Tiramisu

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke21, 15 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Kunnen jullie mij helpen?
    Ik heb op internet het volgende recept gevonden voor Tiramisu, die heb ik gister gemaakt. Maar het bleef een vloeibare substantie. Heb ik iets vergeten?
    Ik heb me precies aan het recept gehouden. (alleen overal de helft van)

Ingredienten
    Voor 4 Personen:

- 500gr mascarpone
    - 1.25 dl sterke koffie
    - 4 eierdooiers
    - 2 eiwitten
    - 100 gr poedersuiker
    - 4 lepels amaretto
    - 200gr boudoirs (= lange vingers)
    - 3 lepels cacaopoeder
    Bereidingswijze
    Doop de boudoirs in de koffie en schik ze in een schotel. Maak een beslag van de eierdooiers, de suiker en de amaretto. Voeg de mascarpone toe. Klop de 2 eiwitten luchtig en meng ze door het beslag. Besmeer de koekjes met het beslag en zet het geheel in de koelkast. Voor het opdienen bestrooien met de cacaopoeder

2. Niet meer actief

ik maak hem anders

4 eierdooiers
    250 gr mascarpone
    75 gram suiker en zakje vanille suiker
    125 ml slagroom
    75 ml koffie
    lange vingers en cacaopoeder

het is wel beter om hem een nacht van te voren stijf te laten worden in de koelkast

3. Bri

Bri Niet meer actief

Misschien waren de eiwitten niet stijf genoeg? Het moeten echt van die witte pieken worden, die je op de kop kunt houden zonder dat ze vallen. (dit lukt niet als er een beetje eigeel bij zit, of als de kom een beetje vettig is). Wat ook kan, is dat je de stijve eiwitten te lang of hard door het overige beslag geroerd hebt, dan gaan ze namelijk weer 'stuk'.

4. Niet meer actief

de eieredooiers met de suiker kloppen tot romig mengsel wordt

de mascarpone loskloppen met wat koffie

de slagroom kloppen

dan het mascarpone met het eimengsel en de slagroom laten stijf worden in de koelkast een uurtje ongeveer en daarna alles in schaal doen en dan een nacht laten staan

5. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    De eiwitten waren goed stijf, maar die heb ik idd erna met de mixer door het overige beslag geroerd, dus zijn ze weer stuk gegaan... hmmm

Dank jullie wel voor de racties, en die andere tiramisu ga ik ook nog eens proberen te maken!

6. Bri

Bri Niet meer actief

die eiwitten kun je er het beste op het laatst doorheen spatelen, beetje voorzichtig en niet te lang. succes bij de volgende keer! wordt vast lekker!

Deel Deze Pagina