Mijn man doet ook aan IF. Heeft ook snel last van uit zn mond stinken. Hij poetst zn tanden extra smorgens voor hij naar zn werk gaat. En gebruikt iets van cb12 (?) Maar heeft er verder geen extra last van.
Valt mee hoor, heb het rustig opgebouwd. Ik ben veel minder vermoeid, veel minder last van schommelingen in energie door de dag. Voor mij is het overzichtelijk en ben tot nu toe 6 kilo kwijt.
Ja lijkt mij een goed idee ! Kunnen we elkaar een beetje volgen en motiveren Heb je toch ook een beetje een stok achter de deur
Als jk wakker wordt is dat wel zo inderdaad. Maar poets goed mijn tanden en drink in de ochtend veel thee en water en dan is het zo weg.
Dat hebben dus ook echt nodig. En ik vind het fijn om dat tegelijk te starten. In een bestaande club me bijvoegen werkt voor mij niet goed.
Oei lastig, ik tel niet echt, doe het vooral op gevoel. Maar denk rond de lunch 400 calorieën, tussendoor 300-400 en avondeten rond de 600. Kan de ene dag ook 1000 zijn en de andere 400. Tussen de middag eet ik vaak iets van brood en ei + rauwkost en glas melk. Tussendoor eet ik fruit en nootjes. Soms een stukje chocolade of een koekje. Avondeten net wat uitkomt. Gisteren een pizza gehad, vandaag spinazie met aardappelen en stukje vlees Ik probeer zo rond de 1500 calorieën uit te komen. Als ik een dag erboven zit, probeer ik de volgende dag een lichte maaltijd te nemen.
Oh dat is best netjes. Ik ben vaker met kcal tellen afgevallen. Maar kom er nu niet echt in. Beetje apathisch door de hele situatie. Dus ik heb een andere aanpak ff nodig. Koolhydraatarm is het voor mij niet. Wel enigszins maar niet echt helemaal. Verder nog tips of goede sites?
Ik eet keto. Daarmee neemt je hongergevoel af, sinds 2 weken ook IF. Ben nu 7kg afgevallen. Het bevalt mij goed, idd geen opgezette buik meer, geen vol gevoel. Maar dat verminderde al door het keto eten.
Geen goede sites, ik weet zelf vrij veel over voeding omdat ik 2 jaar voeding en dietetiek heb gestudeerd. Tips, bouw het rustig op. Niet ineens beginnen met 15 uur niet eten, maar ontbijt eens een uurtje later zeg maar. Als je een dag het anders doet, niks aan de hand. KHa werkt voor mij niet, ik houd er niet van mijzelf in dat soort dingen te beperken en schijnt ook niet aan te raden te zijn met schildklierproblemen. Veel water drinken, de eerste weken deed ik dat echt te weinig en dat is niet ideaal met minder eetmomenten. En verder succes! Misschien is het helemaal wat voor jou en misschien vind je het niks, maar proberen kan geen kwaad.
Ik tel ook geen calorieën. Ik was al nooit een echte ontbijter. Moet eerst goed wakker zijn voordat ik kan eten dus IF is voor mij prima.
Precies. En nu thuis is toch alles anders en het tempo ook anders. Dus ook makkelijker , voor mij in elk geval, om een poging te wagen.
Ben ook niet heel streng hoor, het is nu weekend dus ik drink nu een glaasje rose en eet een blokje oude kaas in de tuin.
Zou je misschien kunnen aangeven wat je zo ongeveer eet op een dag? Ik eet nu koolhydraat beperkt, maar denk erover om ketogeen te gaan eten.
@QueenMuffin Maandag samen starten dan? @zeilbootje doe je dan ook mee? Nog anderen die mee willen doen?