraagd om evv-er te worden op mijn vorige werk. We waren al aan het proberen om zwanger te worden, maar we waren ook pas 2 maanden bezig. Ik het het aanbod aangenomen en ik zou na onze zomer vakantie beginnen... En je raadt het al... Zwanger geraakt op vakantie... Ik heb het 2 weken afgewacht en toen toch maar verteld dat ik zwanger was. Ik werd gewoon op de afdeling opgeleid, dus geen officiele cursus, maar wel een hele hoop tijd die er ingestoken werd door mijn collega's. En daar kwam ook nog eens bij dat ik na de bevalling geen 24 uur wilde werken (het minimale wat je als evv-er moest werken daar) dus dan zou alle moeite voor niets zijn. Manlief en ik hadden trouwems wel afgesproken dat als ik na de vakantie niet zwanger zou zijn, we voorlopig zouden stoppen met proberen. Maar ja, dat was dus niet aan de orde. Ik zou als ik jouw was wel even bekijken hoe het zit met de uren die je straks minimaal zou moeten werken, en of je niet een gedeelte of geheel je studie moet terugbtealen als je toch zwnager raakt en dus je functie niet meer uit kunt/wil oefenen. Dit bedoel ik niet in de zin van "dan maar voorlopig geen kind" maar meer zodat je later niet voor verrassingen komt te staan...
Altijd doen! Zoals een paar anderen ook al schreven, je weet niet hoe lang het duurt voor je zwanger bent. Ik heb gesolliciteerd voor een tweejarige opleiding, terwijl we ook aan het proberen waren zwanger te worden. Bij ons gaat het zwanger worden helaas niet vanzelf, en toen ik solliciteerde had ik net een paar maanden eerder een miskraam gehad. Ik ben ontzettend gelukkig dat het toch nog zo snel weer gelukt is, maar dat betekent wel dat ik mijn opleiding niet in één keer kan afmaken. Maar ik begin er toch gewoon aan. Misschien pik ik 'm na mijn zwangerschapsverlof weer op, misschien ook niet. Maar ik wil in ieder geval geen kansen laten schieten. Het kan altijd anders lopen dan ik denk of hoop, en dan wil ik in ieder geval leuk werk hebben. Succes met je opleiding, Kleintje!
Ik ben al EVVér maar zonder cursus(wel gehad in opleidng) En ik zou die opleiding ook gaan doen maar toen raakte ik zwanger helaas werd dit een miskraam na 15 weken. Maar ik had al gezegd dat ik als ik weer zwanger zou worden maar 20 uur zou gaan werken. Dus de opleiding ging bij mij niet door omdat ik maar 20 uur ga werken en een EVV'er moet minimaal 24 uur werken. Maar ik ben er niet rouwig over