Waterpokken op volwassen leeftijd.

Discussie in 'De lounge' gestart door Marleen31, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Wie heeft er waterpokken gehad op volwassen leeftijd en hoe verliep dat?
    Voor zover ik (en mijn moeder) weet heb ik als kind zijnde nooit waterpokken gehad. Ik hoorde op het schoolplein net een moeder het hebben over waterpokken, dus er bestaat natuurlijk een kans dat mijn dochter er op een dag mee besmet wordt.
    Ik weet dat er een vaccin bestaat, maar mijn huisarts wil die niet geven.
    Nu maak ik me best een beetje zorgen omdat waterpokken bij volwassenen best heftig kan verlopen.

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Mijn oom heeft ze gehad op latere leeftijd (van z'n kinderen) en die is er 2 weken behoorlijk ziek van geweest..

3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.498
    8.421
    113
    Ik ook, twee weken goed ziek van geweest ...

4. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik zeg....heel veel beterschap en tot over 1 mnd!

Alle volwassenen die ik ken hebben 1 mnd thuis gezeten, zaten helemaal onder...echt he-le-maal en hebben veel jeuk en last ervan gehad. Sommige hoge koorts en echt ellendig.

Hopen dat je het niet krijgt 🙈

5. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Kan na mate je ouder wordt flink wat heftiger zijn dan als kind.
    Gaat veel rond momenteel zeg waterpokken, hoor het overal!

Maar als je zekerheid wil, je kan je laten prikken of je beschermd bent tegen waterpokken en eventueel zelfs laten enten volgens mij?

Of is dit alleen voor zwangeren?

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    https://bloedwaardentest.nl/waterpokken-ben-ik-er-immuun-voor?/

misschien zoiets zelf laten doen? Ik heb dat ooit ook gedaan om mijn b12 waarden te laten testen. Huisarts twijfelde niet, ik wel. En voor dat bedrag wat rust in mijn hoofd, had ik er wel voor over.

Dus in jouw situatie zou ik eerst laten bepalen of je écht geen antistoffen hebt en dan verder kijken hoe en waar je eventueel kunt laten inenten.

7. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Ikke.... 2 jaar geleden. Ik had het op het ene moment heel erg koud om een paar uur later smoor heet/koorts te hebben. Pas 3 dagen later zat ik onder de blaasjes op mijn hoofd en in mijn gezicht. Ik kon ook niet eten, had blaasjes in mijn keel. Dat duurde zo'n 2 weken. Ik vond het verschrikkelijk.... dan liever de griep.

En dat terwijl ik het als kind ook heb gehad.

8. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    En anders contact op nemen met de lokale GGD, die laten je vast wel komen voor een prik of vertellen je waar je het wel kan halen als je eigen huisarts je het niet wil geven?

9. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Volgens mijn moeder heb ik ze ook nog nooit gehad. Dus hoop niet dat ik ze alsnog krijg...

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Die test heeft bij mij toen de vk laten doen omdat ik (en ook mijn ouders) niet konden zeggen of ik het had gehad. Uit de test bleek dat ik dus wel de waterpokken had gehad.

11. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Thanks! Ik heb de GGD net gebeld en ik word later terug gebeld over de mogelijkheden.

Die bloedwaardentest is ook een idee inderdaad!

12. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Mijn man heeft vorig jaar de waterpokken gehad, dochter had ze en me man had ze dus schijnbaar nooit gehad. Hij is er echt mega beroerd van geweest en werd echt helemaal gek van de jeuk dus dit was zeker geen pretje.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn schoonzus heeft zich op antistoffen laten checken, huisarts deed daar totaal niet moeilijk over. Zij bleek ze toen toch gehad te hebben, waarschijnlijk zeer mild als dreumes.

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb het op 25 jarige leeftijd gehad. Ik was er goed ziek van de dag voordat de pokken doorbraken. Echt hoge koorts en een heel pijnlijke huid. Toen ze eenmaal doorgebroken waren had ik er enorm veel, zelfs nog onder mijn nagels! Maar ik had er daarna geen last meer van.

In het ziekenhuis wilden ze me wel preventief opnemen omdat het risico op meningitis hoger is bij waterpokken op latere leeftijd maar ik kon gewoon thuis controles doen (temperatuur, nekstijfheid en puntbloedingen) dus ik mocht het thuis uitzieken.

Verder geen last van gehad.

15. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik toen ik 21 was. Ben er goed ziek van geweest en 4 weken niet gewerkt. Hoge koorts en die krengen zaten van mn hoofd tot mn tenen inclusief mond, oren en vagina/schaamlippen. Jeuken!!!! Ik woonde nog net thuis en lag te huilen van de jeuk 's nachts. Kwam mn moeder met een washandje om te koelen :)

Ik moest om de dag ook naar de huisarts om mijn longen te controleren en een longontsteking te voorkomen.

In de zomer heb ik nog steeds witte stipjes overal als de rest van mijn huid bruin is.

Gelukkig heeft mijn zoontje ze al gehad :)

16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    mijn man had ze drie jaar geleden. twee weken superziek en van top tot teen onder de pokken en jeuk
    daarna heeft het nog 2 jaar (!) geduurd voor de vlekken van zijn romp weggetrokken waren.. het bleef maar rood.. dat was nog het ergst.. zag er vies uit maar hij kon alleen maar wachten.

17. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik heb ze een jaar of drie geleden gehad, vlak na mijn zoontje. Ik was 43 toen. Ik was er een dag of 2-3 wel ziek van, maar eigenlijk viel het me al met al mee (behalve die afzichtelijke blaasjes dan). Was na een paar dagen weer aan het werk (ik werk vanuit huis). Nou zijn ze hier in Frankrijk behoorlijk vooruitstrevend met medicijnen voorschrijven, dus ik heb een heel arsenaal ingenomen toen.

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik had met 3 maanden 3 pokjes, vanwege zwangerschap ook getest of ik voldoende afweerstoffen had opgebouwd en dat was het geval. Dus er is hoop!

19. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Hier ook hetzelfde!

20. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Even een update: ik heb mijn bloed laten testen en er zijn antistoffen gevonden, dus ben gelukkig beschermd 😊 Ik ben super blij!

Deel Deze Pagina