Wie heeft er waterpokken gehad op volwassen leeftijd en hoe verliep dat? Voor zover ik (en mijn moeder) weet heb ik als kind zijnde nooit waterpokken gehad. Ik hoorde op het schoolplein net een moeder het hebben over waterpokken, dus er bestaat natuurlijk een kans dat mijn dochter er op een dag mee besmet wordt. Ik weet dat er een vaccin bestaat, maar mijn huisarts wil die niet geven. Nu maak ik me best een beetje zorgen omdat waterpokken bij volwassenen best heftig kan verlopen.
Mijn oom heeft ze gehad op latere leeftijd (van z'n kinderen) en die is er 2 weken behoorlijk ziek van geweest..
Ik zeg....heel veel beterschap en tot over 1 mnd! Alle volwassenen die ik ken hebben 1 mnd thuis gezeten, zaten helemaal onder...echt he-le-maal en hebben veel jeuk en last ervan gehad. Sommige hoge koorts en echt ellendig. Hopen dat je het niet krijgt 🙈
Kan na mate je ouder wordt flink wat heftiger zijn dan als kind. Gaat veel rond momenteel zeg waterpokken, hoor het overal! Maar als je zekerheid wil, je kan je laten prikken of je beschermd bent tegen waterpokken en eventueel zelfs laten enten volgens mij? Of is dit alleen voor zwangeren?
https://bloedwaardentest.nl/waterpokken-ben-ik-er-immuun-voor?/ misschien zoiets zelf laten doen? Ik heb dat ooit ook gedaan om mijn b12 waarden te laten testen. Huisarts twijfelde niet, ik wel. En voor dat bedrag wat rust in mijn hoofd, had ik er wel voor over. Dus in jouw situatie zou ik eerst laten bepalen of je écht geen antistoffen hebt en dan verder kijken hoe en waar je eventueel kunt laten inenten.
Ikke.... 2 jaar geleden. Ik had het op het ene moment heel erg koud om een paar uur later smoor heet/koorts te hebben. Pas 3 dagen later zat ik onder de blaasjes op mijn hoofd en in mijn gezicht. Ik kon ook niet eten, had blaasjes in mijn keel. Dat duurde zo'n 2 weken. Ik vond het verschrikkelijk.... dan liever de griep. En dat terwijl ik het als kind ook heb gehad.
En anders contact op nemen met de lokale GGD, die laten je vast wel komen voor een prik of vertellen je waar je het wel kan halen als je eigen huisarts je het niet wil geven?
Die test heeft bij mij toen de vk laten doen omdat ik (en ook mijn ouders) niet konden zeggen of ik het had gehad. Uit de test bleek dat ik dus wel de waterpokken had gehad.
Thanks! Ik heb de GGD net gebeld en ik word later terug gebeld over de mogelijkheden. Die bloedwaardentest is ook een idee inderdaad!
Mijn man heeft vorig jaar de waterpokken gehad, dochter had ze en me man had ze dus schijnbaar nooit gehad. Hij is er echt mega beroerd van geweest en werd echt helemaal gek van de jeuk dus dit was zeker geen pretje.
Mijn schoonzus heeft zich op antistoffen laten checken, huisarts deed daar totaal niet moeilijk over. Zij bleek ze toen toch gehad te hebben, waarschijnlijk zeer mild als dreumes.
Ik heb het op 25 jarige leeftijd gehad. Ik was er goed ziek van de dag voordat de pokken doorbraken. Echt hoge koorts en een heel pijnlijke huid. Toen ze eenmaal doorgebroken waren had ik er enorm veel, zelfs nog onder mijn nagels! Maar ik had er daarna geen last meer van. In het ziekenhuis wilden ze me wel preventief opnemen omdat het risico op meningitis hoger is bij waterpokken op latere leeftijd maar ik kon gewoon thuis controles doen (temperatuur, nekstijfheid en puntbloedingen) dus ik mocht het thuis uitzieken. Verder geen last van gehad.
Ik toen ik 21 was. Ben er goed ziek van geweest en 4 weken niet gewerkt. Hoge koorts en die krengen zaten van mn hoofd tot mn tenen inclusief mond, oren en vagina/schaamlippen. Jeuken!!!! Ik woonde nog net thuis en lag te huilen van de jeuk 's nachts. Kwam mn moeder met een washandje om te koelen Ik moest om de dag ook naar de huisarts om mijn longen te controleren en een longontsteking te voorkomen. In de zomer heb ik nog steeds witte stipjes overal als de rest van mijn huid bruin is. Gelukkig heeft mijn zoontje ze al gehad
mijn man had ze drie jaar geleden. twee weken superziek en van top tot teen onder de pokken en jeuk daarna heeft het nog 2 jaar (!) geduurd voor de vlekken van zijn romp weggetrokken waren.. het bleef maar rood.. dat was nog het ergst.. zag er vies uit maar hij kon alleen maar wachten.
Ik heb ze een jaar of drie geleden gehad, vlak na mijn zoontje. Ik was 43 toen. Ik was er een dag of 2-3 wel ziek van, maar eigenlijk viel het me al met al mee (behalve die afzichtelijke blaasjes dan). Was na een paar dagen weer aan het werk (ik werk vanuit huis). Nou zijn ze hier in Frankrijk behoorlijk vooruitstrevend met medicijnen voorschrijven, dus ik heb een heel arsenaal ingenomen toen.
Ik had met 3 maanden 3 pokjes, vanwege zwangerschap ook getest of ik voldoende afweerstoffen had opgebouwd en dat was het geval. Dus er is hoop!
Even een update: ik heb mijn bloed laten testen en er zijn antistoffen gevonden, dus ben gelukkig beschermd 😊 Ik ben super blij!