Is dat verplicht? En zou jij je manager informeren? De afdeling waar ik momenteel werk wordt met ongeveer 2 jaar opgeheven. Nu heb ik bij een andere afdeling (andere locatie) een leuke baan gezien: zelfde functie, hogere schaal maar iets andere doelgroep. Ik heb P&O dus benaderd en gezegd dat ik interesse heb. Maar ik kreeg als reactie terug dat ik alleen mag solliciteren als ik eerst mijn manager op de hoogte gesteld heb Zie ik dus eigenlijk niet zo zitten.... Prima als ik voor een 1e orienterend gesprek uitgenodigd wordt, maar van te voren al? Ik weet zeker dat mijn baas het mij niet in dank zal af nemen.... Lukt het niet, dan heb ik straks dus een probleem... Kunnen ze je dit eigenlijk verplichten? Iemand advies? Hoe kan ik het het beste aanpakken?
Echt waar? Zo gek is het dus helemaal niet... Wat een idiote regel! In principe zou je manager er dus een stokje voor kunnen steken.....
Op mijn werk is het niet verplicht, maar het is not done als je het zou doen zonder je manager in te lichten. De manager vd nieuwe functie is als het ware toch ook een collega van jouw manager en dan kun je het niet maken om een medewerker 'weg te kapen'. Je manager is er toch ook voor om jou te laten groeien? Dan zou hij hier achter moeten staan. En daarbij is het een interne vacature, dus voor het bedrijf zou je behouden blijven.
Ik vind het heel erg vreemd dat dit verplicht is! Persoonlijk zal ik het wel doen. In jou geval kun je het ook goed uitleggen omdat je afdeling wordt opeheven. Dan denkt hij niet dat je het niet naar je zin hebt. Succes! En ik zal deze kans als ik jou was niet laten lopen!
Niet verplicht maar wordt zeker wel gewaardeerd. Geeft ook een beetje een raar beeld als die andere manager ineens over jouw sollicitatie tegenover je huidige manager begint.
Ik wist ook niet dat dat verplicht kon zijn! Maar als je uitlegt dat jou afdeling over 2 jaar word gesloten en je dat wil voor zijn, is het vast geen probleem lijkt mij
Nou, zo idioot is het nou ook weer niet hoor is collegiaal en het is nogal lullig als de persoon bij wie je solliciteert opeens informatie gaat inwinnen bij je manager en die weet van niets ... En waarom zou je manager daar een stokje voor moeten steken dan? Dat is toch niet in zijn belang? Bij ons het heel normaal en het is nog nooit voorgekomen dat managers daar stokjes voor hebben gestoken
Was het maar zo makkelijk.... Zowieso werk ik bij een heel groot bedrijf en mijn manager kent de evt. nieuwe manager niet. Het is echt bij een andere divisie op een andere locatie. De 2 divisies hebben ook niets met elkaar te maken. Mijn manger probeert zelf ook bij een andere divisie (3 divisies in NL) een voet binnen de deur te krijgen en "leunt" daarom er op mij --> eigenlijk voert hij niet meer veel uit en kan ik het vuile werk opknappen Als ik er niet meer ben, is er niemand die mijn (en zijn) taken kan over nemen.... M.a.w zijn kans om ergens aan de slag te gaan wordt veel kleiner (hij is 50). Natuurlijk snap ik dat het netjes is, maar om dit nou nog VOOR welke stap dan ook te doen.... HR wilde mij de functieomschrijving bijv. niet sturen. Stel ik lees deze en er wordt toch om een niveau gevraagd wat ik niet heb, ik besluit niet te solliciteren, dan zit ik dus met een boze/geirriteerde manager voor helemaal niets.....
Ik heb meer dan een jaar geleden ook binnen mijn organisatie bij een andere afdeling gesolliciteerd en niet tegen mijn manager gezegd. Uiteindelijk ben ik aangenomen, maar heb het toch niet gedaan. Nadat mijn manager het te weten is gekomen, is het voor mijn gevoel nooit meer hetzelfde geworden. Ik heb het gevoel dat ze het vertrouwen kwijt is in me . Dus ja, als ik het overnieuw moest doen, informeerde ik ook mijn manager.
Dan zal het bij ons wel anders zijn. Als ik aangeef dat ik intern wil solliciteren, zal mijn manager mij daar bij steunen (gelukkig). Hij moet met verdomd goede redenen komen waarom hij zou vinden dat ik niet mag solliciteren (ook vanuit HR niet). Hij zal me hooguit vragen of er een reden is binnen de groep waarom ik wil solliciteren. En anders ga je eens polsen bij de afdeling waar de vacature uitstaat. Je kunt toch bellen ofzo?