Beleggen voor leken

Discussie in 'De lounge' gestart door humptydumpty, 17 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn man en ik zijn beiden redelijke leken als het om beleggen gaat, maar willen het toch wat meer gaan doen. Ik heb wel van die beleggingsrekeningen gehad, waar anderen het voor je doen, maar dat viel eigenlijk altijd heel erg tegen als ik het vergeleek met bijvoorbeeld de S&P500. Ik wil nu dus enkel daar in beleggen, maar wil wel een beetje kunnen speculeren, maar merk dat ik veel te weinig weet van de markt en wat er allemaal speelt. Ik lees wel kranten, dus kan soms aan de hand van politiek volatile situaties wel enigzins voorspellen dat de beurs de dag erop bagger zal zijn (als Trump weer eens iets doms heeft gedaan bijvoorbeeld), maar dergelijke invloeden zijn natuurlijk best beperkt. Ik heb al een fijne rekening gevonden, mis dus "alleen" de kennis :p.

Heeft iemand hier goede tips voor sites, waar je zonder dat je er al teveel tijd mee kwijt bent wat meer inzicht krijgt in de beurs? Ik bedoel dan geen algemene sites van hoe beleg ik (want die kennis hebben we dan nog net wel), maar sites met info over hoe het gaat op de beurs (algemen tendens, niet specifieke bedrijven)en vooral hoe ze voorspellen dat het de aankomende dagen zal gaan. Ik heb al veel sites bezocht, maar vind het zo onoverzichtelijk en merk dat ik er teveel tijd aan kwijt ben om via die sites echt op de hoogte te zijn.

Deel Deze Pagina