Iemand in je huis tijdens je vakantie

Discussion in 'De lounge' started by Luppy, Aug 1, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Morgen ga ik op vakantie en als wij weg zijn komt er een paar dagen iemand logeren in ons huis. Ik merk nu dat ik echt bizar aan het poetsen ben. Gisteren stond ik zelfs de bestekbakken uit te soppen.... maar ik wil gewoon niet dat ze denken dat ik een smeerpoets ben.

Herkenbaar? Of last jij lekker de boel de boel en als het ze niet bevalt gaan ze maar ergens anders op vakantie?

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Ja ik zou wel extra schoonmaken. Maar dat doe ik sowieso. Ik ben er niet heel overdreven in, maar ik vind het wel fijn dat als ik thuis kom dat het dan gewoon schoon is.

3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,507
    13,797
    113
    Female
    Noord- Holland
    Ik ben sowieso al zo'n type die eigenlijk pas heel goed gaat schoonmaken zodra er visite komt :p
    Dus ja, ik zou wel degelijk grondig poetsen in dit geval.

Nellie4, jade2011, Anouk2005 and 2 others like this.
  4. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,827
    18,545
    113
    Female
    Ik zou ook extra goed schoonmaken. Maar ik zou ook geen mensen in m'n huis willen.. :|tenzij het bekenden zijn haha

5. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ligt eraan wie het is, maar denk het wel. Al krijg ik visite sta ik van te voren al Mn ramen enz te lappen:roflmao:

Chickelasjen and hummeltje5 like this.
  6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,608
    8,359
    113
    Female
    Ik zou ook geen mensen in mijn huis laten. Hooguit mijn moeder, maar die heeft smetvrees dus die doet het dan toch nog eerst grondig over. Niet dat het denkbaar is dat ze hier zou zijn als we op vakantie zouden zijn.

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Bij ons komt meestal mijn schoonbroertje op ons huis passen. Dus nee ik ga niet extra schoonmaken :roflmao:

hummeltje5 likes this.
  8. Mirle

Mirle Niet meer actief

Ja natuurlijk! Ik vind het ook niet netjes om je huis niet schoon achter te laten.

9. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Maar zijn dat dan bekenden ofzo? Of doe je huizenruil als vakantie? Bij mij komen nooit andere mensen in huis als we op vakantie gaan.

Hooguit m'n broertje die een feestje gaf toen we nog in het centrum van Rotterdam woonde :cool:.

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Herkenbaar. Ik maak altijd goed schoon maar nu heb ik, voordat de kraamhulp kwam, ook de bestekla, koelkast etc extra gepoetst.
    Uiteindelijk heb ik geen kraamhulp gehad :rolleyes:

hummeltje5 likes this.
  11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,233
    6,094
    113
    Ja ik begrijp het, zou het ook doen.

Ik zou het ook wel grappig vinden, iemand hier op vakantie laten gaan terwijl wij op vakantie zijn.
    Maar ja, ik ben dan weer bang voor mn houten vloer :oops:
    Is het dan wel verzekerd enzo?

12. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

Nov 16, 2015
    1,024
    438
    83
    Yes, hier ook hoor. Wij gaan over 2 weken op vakantie en dan komt mijn broertje in huis.
    Nu is het hier altijd wel redelijk netjes en opgeruimd. En de dag voor wij op vakantie vertrekken ga ik altijd als een wervelwind door het huis. Gewoon, omdat het lekker thuis komen is in een schoon huis en ik alleen maar aan het wasgoed hoef te denken ;)

13. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

May 13, 2019
    1,934
    2,777
    113
    Female
    Dit is precies waarom ik geen mensen in huis wil tijdens vakantie/niet aan huizenruil wil doen haha. Ik ben al blij als alles is ingepakt en het huis semi-netjes achterblijft. Op dat moment ook nog alles schoonmaken en opruimen voor een gast heb ik echt geen zin..

Gewooniemand likes this.
  14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,507
    13,797
    113
    Female
    Noord- Holland
    Haha heb je dáár zo je best voor gedaan :p
    Maar vanwaar geen kraamhulp dan? Omdat het je 3e is en je het zelf niet nodig achtte?

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,159
    23,239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee, daar ga ik echt niet extra voor staan poetsen. Het is echt wel schoon genoeg. Met dit soort dingen vind ik altijd dat je het jezelf echt te moeilijk maakt.

Zomerbloem likes this.
  16. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,269
    25,737
    113
    Als ik op vakantie ga, laat ik het al netjes achter, maar ik ga echt niet extra poetsen. Inpakken en vooruit plannen is al werk genoeg. Dus hier geen vreemden/bekenden die op mijn huis passen. Mijn huis past wel op zichzelf.

Salentein likes this.
  17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Oh ik had best kraamhulp gewild, maar dochter heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen dus daar ging mijn kraamzorg.

18. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,502
    8,424
    113
    Maar dan vraag ik me af, laat degene die in jouw huis komt het ook weer zo schoon achter?
    Anders kun je 2x poetsen voordat je er zelf ook wat aan hebt :D

Ik zou trouwens sowieso geen anderen in mijn huis willen hebben als ik op vakantie ben.

Gewooniemand likes this.
  19. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

May 31, 2019
    1,412
    1,253
    113
    Female
    Haha ja ben ook zo.. als ik alleen al weet dat ik bezoek krijg dan ga ik als een tornado door het huis en moet alles aangepakt worden. Mijn huis is zoiezo altijd wel schoon en netjes maar zoals je zegt “de bestekbakken worden dan ook onder handen genomen”.

Zoiezo vind ik het heerlijk om thuis te komen in een schoon huis na vakantie dus die pak ik dan zoiezo grondig aan voor vertrek.

20. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Het zijn m'n schoonouders. En het was bepaald niet mijn idee....
    Ik maak altijd al schoon voordat ik wegga, maar merk wel dat ik nu echt veel meer doe. Komt ook door hoe het zo ver is gekomen.....
    Mijn schoonmoeder bood aan om hier eens lekker te komen poetsen in onze vakantie, omdat ik daar zo te zien geen tijd voor had. Ik dacht dat ik er wel onderuit kon door gewoon niet te reageren en er later ook niet meer op terug te komen. Maar nu bleek dat ze het met mijn man toch heeft afgesproken. Die had dat overigens niet tegen mij gezegd, ik kwam er toevallig achter. En hij is al 2 weken op vakantie en heeft de voorbereiding dus lekker aan mij overgelaten.

Dus mijn laatste week staat nu in het teken van poetsen om te bewijzen dat haar diensten niet nodig zijn... niet helemaal wat ik me van deze week had voorgesteld. Normaal wil ik juist om al dat extra werk helemaal geen mensen in mijn huis en nu krijg ik het ongevraagd in mijn mik geschoven.

Sorry.... Hier zit wat frustratie.... het lucht wel ff op zo, haha.

marloes80 likes this.

Share This Page