Hoe lang bleef jouw zelftest positief?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lady1986, 5 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lady1986

lady1986 Actief lid

27 apr 2010
    159
    17
    18
    Hallo meiden,
    Ik vraag mij af hoe lang jullie zelftest nog positief bleef na de corona besmetting? Ik ben vorige week donderdag al begonnen met een positieve zelftest en hij is nu nog overduidelijk positief.
    En hoe zit dat eigenlijk als er een evenement gepland staat terwijl je al lang uit quarantaine mag en je moet testen voor toegang? (En je blijft nog lang positief testen)...

2. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Mijn zelf test is makkelijk 2 en een halve week positief geweest. Op het einde tuurlijk met een lichter streepje, maar je zag hem wel nog steeds goed.

3. Els25

Els25 Niet meer actief

1,5 week nadat ik beter was had ik een negatieve test. Misschien al eerder, alleen niet eerder een hertest gedaan.

4. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    349
    50
    28
    Hier ben ik dus ook benieuwd na!Je zou maar naar een festival gaan en dan twee weken ervoor corona krijgen.
    Dan zou je misschien niet eens er heen kunnen omdat je nog positief kan testen..

5. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    349
    50
    28
    Ik heb nu net zelf corona gehad en ga nu ook kijken hoelang ik nog positief blijf testen dus om de paar dagen een test kijken wanneer die negatief is..

6. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Hier ben ik dus een beetje bang voor.
    Mijn dochter heeft net corona gehad (zij is inmiddels naar haar vader) en ik ga zaterdag naar een feest waarbij er 1g geld. Zou mooi balen zijn als ik dan positief test.
    Iemand anders die mee zou gaan, is nu ook vandaag positief getest. Als het mee zit, mag je volgens de regels dan wel naar buiten als je klachtenvrij bent volgend weekend, maar de kans is groot dat je nog positief bent. Beetje raar dus eigenlijk.....

7. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    349
    50
    28
    Ja heel raar,ik dacht ook dat ik ergens had gelezen dat half maart er een persconferentie zou zijn en dat er dan onder andere gekeken zou worden of het 1 g beleid nog nodig is..maar ik lees hier niks meer over..
    Hopelijk stopt dat hele test beleid snel..
    Ziek is ziek.. en anders gewoon alles doen alleen goed je verstand gebruiken of het nodig is om bijvoorbeeld naar je oma ofzo te gaan..

8. lady1986

lady1986 Actief lid

27 apr 2010
    159
    17
    18
    Het is idd wel een beetje raar. Ik mocht afgelopen woensdag weer uit quarantaine maar mijn man niet omdat hij nog klachten heeft. En zijn zelftest is dus alweer negatief en die van mij niet‍. Ik hoop dat die 1G regel er weer af gaat. Of dat je in ieder geval je herstelbewijs kan laten zien als je dus nog zo lang positief blijft testen.

86Elise vindt dit leuk.
  9. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Ik heb 1 positieve zelftest gehad hierna een negatieve ggd test... zelftest is daarna negatief gebleven (wel klachten) en na 4 dagen nog een keer een ggd test gedaan en die was wel positief.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij mij na 3 weken nog heeeeeeeeel licht tuurstreepje. Alleen zichtbaar bij goed helder daglicht. Week 4 was het wel negatief.

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Mijn zoon van 10 heb ik na zo'n 2 weken nog een keer getest. Hij was toen weer negatief.
    Zoon van 6 kreeg op maandag klachten. Dinsdagochtend testte hij nog negatief, woensdagochtend wel positief. De maandag erop klachten rij, maar dinsdags begin hij weer opnieuw te snotteren. Woensdag kwam hij echt snotverkouden uit bed. Donderdagochtend weer een zelftest gedaan, die was negatief. Dus ondanks het snotteren met een week weer negatief.

12. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.180
    1.365
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hier op woensdag een knaller van een positieve test, week erop een negatieve test op woensdag met nog wat lichte klachten.

13. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    De zelftest meet volgens mij de antistoffen tegen corona, niet hoeveel virus je bij je draagt.

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Nee, zelftest meet stukjes eiwit van het virus. Het zegt iets over de hoeveelheid, maar niet alles. Eiwit kan best nog wel even in het lichaam blijven.

Veer3 en Willemijntje19 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina