Ik doe IF. Ik ontbijt om 7:00 met 150 ml Griekse yoghurt en een paar aardbeien. Dan eet ik om 13:00 mijn diner. Ik eet koolhydraatarm, dus max 15 gr koolhydraten per dag. Na 13:00 eet ik dus niks meer. Ik val hiermee rond een kilo per week af, soms meer. Voor mij erg goed vol te houden.
Eet jij dan met de kinderen om 13 uur het diner? Ik zie toch een hoop leeuwen en beren bij deze methode. Als jij na 13 uur niks meer eet, de avondmaaltijd eet de rest wel. Zit je er dan bij en eet je niks? Lijkt me zo gek. Mijn pubers zien me aankomen. Ze houden al niet van de warme maaltijd. Dan schotel ik hun dus een (niet lekkere) warme maaltijd voor en ik eet er zelf niks van. Dat gaan ze nooit pikken
Ik eet alleen om 13:00 Warm. De rest een broodje. Zij eten om half 6 Warm en ik niks inderdaad. Nou en? Hier is er niemand die daar een punt van maakt hoor. Je maakt toch je eigen keuzes? Of laat jij je leven door je pubers bepalen?
Oh haha nee hoor. Maar met een aantal slechter etende kinderen aan tafel lijkt mij het een uitdaging om dan niet te eten en hen wel te laten eten. Natuurlijk maak ik mijn eigen keuzes, maar voor mij lijkt me dit geen haalbare zaak. Voel er sowieso niks voor om 2x per dag te gaan koken. Ik vind het knap dat jij dit ziet zitten en het zo goed vol houdt. Ik zoek liever naar een andere manier om gewicht te verliezen.
Ik heb dit ongeveer een jaar gedaan en vond het top! At dan rond 12 uur m'n ontbijt en t laatste na het sporten rond 7 uur half 8. Weet alleen dat het niet wordt aangeraden als je zwanger wilt worden. Ik ga er zeker weer mee beginnen als ik in januari weer vol aan het sporten ga
Ik heb de afgelopen jaren 3x aan intermittent fasting gedaan; De 1e keer ; 5 dagen eetvenster 12.00-18.30u >> prima resultaat, goed vol te houden, voelde me goed. De 2e keer; 5:2 methode. Kilo's vlogen er af en ook goed vol te houden. De 3e keer; 6 dagen eetvenster 11.00-18.00>>> binnen 2 weken 1,5 kilo erbij, dus snel gestopt. Wacht nu tot operatie achter de rug is in augustus een dan ga ik weer voor het 5:2 dieet
Ik doe dit ookal een hele tijd, alleen houd ik geen bepaalde tijd aan. Meestal eet ik pas rond 17.00 uur mijn avondeten, en dan savonds nog iets. Ik moet erbij vermelden dat als ik een zware intensieve baan zou hebben ik dat natuurlijk niet zou volhouden. Toen ik nog om 7.00 uur moest beginnen met werken had ik echt al enorme honger rond die tijd.
Normaal gesproken eet ik tussen 12.30u en 19.30u. Maar ik wissel vaak, ligt er net aan wat goed uitkomt op m'n dag. In combinatie met het 1 op 1 dieet ben ik sinds eind februari 13 kg kwijt. Ik zit nu in de vakantiemodus ook qua eten, dus over zo'n 3 weken pak ik het weer op
Hoe kan je dan afvallen als je van 1200-1830 uur eet en bijkomen als je van 1100-1800 uur eet? Hoe werkt de 5:2 methode trouwens?
Weet je ook waarom dit zo is? In principe eet je gewoon gezond en gevarieerd alleen na een bepaalde tijd niet meer. Edit: hm lees nu idd dat er nog niet veel zeker over is... Ga eerst eens overleggen met mijn arts.
Mijn man doet het nu - ik zelf ben iets te veel van de snacks nog ‘s avonds Hij eet 2 maaltijden per dag (laat ontbijt/vroege lunch en avondeten) en is inmiddels meer dan 15kg kwijt (en heeft nu bijna zijn streefgewicht bereikt). Hij eet vooral veel groente, fruit, bonen, daarbij vaak vis en ei. Hij eet geen pasta’s en rijst etc, maar wel brood. Dus het is wel meer dan alleen IF. Soms moet hij heel vroeg op, dan haalt hij ‘t eten ook wat naar voren, dus hij heeft niet echt een vast schema, maar hij let er wel op dat het tijdsvenster waarin hij die twee maaltijden eet gelijk blijft. Dus de ene keer is die vastenperiode bv wat korter, de keer erna juist wat langer. En met bv uiteten gaan of een verjaardag etc is hij ook flexibel. Ik wil het zelf ook gaan oppakken op die manier, en dan op zo’n manier dat ik ‘s avonds wel met de kinderen samen eet (want dat vind ik gezellig).
Ik vind dat je best weinig eet ( als ik zo je vorige post lees) ik zou echt gestrekt gaan als ik ook nog een dag zou hebben met veel lichaamsbeweging.
Ik loop ook nog 4 keer in de week 6 km .. Maar ik heb geen gevoel van flauwte oid na het lopen of een in kak momentje Ik doe het hier juist heel goed op.. Dat hoeft voor een ander niet zo te zijn hè.. Die kan juist meer nodig hebben of nog minder..
En als je veel te weinig eet dan kan je ook aankomen. Ik at veel te weinig en kwam juist aan. Je lichaam kan dan in een soort hongerstand gaan staan. Gaat Zich voorbereiden op slechte dagen en slaat dan alles wat binnen komt op als vet.