Ik ben (nog) niet zwanger, maar ben wel heel benieuwd naar jullie meningen! Mochten we alleen meisjes krijgen is er geen enkel probleem, want mijn man en ik kunnen zo vier of vijf namen noemen die we allebei echt heel mooi vinden, maar met een jongen komen we er niet uit! Het liefst moet de naam: -Kort en makkelijk uit te spreken zijn -Internationaal zijn (in ieder geval passend in westerse en oosterse cultuur) -Passen bij de naam van ons dochtertje. Ben heel benieuwd!
Lucas Casper Thomas Alexander Simon Benjamin Jacob Maxim Nathan Marcus Julius Marius Philip Arthur Casimir Jonas Felix Roman Vadim Leon Yannick Sebastian Christian Daniel Samuel Emile
Sem Raf dex Fin Len Lex Max Daan Bram Cay fer Gion Ian Ivan Ivar Torn Tobin Rune Jim Pim Quinr Quint Ray Ralf Roy Mike Twan Vince Wes Xavi
Bedankt voor het meedenken! Ik vind Lucas ook een erg mooie naam, net als Nathan, alleen mijn man niet. Het zal erg lastig blijven ben ik bang, maar bedankt voor de inspiratie. Sam vinden we allebei ook mooi, maar er zijn al twee jongetjes die Sam heten in onze directe omgeving.
Leuk item! Maar wat versta je onder oosterse cultuur? Ik zie hierboven vooral veel bijbelse namen, is dat de bedoeling? Ik noem er ook een paar (ik heb er ook naar gezocht namelijk ), misschien zit er nog een mooie naam voor je bij Wij gaan voor Ilias, dat is Grieks, Latijn, Arabisch, Hebreeuws, dus internationaal en dat zochten we ook Een andere optie was Idris (Arabisch en Engels). Nog meer ideetjes (ze hebben vaak verschillende betekenissen in verschillende talen; die kun je wel op Engelse namensites vinden als je ze googlet): Oscar (Engels, maar komt bijv. ook in Italie en Spaanstalige landen veel voor) Kiran/Kieran (Kiran: "zonnestraal" in het Sanskriet, Hindoestaans, Engels, mogl. Keltisch:Kieran, Kieron, Keiran) Dimas (Grieks>Slavisch, Spaans, Portugees: "zonsopkomst"?; Javaans: "geliefde jongen") Caio (Hawaiiaans, Chinees, Latijn...) Destan (Frans<Destin, Turks, Koerdisch, Servisch...) Duran (Latijn, Turks) Efraim / Efraïm / Ephraim (Hebreeuws>Pools, Deens, Arabisch) Evander (Latijn<Grieks, Hebreeuws, Schots<Oud-Noors) Ferran (Engels, Catalaans, Arabisch) Ilay (Turks, Grieks, Hebreeuws?) Keyan (Engels, Arabisch) Kaden/Kadin/Caiden (Engels<Arabisch) Kenan (Hebreeuws, Keltisch, Turks) Kyros (Grieks, Oud-Perzisch) Milo/Mylo (Slavisch, Grieks, Germaans...) Omar (Hebreeuws, Arabisch) Timur (Turks, komt ook voor in Rusland en Midden Azië) ... verder kom ik even niet...
Leuk om te horen! Wij zitten nog steeds te wachten tot de kleine wordt geboren, zodat hij eindelijk echt de naam Ilias kan gaan dragen Fijne zwangerschap gewenst!
Spannend hij kan elk moment komen zie ik, hopen dat kleine Ilias snel komt!! En jullie lekker van hem kunnen genieten!1 Dankjewel