Intermitted fasting maar niet af willen vallen?

Discussion in 'De lounge' started by vlinderCN, Nov 29, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

May 21, 2018
    5,338
    1,820
    113
    Female
    Is het niet gezonder om dan altijd 2000kc te nemen, lijkt me voor je lijf niet zo goed om dat met regelmaat zo te switchen.
    Maar geloof dat jij op een heel ander niveau zit dan ik ;) bodybuilding?

Nou i.i.g. iedereen bedankt, ik ga het gewoon een keer proberen of t wat voor me is, ik vermoed van niet :roflmao::D

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee hoor dat maakt niet zoveel uit. En het is niet elke keer switchen, want een bulk kan zo een half jaar duren.
    Veel succes! IF moet wel bij je passen, en ook in je leven passen.

3. Ansel

Ansel Actief lid

Aug 11, 2019
    495
    640
    93
    Female
    Heb me er nog niet in verdiept (want IF is echt niet op mijn lijf geschreven :roflmao: als ik honger heb, word ik vrij snel misselijk en ik heb ook vrij gemakkelijk honger :D), maar dit zou ook mijn aanvoelen zijn. Denk dat IF écht niet altijd en voor iedereen zo gezond hoeft te zijn. De studies daarrond zijn ook nog volop in ontwikkeling en zoveel hangt af van je eigen metabolisme, je lichaamsbouw, ...

Ik ben tijdens mijn tienerjaren lang aan de te magere kant geweest (en ben ook nu nog niet van de dikste) en moest toen net frequenter eten, maar dan wel kleinere porties (ook omdat kleinere porties nuttigen beter voor je maag is).

Als ik de TS was, zou ik me er dus nog wat verder in verdiepen of heel voorzichtig uittesten of het iets voor mij is of niet...

Er zijn tegenwoordig veel trends op het gebied van voeding (ook wat betreft het schrappen van voedselgroepen etc.) en lang niet alle trends zijn even gezond/wetenschappelijk onderbouwd (waarmee ik niet wil zeggen dat dit ook het geval is bij IF hoor. Zoals gezegd, ik heb me er zelf niet in verdiept en zag hier en daar in dit topic wel iets van wetenschappelijk onderzoek passeren). Maar dan nog: een zekere kritische ingesteldheid kan nooit kwaad, en gewoon rustig bekijken wat wel/niet bij jou (de TS dan, niet Kes) past.

vlinderCN likes this.
  4. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

Nov 28, 2012
    1,416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Zeker! Het gaat nl echt om die periode van fasten, wat er dan met je lichaam gebeurt.

5. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

Nov 28, 2012
    1,416
    877
    113
    NULL
    NULL
  6. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,267
    25,733
    113
    Ik doe nu een paar maanden IF aan. Was een makkelijke aanpassing, aangezien ik al zelden ontbijt. Het enige verschil was stoppen met eten ’s avonds voor de tv.
    Ik val op dit moment wel af, ca. 2 ons tot een pond per week en ben nu 4,5 kilo kwijt en moet er nog 2,5.
    Volgens mij is de enige reden dat ik afval, dat ik meer beweeg en niet meer snaai ‘s avonds en tussendoor. Ik at voorheen al weinig koolhydraten (zelden brood), dus daar is weinig veranderd.

Ik eet als lunch restjes van het avondeten (maar dan meestal wel zonder de rijst/aardappel/e.d.) of een roerei met wat ik aan overgebleven groentes heb, of een bak rauwkost met sambaldip of hummus. Ik eet weinig tussendoortjes (hooguit een een paar dropjes of wat fruit), want ik heb daar ook geen trek in. En ik schep maar 1x op met avondeten.

De weken dat ik minder afval, heb ik ook meer koolhydraten gegeten en minder tijd gehad om te bewegen (ik wandel bv naar de winkel ipv fiets of auto, maar dat kost soms te veel tijd).

Share This Page