Caeli vind ik wel leuk. Alleen krijg ik dan misschien weer te horen waarom niet gewoon Kylie of Kayleigh . Raine vind ik ook mooi alleen wat negatief vanwege de betekenis van rain, regen. Mijn vriend vind zulke namen als deze helaas niet zo.
Haha gelukkig maar . De namen die mijn vriend leuk vind worden hier nogal eens bestempelt als tokkie Dat vind ik zelf weer minder als men zo'n associatie heeft bij mijn baby. Ergens heb ik zoiets van ik moet me er niets van aantrekken wat andere mensen vinden zolang wij het mooi vinden. Zoveel mensen zoveel meningen. Anderzijds wil ik gewoon niet dat mensen denken dat onze dochter uit "zo'n milieu" komt. Fijn om te horen dat jij er wel een positief beeld bij hebt.
Vind ik zelf ook nogsteeds leuk alleen mijn vriend vind dat niets. Mijn eigen favoriete naam op dit moment is overigens June, heel wat anders en een stuk eenvoudiger. Maar ja... mijn vriend is toch haar vader en hij wil geen korte naam.
Niet mijn smaak. Vind de naam van jouw 1e dochter trouwens wel mooi maar komt ook al voor in onze directe omgeving
Dankjewel! ben er nog steeds blij mee. Hier zijn we er ook nog niet helemaal uit voor baby 2. Succes met zoeken! En als dit voor jullie de naam is, gewoon doen. De uitspraak is mooi vind ik.
Ik vind het nogal een ingewikkelde naam. Die zal jouw dochter telkens moeten spellen. Verder ben ik een beetje klaar met die y- en nn-namen (en deze naam heeft het allebei) maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak
Ik vind de uitspraak van Aelynn mooi, maar dat ik bij het typen van deze reactie "echt even terug moest bladeren naar de openingspost want ik wilde de naam goed schrijven maar had geen idee".. dat zegt voor mij genoeg. Onnodig ingewikkeld. Ik zou daar echt even serieus over nadenken of je het zo zou willen spellen. Maar uiteindelijk is het jullie keuze uiteraard, veel succes! Bij internationale meisjesnaam dacht ik nog aan: Denise, Yenna, Nathalie. Of is dat totaal uit de richting?
Noraly vinden we leuk, maar met een nichtje Nora lijkt dat ook teveel. De nadelen van een grote familie haha
Ja dat zegt inderdaad wel wat. Vind het wel fijn om te weten denk toch dat we voor een naam gaan met minder discussie over de spelling. Denise, Yenna en Nathalie is voor ons wel uit de richting. Vind het persoonlijk geen originele namen omdat ik meerdere meiden met deze namen ken van mijn leeftijd. We willen niemand met dezelfde naam kennen dus dat is ook nogal een uitdaging.
Wel mooi streven om een naam te kiezen die in jullie omgeving niet voorkomt. Jullie komen er vast uit. Misschien eens rondneuzen in het topic http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/meisjesnamen-gezocht.670730/ wat nu ook redelijk bovenaan dit forum staat. Staan zeer originele namen in ook.
Bedankt dat je voor me opkomt zie aan je banner dat je al in je laatste weken zit, succes met de laatste loodjes!
@Libra89 Ik zat vannacht (haha vraag me niet waarom, ik lag wakker) nog te denken aan de naam Aelynn en de schrijfwijze. En ineens bedankt ik me: wie ben ik om te zeggen dat ik niet voor deze schrijfwijze zou gaan? Ik ben 'slechts een voorbijganger' voor jou op dit forum en je doet er denk ik goed aan echt te kiezen waar jullie 200% achter staan en als er dan een miep (ik) van het forum zegt dat het wel ingewikkeld geschreven is... so what! Anderzijds is daar ook juist het forum voor: om iets even in de groep te gooien, te polsen hoe wildvreemden ergens over denken, elkaar te adviseren. Maar ja...., om nou de naam van je dromen zomaar aan de kant te zetten. Dat staat me soms toch tegen van het forum. Had dit ook in een pb'tje willen sturen maar eigenlijk mag iedereen dit wel horen.
Vind ik echt super lief dat je dat zegt hoop niet dat je er van wakker hebt gelegen haha . Maar ik stond er nog geen 200% achter hoor. Heb nog wat andere namen in gedachte. Verder trek ik me ook niet zo heel veel aan van wat andere mensen wel en niet mooi vinden, dat zou wat zijn smaken verschillen, niet alleen in namen. Ik heb zelf gevraagd naar associaties bij de naam en tja daaruit blijkt dat er wel snel een oordeel/associatie is, maar dat kan ook meer zeggen over degene die zo reageert. Als het forumlid die zo reageert uit een boerendorp komt waar iedereen Daan en Anne heet bijvoorbeeld, dat is ook al wat anders dan wanneer je in multicultureel Amsterdam woont daar is niet snel iets "raar of ongewoon". Dat weeg ik wel allemaal af in mijn beslissing .